Akinek újabb (közös nyomócsöves) dízel autója van, milyen motorfordulatnál vált fel és vissza?
Váltok amikor jólesik, nem nézegetem a fordulatszámmérőt.
Ha előzni akarok, akkor visszateszem 100-nál is harmadikba, ha ráérek akkor ketyegek 50-nel 5.-ben...
... meg persze nyilván váltótól is függ.
50-nél én még 4.-et is nehezen tudok váltani, nemhogy 5.-et. Az olyan határeset a 3. és 4. között.
5.-et én 80 körül váltom, alatta kényelmesebb 4.-ben.
Természetesen én is akkor váltok amikor jól esik és amikor érzem hogy kívánja a motor. De azért néha csak-csak odapillantok a fordulatszámmérőre, ha már úgyis ott van.
Nekem 1.7-es a motorom. Általában 2300-2400 körül váltok fel, de néha 3000-ig is kihúzatom. Vissza meg olyan 1800-1700-nál már hallom hogy nagyon morog a motor és váltani kéne.
Ma megnézetm a kedvedért: 100-nál 3.-ban 4100-at forog, 5500-nál kezdődik a piros tartomány. 50-nél 5.-ben 1200-at forog. Ha tatásan váltok, akkor 2200 körül kapcsolok feljebb. Ha tolom neki, akkor 3-4000 közöt váltok. A turbó 2000 felett éri el az 1 Bar-os töltőnyomást, onnantól kezd rendesen húzni...
Peugeot Partner 1.6 HDi 2008.
"A turbó 2000 felett éri el az 1 Bar-os töltőnyomást, onnantól kezd rendesen húzni..."
Nálam is.
Opel Astra H 1.7CDTI
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!