Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Minden használt autóra ennyit...

Minden használt autóra ennyit kell költeni?

Figyelt kérdés

Pár hónapja vettem egy 7 éves használt kocsit 1,5 millióért. Senki ne gondoljon valami nagy presztízs autóra, csak egy egyszerű Astra.

Állítólag az Opelekhez olcsó az alkatrész... hát én nem ezt tapasztalom.

Most fogom átlépni a fél milliót amit eddig költenem kellett rá csak azért hogy a nemsokára következő műszakin átmenjen.

Most pl kiment a fűtés ellenállás. Gyári 85.000 Ft, utángyártott valamivel olcsóbb.

Aztán az egyik adaptív fényszórót is cserélni kell. Teljesen jól működik minden funkciója, csak valamiért mindig hibát jelez a műszerfalon. 1 db fényszóró állítómotorral, de minden más elektronika, xenonszett, stb nélkül a legolcsóbb helyen amit eddig láttam 200.000 Ft fölött van.


Ha egy ilyen egyszerű kocsi fenntartása ennyibe kerül, akkor mennyit költ rá az akinek valami komolyabb autója van? Pl BMW, Audi, stb... Évente több milliót? Ez alapján nem lepődnék meg rajta.


2013. febr. 2. 08:11
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:

Lehet bármilyen autóval ennyi probléma, ne kezdjük már megint ezt a francia autó témát.

Valószinüleg több km van az autódban, mint amennyit mutat, de ahogy észrevettem, márkától függetlenül szoktak lenni olyan autók, amelyekkel sokkal több probléma van, mint egy másik ugyanolyannal, ugyanannyi km-mel. Szerintem vannak gyárilag hibás autók, amelyeknek problémái csak később jönnek elő. Szerintem te egy ilyet fogtál ki.

2013. febr. 2. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:

"bontó ,bontó, internetes bontó..."

Már találtam is az egyikben ellenállást a bolti 85eFt helyett 8e-ért. Csak el kellene menni belepróbálni az autóba, mert azt írják, hogy elektromos alkatrészre semmilyen garanciát nem adnak.

2013. febr. 2. 13:57
 13/20 A kérdező kommentje:

"csak azt nem értem ezek közül amit felsoroltál, melyik szükséges ahhoz, hogy a műszakin átmenjen..."


Vizsgabiztos mondta, nem is a közelkedésfelügyeletnél, hanem annál a szerviznél, ahol vizsgázna az autó, hogy ha a fényszóróra bármilyen kis apró jelentéktelen hibát is jelez az autó, az azonnali bukás.

2013. febr. 2. 13:59
 14/20 A kérdező kommentje:

"Másfél milláért gondolom kifogtál egy 300e Km-t futott visszatekert szart. Nem kell csodálkozni, hogy problémás.


Egyébként meg a vételkor gondolom te is azt mondtad, hogy "franciát ne"."


Akkor rosszul gondolod. Első tulajtól vettem, új korától lepecsételt aláírt márkaszervizes számlákkal, minden számlán rögzített km-óra állásokkal.

Valószínűleg ennek is köszönhetően motorikusan és futóműileg kitűnő állapotú az autó. Az elektronikával vannak bajok. Azt meg hogy pont most fől meg benne egy ellenállás egy kis műanyag bisz-basz hibája miatt, nem tudom honnan kellett volna előre tudnom.

Pl ha nem lenne benne adaptív lámpa, a cserét is tized annyiból megúsznám. De ez sem márka vagy korfüggő.


Őszintén szólva, se francia, se japán, se VW és társai autók nem jöttek szóba. Kimondottam ezt a konktrét típust kerestem, mert teljesen beleszerettem a formájába.

2013. febr. 2. 14:06
 15/20 anonim ***** válasza:
Láttam már érdekességeket. Mi van akkor, ha az első tulaj minden szerviz előtt visszatekeri az autót? Ha rengeteget mennék, én is ezt tenném. Teszem azt évi 50 ezer Km-nél. Még a szerviz se mondja meg, hogy vissza van tekerve, és szépen leszervizelik. Teszem azt 40-nél visszatekerem 20-ra: 1. szerviz. Aztán megyek 40-et, megint visszatekerek 20-at, 2. szerviz, és így tovább. Így lesz vezetett szervizkönyves autód dupla km-el. Tekerésenként fizet 10 ezret a csávó, de sokszorosan visszajön eladásnál.
2013. febr. 2. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 A kérdező kommentje:

Sejtettem hogy ez lesz. Most majd mindenki elkezdi ezt a tekergetős témát...

Oké, akkor jelentsük ki, hogy aki használt autót vesz, az mind hülye.

Egyébként meg ha ilyen állapotban van a motor, váltó, futómű, akkor az se igazán izgat ha évi fél milliót mentek vele.

2013. febr. 2. 16:28
 17/20 anonim ***** válasza:
Hát fél millió az nem gyenge. Én a nyáron vettem egy 2004-es ford focus-t, azóta kb 50-60 ezret költöttem rá és abban benne van egy vizsgadíj is.
2013. febr. 3. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
Na mind1, lényeg hogy a tied az elég kirívó eset, ilyen rövid időn belül ennyit nem szabadna, hogy rá kelljen költeni. Ennyit egy idősebb volvo v40-re költöttünk anno, de úgy, hogy akkor meg lett generálozva, kupplung-hoz, fékhez hozzá lett nyúlva, és ezeken kívül az összes elektromos biszbasz, plusz a klíma is teljesen jól működött...
2013. febr. 3. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 Preec válasza:

Csak egy hülye kérdés...

Mi lenne, ha az adaptív fényszórókat cserélnéd normál, mezei fényszórókra, valóban tized annyiért? (Esetleg vizsga után csere vissza.)

Másik ötletem: vidd el egy autóvillanyászhoz (ha pesti vagy, akkor az M3 kivezető mellett van egy cég, ha kell megkeresem a névjegykártyájukat), mert ha minden jól működik a fényszórónál, akkor nem kéne hibát jeleznie!

2013. febr. 6. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
Na,na! Az angol kocsik lámpájával tessék vigyázni! Mint ismeretes ott bal oldali közlekedés van (a fényszórók másképp világítják meg az úttestet)! Amit neten néztél 8ezerért még lehet hogy oda-vissza utiköltséggel sem kerülne többe a gyári ár felénél.
2013. febr. 13. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!