Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a Különbség egy simson s51...

KisCsigusz kérdése:

Mi a Különbség egy simson s51 és az s53 között?

Figyelt kérdés

Motort szeretnék venni de semmiképen nem robogót falun nem jó az :)

nem tudom eldönteni melyik legyen s51 vagy s53

néztem valami simson s53 endurot ?!

vki elmondaná mit takar itt az enduro kifejezés ?

köszi a válaszokat nagy troolok kíméljenek .


2013. ápr. 14. 21:07
 1/4 anonim válasza:

Én s53-ról még nem is hallottam, de úgy vélem 2 ccm különbség nagyon sokat nem változtathat, bár ki tudja:).

Az enduró egy inkább ilyen terepre kitalát dolog. simsonokat úgy "endurósítanak" hogy kicsit meg emelik az egész vázat, a kipufogót is, és a kipura még egy ilyen védő rácsot tesznek; ez az ún enduró simson. Szerintem ez sem nagyon döntő értékű, hogy endurósított-e vagy sem, ha tényleg terepen használnád akkor nyílván az enduró jobb.

2013. ápr. 14. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
88%

"Én s53-ról még nem is hallottam, de úgy vélem 2 ccm különbség nagyon sokat nem változtathat, bár ki tudja:)"

Újra itt van a klasszikus tévhit: "az S51 nem segédmotor, mer' 51 köbcenti".

Nem erről van szó, a Simsonnál a típusszám nem közvetlenül utal a lökettérfogatra. Volt nekik egy S50 nevű típusuk, ahol az S - ha jól emlékszem - arra utalt, hogy sportos volt a motorka (1975-ben, a Starhoz képest mindenképp), az 50 pedig a lökettérfogatot jelezte köbcentiben, kerekítve. Az utána következő típus nem azért lett S51, mert felfúrták 51 köbcentiméterre. Ez hülyeség is lett volna, mert akkor még véletlenül sem árulhatták volna segédmotorként, egy 51 köbcentis motorka meg nem lehetett ellenfele az MZ-eknek. Az S51 azért lett pont S51, mert az a szám jött az 50 után, ezzel jelezték, hogy ez eggyel újabb típus. Lásd még: MZ ETZ 250 és 251.

Az S53 az S51 utáni típus. Igen, az S52 kimaradt, mert az egy gyártásba soha nem került prototípus kódja. Kicsit modernebb a formája a sok műanyaggal, van neki modern, 17-es Bing karburátora, más az elektromos rendszere és a hiper-szupr CX kivitelben öntött alumínium kerekek vannak alatta, elöl tárcsafékkel. Ja, meg van neki másféle kipufogója, hátsó rugóstagja meg ilyenek. A műszaki alapok viszont ugyanazok, ugyanúgy az M541KF motor dolgozik benne.

Az "Enduro" az S51-nél egy különösen vágyott és jó drága típusváltozatot jelölt, erősített vázzal (eleinte az S51 Endurónál volt két külön kitámasztó a váznyak és a blokkfelfogatás között, ezt később a többi típus is megkapta), magasabb kormánnyal és kipufogóval, erősebb hátsó rugóstagokkal, rövidebb sárvédővel és egyéb, a terepezést megkönnyítő apróságokkal (kihajtható, magas berúgókar, egyenes fékpedál, felcsapódásgátló gumik a sárvédők végein, bordázott ülés). Az S53-nál a nagyobb kerekek (elöl 21", hátul 19"), a hosszabb rugóutat biztosító rugóstagok és a magas kipufogó különböztette meg az Enduro változatot a többitől. Meg a fordulatszámmérő, az irányjelző és ilyenek, de az nem csak az Enduro sajátja volt. A tévhitekkel ellentétben az "endúrószimszon" nem volt sem gyorsabb, sem erősebb, mint a "mezei" B-s kivitel, általában ugyanazzal a motorral épültek.

Viszont mivel az "endúró" sok itthoni fiatal anyagi okokból elérhetetlen álma volt, ezért sok Simsont építettek át különböző minőségben magas kipufogós, Enduróra hajazó kivitelben. A minőség meg mikor milyen: zörgő, oldaldeklibe beleverő kipufogók, olajat eresztő rugóstagok, maguktól lehulló hővédő lemezek, reménytelenül görbe magasított kormányok keserítik meg az Enduróra vágyó Simson-rajongók életét.

2013. ápr. 14. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 kgpassat ***** válasza:
Végre valaki...
2013. ápr. 15. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
köszi a válaszokat igen sok a úgynevezett sufni tuningos verzió.
2013. ápr. 15. 13:13

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!