Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért reccsen a váltó hátramen...

Miért reccsen a váltó hátrameneti fokozat berakásakor?

Figyelt kérdés

tehát eddig mindig úgy tettem tolatóba R be hogy benyomtam a kuplungot teljesen és már raktam is tolatóba, és mindig reccsent egy rendeset! hát egyszer csak olvasgattam a könyvét, és írták benne hogy benyomom a kuplungot és benyomott kuplungal várok 3mp-et és úgy teszem be tolatóba, ha nem veszi be tegyen vissza üresbe és próbáljam újra a 3 mp-es dolgot, hát igen, most már így csinálom, de így is van sokszor olyan hogy könnyen bemegy tolatóba mégis reccsen hiába nyomom 3 mp-ig a kuplungot, miért lehet ez?


5 éves opel astra classic 2 G


2013. márc. 26. 17:59
 1/9 anonim ***** válasza:
A hátramenet fokozat a legtöbb autóban nem szinkronizált, ezért a dupla kupplungolás a legjobb megoldás.
2013. márc. 26. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Vagy nem emel szét rendesen a kuplung ...vagy próbáld úgy előszőr egy egyes fokozat majd utána tolatás . Mivel a hátramenet fogaskerék tolókerekes ,nem minden esetben kapcsolodik össze ...
2013. márc. 26. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 szántóvető ***** válasza:
2-es válaszoló jól írta.ne nagyon recsegtesd mert a szinkrongyűrű nem örül neki :)
2013. márc. 26. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
köszi, hát ezt én is elkezdtem kitapasztalni, hogy benyomom a kuplungot, kiveszem egyesből várok picit és úgy teszem a tolatót, vagy úgy hogy benyomom a kuplungot, várok 3 mp-et kiveszem egyesből és rögtön teszem tolatóba!
2013. márc. 26. 18:38
 5/9 anonim ***** válasza:
amugy hátramenetbe csak álló autónál kapcsolunk mert ha kicsit is mozgásban van az autó azt recsegéssel jelzi neked,nem igazán ajánlatos sürün igy használni
2013. márc. 26. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Egyszerűen amíg a kuplung üresben fel van engedve, az egész behajtótengelyét forgatja a váltónak a motor közvetlenül. Így ha benyomod a kuplungot és egyből hátramenetbe váltasz, abban a hirtelen pillanatban kell hogy lefékezze a még forgó behajtótengelyt a kuplungtárcsával együtt. Így vagy azt csinálod hogy mikor megállsz még sebességben van az autó de kinyomott kuplunggal. Ugyanis mivel a kihajtó tengelye áll a váltónak az álló kerekek miatt, a bemenő tengely is állni fog, mivel össze vannak még kapcsolódva. Ha így rakod be hátramenetbe akkor nem fog reccsenni.

Avagy benyomod a kuplungot, berakod kettesbe, szinkrongyűrű szépen lelassítja a forgó behajtó tengelyt, majd beszúrod a hátramenetet és már emelheted is fel a kuplungot.

2013. márc. 26. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Ahogy előttem is írták, ha teljesen lefékezed a kocsit állóra és úgy rakod hátramenetben akkor nem kell számolgatnod a hülye másodperceket, egyből rakhatod neki a rükit, nem fog recsegni.
2013. márc. 26. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

"2-es válaszoló jól írta.ne nagyon recsegtesd mert a szinkrongyűrű nem örül neki :)"


Hátramenet nem is szinkronizált... Nagyon képben vagy...

2013. márc. 26. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat! 7-es a 6-os leírta hogy hogyan kell betenni, én eddig is mindig álló autónál próbáltam, tehát megálltam nullára és úgy ! és attól még mindig reccsent, de a 6-os leírta rendesen :D köszi
2013. márc. 27. 08:52

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!