Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Átalakítás menete, engedélyek....

Átalakítás menete, engedélyek. Hogyan zajlik, mit tartalmaz, mennyibe kerül, mik a szükséges alkatrészek?

Figyelt kérdés

Képzeljünk el egy első kerék által meghajtott autót! Hogy lehetne a hátsó kerekekre "vezérelni" a hajtást, és nagyjából mennyibe kerülhet? (Szimpla hátsókerék hajtásúra, nem 4WD-re gondolok!) Típustól függ?

Illetve minden autónál ugyanaz a menet, vagy van, ahol egyéb módon kell variálni?

Engedély kell-e rá, vagy ez szabadon variálható?



2013. jan. 15. 20:51
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Kell rá engedély, de csak akkor, ha közúton is szeretnéd használni. Átépítési engedélyt kell kérned, be kell nyújtanod az előzetes tervdokumentációt, majd ha jóváhagyják, a dokumentáció alapján kell megépítetni és műszaki szakértőnek bemutatni, hogy tényleg az, aminek lennie kell.

Az átalakítás menete meg egyszerű. Ki kell szedni elölről a motort és a hajtást, valamint a hátsó futóművet. Hátra kell egy olyan futómű, amibe hajtást is lehet bekötni, kell rögzítés a differenciálműnek, valamint csapágyazás és egyebek a kardánnak. Elöl meg ki kell találni, hogy álljon a motor. A keresztben beépített orrmotor az eltérő hosszúságú féltengelyekkel nem jó, az így beerőlködött erőforrással nem lehet hátsókerékhajtást varázsolni. Hosszában beépített motor kell, ehhez való váltóval. A gyári motor vagy jó, vagy nem. Persze kell váltóalagút meg minden, át kell szabni a tűzfalat és a padlót. Aztán már csak el kell helyezni a motortérben a segédberendezéseket: a hűtő férjen el a motortól, a vízcsövek ne gabalyodjanak össze, a generátor ne verjen bele a doblemezbe meg ilyenek. Utána már csak az első futóművet kell újra kitalálni (bár azzal valószínűleg kevesebbet kell vesződni, mint a hátsóval) és készen is vagy.

Végül szétvágtad a fél autót, az alkatrészek túlnyomó többségét kicserélted, elment rá rengeteg időd és pénzed, de végre lehet rendesen driftelni az Ignisszel. Hobbinak jó az ilyesmi, de csak akkor, ha magadnak tudod építgetni, nem kell mindent mással, pénzért csináltatni. Gyakorlati haszna viszont nem sok van: ha hátsókerekes autóra vágysz, nem ez a megfelelő módszer.

2013. jan. 15. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a bő információt, minden érthető! :)

Építésen nem gondolkodtam, csak hogy ez megoldható lenne-e a jövőben valahogy. De ennyi vesződésből és pénzből talán kijön egy gyárilag hátsós járgány. Nem létszükséglet, csak jogosítvány hiányában előre gondolkodom minden variációval, hogy hogyan is érné meg, ha leteszem a jogsit. Még egyszer köszönöm! :)

2013. jan. 15. 22:00
 3/4 anonim ***** válasza:

Tessék szépen végigolvasni, az elejétől, tanulságos: [link]


Dióhéjban: az épített autóhoz három dolog kell: pénz, pénz, meg pénz meg egy szakember, és akkor nem lesz gond. Mondjuk ez már négy dolog , de egyébként irgalmatlan végeláthatatlan szopóroller lesz.


Ha le is akarod papíroztatni ahhoz kellenek tervek, meg engedélyek is, ezekhez megint egy dolog kell, pénz, meg pénz. Ez már megint eggyel több, de a matekérettségim csak kettes lett, nézd el.


Sokkal olcsóbban kijössz ha veszel egy gyári hátsókerekes gépet.

2013. jan. 15. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen! :)
2013. jan. 16. 18:20

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!