Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Most akkor dízel v benzines...

Most akkor dízel v benzines az autó?

Figyelt kérdés

Kinéztem 1 kocsit(fiat grand punto 2007-es)Több furcsasággal is találkoztam a leírásban/képeken.Az 1. az amit fentebb leírtam a kérdésben egyszerre van megadva ez a 2 üzemanyag.Most akkor mind 2-őt lehet bele tankolni?

A 2-ik furcsaság számomra h csak 1.2-es(48Kw-1242ccm) a motor,de 6 sebességes.(legalábbis a váltón 6 sebesség van kijelölve + a rükverc)viszont a leírásban az áll h 5 sebességes.

És még amitől félek(de az új kocsikon gyakran látom ezt)h nem a számomra megszokott helyen van a rükverc.(azaz az 5-ős alatt),hanem az 1-es mellett.Kezdő sofőrként félnék h 1-es helyett rükvercbe teszem és nekihajtok vminek?El van ez vhogy normálisan választva a többi sebességtől v nem?(1. kocsi lesz és még elég friss a jogsim is)

A válaszokat előre is köszönöm.


2013. febr. 14. 23:03
 1/5 anonim ***** válasza:
a rükvercet csak úgy tudod kapcsolni, ha felhúzol egy gallért. Alapból ha balra húzod, akkor az 1-2 síkjába kerül
2013. febr. 14. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

"Most akkor mind 2-őt lehet bele tankolni?"

Meg lehet próbálni, de az egyikkel biztosan nem fog működni. Ha 1.2-es motor van benne, az valószínűleg benzines, dízelből 1.3-asuk van ebben a mérettartományban. Igaz, csk 7 köbcentiméterrel tér el a lökettérfogatuk, de az 1.3-as Multijet 55 kW-os. A te motorod az 1.2-es Fire. Az eladó meg lehet, hogy nem volt épp a helyzet magaslatán.

Tudtommal az 1.2-es Fire-motorhoz ötsebességes váltó tartozik, de nem biztos, hogy jól emlékszem. Mindenesetre biztos, hogy a hátramenet el van választva a többi fokozattól. Hogy hogyan, abban nem vagyok biztos: egykoron a Fiatnál a hátramenet balra hátra volt, a kart pedig le kellett nyomni. Hogy ezen hogy van, ne kérdezd, nem tudom, de a kar lenyomására tippelek. Egyébként az 1. fokozat melletti hátramenet nem is olyan ritka: jellemzően a németek szeretik alkalmazni igen régóta.

2013. febr. 14. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Igen vw-nél láttam még ezt a rükverc dolgot.De azt még mindig nem értem,h 1.3-as v 1.2-es motornál mire van szükség a 6-ik sebességre?Az eddig olvasottak alapján 1 1.3-as motor jól hozza a sebességet 130km/h -ig a fölött állítólag már nem is nagyon gyorsul.Akkor miért nem elég az 5 sebesség?
2013. febr. 14. 23:57
 4/5 anonim ***** válasza:
Két okból lehet rá szükség. Egyrészt a hatodik fokozat "overdrive" jellegű, jó hosszú, az autó nem gyorsul vele, de egyenletes sebességet tud tartani, viszont alacsonyabb lehet a fordulatszáma autópályatempónál, mint egy ötsebességes váltóval (mert ott nem lehet a végtelenségig nyújtani az ötödiket, nem lehet nagyon nagy lépcső két fokozat között). A másik ok meg az újabban burjánzó fokozatszám-mánia: most már az öt fokozat is gáz, egy valamirevaló autóba hatos váltó kell, az automatáknál meg 6 fokozat a kiindulási alap, de legyen inkább 7, esetleg 8 - akkor is, ha ennyire szűken lépcsőzött váltóra semmi szükség.
2013. febr. 15. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Aha,értem.Köszönöm a válaszokat!
2013. febr. 15. 09:53

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!