Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az, hogy emelkedőnek...

Miért van az, hogy emelkedőnek felfele parkolásnál 1esbe kell hagyni a váltót, ha lefele van az autó orra akkor meg hátramenetbe?

Figyelt kérdés

valakitől hallottam ,de nem értem a logikáját


válaszokat előre is köszönöm !!


2013. jan. 8. 20:19
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
90%

azért, mert így pont az iránynak ellenkezőleg van az áttétel, olyan ez, mint egy képzeletbeli kerékkitámasztó.

ha elindulna a lejtőn, a kerék nem akarna arra forogni, amerre indul a kocsi, így megakadályozza, hogy elszabaduljon


bocs a buta fogalmazásért, van jogsim, csak nem szeretem a szakszavakat

2013. jan. 8. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
ja, és igazából azért jó ez pl. télen, mert a kéziféket így nem kell behúzni, nem feszül a huzalja, meg ha befagy, akkor is el tudsz indulni
2013. jan. 8. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:

Az elsőt nem értem de mindegy


Én mindig 1 be hagyom akár merre fele is néz a kocsi orra és hogy miért mert az 1 a legkisebb áttétel a kocsin

2013. jan. 8. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
26%

Nem tudom, ki mondta neked, de FELEJTSD EL GYORSAN!

Így a motort PONT ellenkező irányba terheled, mint amerre neki természetes lenne!


Biztos a szerelőd mondta, mert kell neki a pénz.


Ha jót akarsz, akkor lejtőn fölfelé HÁTRAMENETBE, lejtőnek lefelé pedig EGYESBE kapcsolsz.

2013. jan. 8. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
Jah, utolsó mondja jól. :)
2013. jan. 8. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
Semmi baja nem lesz a motornak tőle.
2013. jan. 8. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
48%
1. meg 4. nem tudom látott-e már valaha motort... Valószínűleg nem... A motornak ugyanis tökmindegy merre forgatod, ugyanúgy viselkedik. Egy 1000 éves kocsinál simán menne az, hogy ha fordítva indítanád be a motort mint amerre normálisan forogna, akor is ugyanúgy működne. Mostani kocsiknál persze ez nem igaz a mindenféle helyzetjeladók és egyebek miatt az elektronka nem tudna vele mit kezdeni, de a forgattyús mechanizmus ugyanaz...
2013. jan. 8. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:

jó, rendben, legyek hülye (1-es), de a kérdező még mindig nem kapott magyarázatot

sok okoska megmagyarázhatná a logikát - még akkor is, ha szerintetek hülyeség az egész

2013. jan. 8. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:

Akkor megválaszolom:

Megnézed a kocsid specifikációjában melyik fokozatnak van a legnagyobb szorzója és abban hagyod megállásnál. Irány mindegy, mivel hátramenetbe téve is ugyanolyan könnyedén forog előre, mint hátra. Esetleg akkor érdemes, ha nagyobb a szorzója, mint az 1-es fokozatnak. Nagy emelkedőn viszont nem elég a fokozatban hagyás, rá kell fordítani az első kereket a padkára és úgy a biztos. A befagyás amúgy valós probléma, -10 fok alatt.

2013. jan. 8. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
100%
hátramenet áttétele mindig az 1-es és 2-es között van, szóval 1-es a nyerő
2013. jan. 8. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!