Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Csepel, meg a régi teherautó...

A Csepel, meg a régi teherautó motorokon a dugattyús kompresszor milyen célt szolgált?

Figyelt kérdés
Azok töltötték fel a hengereket?

2013. febr. 6. 22:42
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Nem lehet hogy a légkompresszorra gondolsz? (persze ha légfékes volt a csepel, mert öregebbek mint én és azt nem tudom)
2013. febr. 6. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Mert ha igen akkor a féknek volt hogy feltöltse a légtartályt levegővel.
2013. febr. 6. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Azt hittem hogy csak a csepelre gondolsz, én csak az IFA-t ismerem ilyen régiek közül és azon biztos így volt, ezeket lehetett házi kompresszornak használni a saját tartályával otthon
2013. febr. 6. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Igen, szerintem arra gondolok, néha még most is árulnak ilyeneket, egy vagy két hengeres általában.


Akkor ugye a nem egyenletes légszállítás miatt nem is lehetne motor feltötltésre használni.

2013. febr. 6. 22:53
 5/11 A kérdező kommentje:

[link]


Pl ezen. Furcsa is volt, hogy a másik oldalon van a szívócső.

2013. febr. 6. 22:54
 6/11 anonim ***** válasza:
Légféknek!
2013. febr. 6. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

A levegőrendszer táplálására... :P


Komolyan - aztán hogy a levegőrendszerrel mit oldottak meg, az csak a gyártótól függ. A Csepeleken amennyire tudom csak a fék volt levegős, de pneumatikával meg lehet oldani sokmindent, akár az ablaktörlő lapátok mozgatását is.

2013. febr. 6. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 szokratesz ***** válasza:

A kompresszor amire te gondolsz levegőt sűrített egy tartályba. Amig nincs megfelelő nyomás kb6-7 bár el sem lehetett indulni ezekkel a gépekkel mert rúgóerővel fékeződtek a fékpofák. Amikor megvolt a megfelelő nyomás akkor a levegőőt beengedték a fékkamrába és a nyomás a rúgókat visszanyomta, a fék felengedett. Másra nem használták a levegőjét. Ha elromlott a rendszer vagy nem tudott elegendő levegőt termelni akkor blokkolodtak akerekek. Egyébként a légféket nem igazán használják már ebben a formájában mert nehezen adagolható.

Egy darabig nem fog aztán hirtelen meg fog. Ezért is volt felírva a légfékes tgk-ra hátul, hogy vigyázzlégfék.

Az Ifa az már más ott másként használták a levegőt.

2013. febr. 7. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 szántóvető ***** válasza:
8-as leírtad a légfék működését,viszont az összes ma forgalomban lévő tehergépjármű légfékes,természetesen a 40 tonna fölötti kamionokat is beleértve.
2013. márc. 9. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 szokratesz ***** válasza:
Az igaz, hogy a mai tgk. is légfékkel dolgoznak, de már sokkal finomabb szerkezetek mint a régiek. Ezek már finoman adagolhatóak. De mint említettem pl. az IFA olajos fékkel rendelkezett, levegőrásegítéssel, illetve a rögzítőfék rendszere volt levegős.
2013. márc. 9. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!