Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van egy opel kadet 1.6d csak...

Telefunken kérdése:

Van egy opel kadet 1.6d csak van egy kis gond nincs meg a a törzskönve olyankor mi van?

Figyelt kérdés
2013. márc. 16. 20:29
 1/7 anonim ***** válasza:
Olyankor a jelenlegi tulajdonos kér új törzskönyvet. Megteheti, csak ki kell fizetnie az árát. Egyébként amíg nem akarja eladni az autót, nincs is nagy szüksége az okiratra.
2013. márc. 16. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Nincs, de pár éve (6-8?) kötelező volt eredetvizsgáztatni minden autót.

Tudom, mert van a családban egy 35 éves mind máig első és egyetlen tulajdonos nevén lévő autónk. Eladás gondolata fel sem merült, de a műszaki vizsgához kötelező volt eredetvizsgáztatni és törzskönyvet kérni róla.

2013. márc. 16. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

"de a műszaki vizsgához kötelező volt eredetvizsgáztatni és törzskönyvet kérni róla."

Ez vagy OT-s vizsga volt, vagy valami speciális KPM-es vizsga ismételt forgalomba helyezés, vagy nem is tudom. De egy átlagos vizsgához nem kell erdet vizsga meg törzskönyv se. Nagyon sokat voltam mát műszaki vizsgán, a céges autókkal, pár hete meg a sajátommal is, ezért vagyok ilyen kuvva okos

2013. márc. 16. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
eredet vizsga csak tulajdonos váltásnál kell
2013. márc. 16. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Most már igen. Mi se azért dobtuk ki rá a pénzt, mert olyan sok lenne. Ha nem lett volna kötelező, nyilván nem tettük volna.

Nem OT-s és soha nem volt forgalomból kivonva.

2013. márc. 16. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Pár éve (egészen pontosan 2007-ben) kitalálták az ún. integrált eredetiségvizsgálatot. Ennek az volt a lényege, hogy ha az autó még soha nem volt előzetes eredetiségvizsgálaton (igen, ez az elhíresült "eredetvizsga"), akkor a műszaki vizsga keretein belül vizsgálták meg, hogy van-e köze egymáshoz a forgalmiba beírt és az autóba beütött azonosítójeleknek és van-e rá esély, hogy a váz- és motorszám gyári. Lényegében ugyanazt vizsgálták, mint az eredetiségvizsgálaton.

Így aztán - legalábbis elméletben - minden autó azonosítójeleit megvizsgálták, a "beletettem a csapatós körlámpás Zsigába az ezerötös motort, azt' adot jattot a vizsgahelyen, hogy ne vegyék észre, ha meg szétrohad, leadom a MÉH-be" kaliberű autók fennakadtak a rostán.

Viszont nagyon sokan nem láttak ilyen vizsgálatot még akkor sem, ha sokat járnak autót vizsgáztatni. Ez ugyanis csak az autók egy különleges csoportját érintette: azt, aminél az eredetiségvizsgálat bevezetése óta nem volt tulajdonosváltás. Ezért lehet az, kedves Sándor, hogy te még nem találkoztál ilyennel. Lehet, hogy a céges autók nem estek bele ebbe a körbe.

Viszotn az tény, hogy jó páran voltak, akik meglepődtek, hogy a tizensok (vagy több) éve tulajdonukban álló autón, amit eszük ágában sem volt eladni, hipp-hopp eredetiségvizsgálatot kellett végezni.

2013. márc. 16. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
értem eszt az autót hirdetik és én meg szeretném venni. Csak ilyenkor nem tudom mit kel tenni ? vagy az eladónak ?
2013. márc. 17. 11:27

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!