Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 5-ös,6-os váltó különbségek....

5-ös,6-os váltó különbségek. Mitől erősebb az autó?

Figyelt kérdés
Egy autó 5 sebességes váltóval 115 LE, míg ugyan ez az autótipus 6-os váltóval 140 paci. a 25 lóerő többlet, csak a váltónak köszönhető(áttételezés), vagy esetleg a motor "is" erősebb?

2013. febr. 2. 16:39
 1/8 anonim ***** válasza:
Az erőátviteli rendszer nem befolyásolja a motor teljesíményét. Több lóerővel értelem szerűen erősebb a motor, amit már lehet egy nagyobb váltóval párosítani.
2013. febr. 2. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Nem a váltó miatt erősebb az autó, hanem maga a motor erősebb.
2013. febr. 2. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
22%
minél több egy fokozat példa passat 5 váltó fogyasztás 7 8 liter még egy 6 váltoval ez 6 7 liter akár de dizelnél halotam 5,5 ről.:) fordulatszám véget a motor kevesebet fogyaszt...
2013. febr. 2. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

A váltónak semmi köze az autó teljesítményéhez. A teljesítményt a motor adja le, a váltó csak arra szolgál, hogy a motor és a kerekek között többféle áttételt lehessen kialakítani.

Úgyhogy a második esetben a motor teljesítménye nagyobb. Vagy más motorról van szó, vagy az erősebb motorhoz hatfokozatú váltót párosítottak. Egyébként mostanában beindult a fokozatszámok szaporítása, ez is a fogyasztáscsökkentés része. Minél több fokozatú a váltó, annál jobban lehet az optimális tartományban tartani a motor fordulatszámát, ahol jó a fogyasztás. Illetve van ebben egy adag parasztvakítás is: a luxusautóknál bevezetett nyolcfokozatú váltó, illetve a most érkező kilencfokozatúak hatásfoka nem annyival jobb, amennyivel bonyolultabb a konstrukció, de jól hangzik a több fokozat. Mint ahogy a "mezei" autókban is a hatfokozatú a váltó a menő, az ötfokozatú már elavultnak hat.

2013. febr. 2. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
93%

az igazából semmit nem befolyásol egy autó menésén,hogy 5,vagy 6 fokozatú e a váltó,

mert lehet az 5. is pl pont olyan gyors ,mint másik autóban a hatodik,

ez marketing fogás csak ,mivel úgy van sugallva az embereknek,hogy az 5-ös váltó az a korszerűtlen és csak a 6-os a jó,modern,

valamikor a Volgában csak 3 sebesség volt azt azzal is ment 140-et,

szóval olyan ez mint a viccben :

Pincér kérdi a vendéget,

-Uram,4-be,vagy 6-ba vágjam az ön tortáját ?

-Hát vágja inkább 4-be mert 6-ot, lehet hogy nem tudnék megenni.

2013. febr. 2. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

"valamikor a Volgában csak 3 sebesség volt azt azzal is ment 140-et"

Ment bizony, de 10 liter alatti fogyasztást nehéz volt elérni a háromfokozatú "púpos" Volgáknál. Szerették a benzint, manapság egy hasonló méretekkel hasonló menetteljesítményre képes autó jóval kevesebbet fogyaszt. Szóval egy darabig nem rossz a fokozatok halmozása, de a 8 vagy 9 fokozatú váltóknak már inkább csak marketingereje van.

2013. febr. 2. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Nem tudom, mennyire igaz, de mivel most akarok autót venni, aminél ugyanaz az autó van 5 és 6 sebességgel, kicsit utánaolvastam a dolognak. Német oldalakon állítják, hogy a 6. sebesség áttétele megegyezik az 5 sebességes változat 5. sebességének áttételével. Tehát a fordulatszám autópályán 130-al azonos 5.-ben az 5 sebességesnél, mint 6.-ban.


Más fórumon azt írták, hogy kb. 200-al alacsonyabb a 6 sebességes autó végsebességénél a fordulatszám, mint az 5 sebességesnél (ami szinte semmi).


Egy ember -1 literes fogyasztáscsökkenésről ír átépítés után.


Gyári adatok alapján pedig van olyan autó, aminek a 6 sebességes változata 2dl-el többet fogyszt, mint az 5 sebességes párja.


Szóval okosabb nem vagyok.

2014. júl. 22. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Hát igen, igazából az 5 sebesség az már optimális, nemhiába 20-30 évig minden autó 5 sebességes volt, csak 10-15 éve jött be ez a 6-dik sebesség, meg az automatáknál mégtöbb. Például régi TDI Passatok 5 sebességel is beérték 5-5,5 literrel, mig ma a 6 sebességesek nemigazán (igaz, több a lóerő is).

Egy értelmes érvet tudok felhozni a 6 sebesség mellett: egy erős (2000 ccm feletti) motor például 130-nál nem kell 2600-as fordulaton, csak 2200-as fordulaton pörögjön. Nagyon kevés üzemanyag takaritható meg ezzel, ám a motornak sokkal kiméletesebb igy. De ahogy irták előttem, vannak kivételes esetek is, mikor a 6-os váltó ugyanolyan hosszú, mint az 5-ös, na ez már parasztvakitás.

2014. júl. 22. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!