Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől olajos a gyertya az autóba?

Mitől olajos a gyertya az autóba?

Figyelt kérdés
Nem indul ezért megnéztem a gyertyákat és tiszta olaj mind a 4.Sőt gyertya nélkül önindítózva is köpi az olajat a gyertyanyílásokon.Ez mitől lehet?

2013. jan. 25. 15:07
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
100%
Ha olajat nyom, akkor ott elég nagy baj van: jelentős mennyiségben jut olaj a hengerbe, márpedig nem kellene neki (gondolom, négyütemű autóról van szó). Vagy a szelepszárszimmerringek engedik be, vagy annyira kopott a motor, hogy az olajlehúzók hidegen nem húzzák le az olajat. Márpedig a motorolaj rossz hatással van az égésre, mert sokkal nehezebben gyullad be, mint a beporlasztott benzin.
2013. jan. 25. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 A kérdező kommentje:
És azt honnan tudom meg hogy melyik a hibás?Kicserélni ki tudnám csak pl a szelepszár szimeringről honnan tudom hogy rossz-e?Illetve a dugattyú gyűrűk állapotát hogy határozom meg hogy jó-e vagy sem?
2013. jan. 25. 15:26
 3/20 Zsolt75 ***** válasza:

Ehhez szerintem szét kellene szedned a hengerfejet és az egész motort. Nem tudom milyen autóról beszélünk de ha valami újabb típus akkor ezt házilagosan nem ajánlatos megtenni.


Megállapítani egyébként méréssel lehetne a kopást, de egy ilyen kaliberű javításnál az a legegyszerűbb ha minden szimmeringet cserélsz és úgy rakod össze. A hengereket meg fel kellene fúratnod és ahhoz választani dugattyúkat....

2013. jan. 25. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 A kérdező kommentje:

Ez egy 94es fiat punto 1.6

Hát néztem a dugattyú árakat de az egész autó nem ér annyit mint 4db dugattyú+gyűrű.

Egyébként nagyon jól megy az autó tehát 1.8as bmwt ott hagytam vele,nem gondolnám hogy annyira el lenne kopva a dugó,akkor nem menne így.Vagy esetleg lehet elég lenne gyűrűzni nem?

2013. jan. 25. 16:09
 5/20 anonim ***** válasza:
Kérdező ez nem az a kategóriás javítás amit itt meglehet oldani . Motor ki ,szét állapot felmérés ,felújít majd összerak ...ja nem kevés pénz ....
2013. jan. 25. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:

Mennyit ment a kocsi? Szerintem a szétkopott gyűrűk lesznek - de nem kell dugattyút is cserélni, csak gyűrűzni és kész. Nem ér annyit az az autó hogy komoly felújításba kezdj.


Gyűrűk diagnosztikája? Kompresszió- és résveszteségmérés első körben, ahhoz bontani se kell.

2013. jan. 25. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 A kérdező kommentje:
180.000ezer körül van benne 1.6os benzines.
2013. jan. 25. 18:08
 8/20 anonim ***** válasza:

Szerintem nem gyűrű lesz, nagyon ritkán kopnak el egyszerre annyira hogy ilyen tünetek legyenek. Pláne nem 180E alatt. Plusz ennyire kopott gyűrűkkel lenne más gond is.


Valószínűleg szelepszárszimmering lesz, jó eséllyel kiöregedtek. Kompresszióra persze nem árt ránézni, de nem hiszem hogy a gyűrűkkel lesz gond.

2013. jan. 25. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 A kérdező kommentje:

Holnap akarok mérni kompressziót.

Bár én is kétlem egyszerű ésszel gondolva ha kopott lenne a dugattyú nem hiszem hogy ennyi erő lenne a kocsiba.

2013. jan. 25. 22:24
 10/20 anonim ***** válasza:

Nem is az erőről van szó, inkább indítási és alapjárati problémák lennének,na meg komoly olajfogyasztás.


Üzemmelegen és fordulaton ugyanis egy kopott gyűrű is képes elégségesen ellátni a dolgát.

2013. jan. 25. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!