Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A hengerenkénti leömlő mit...

Kova 55 kérdése:

A hengerenkénti leömlő mit jelent? Mik a pozitívumai és a negatívumai? Árt az autónak? Ugyanezt akarom tudni a sport kipufogórendszerről? Valaki nem az egész rendszert cseréli ki, miért?

Figyelt kérdés

2013. máj. 12. 17:51
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Hengerenkénti leömlő ezt jelenti:

[link]

Növeli a teljesítményt a központival szemben, tanultuk fizikából ugye, hogy amikor két cső találkozik egymással, és az egyikben áramlik a cucc, a másikból is magával szív. Tehát a mi esetünkben ha azonos a csövek hossza a találkozási pontnál, a motor kipufogási sorrendje miatt, ha ürít az 1-es henger, és áramlik ki belőle a cucc, az vákuumot kelt a másik csövekben, ezért a következő hengerből könnyebben tolja ki a dugattyú az elégetett gázokat, magyarul kevesebb energiába kerül a kipufogás, nő a motor teljesítménye.

Ennek ellentéte a központi, amiben nem törődtek ezzel a hatással, így az nem segít a kipufogáson, rosszabb a motor hatásfoka:

[link]

2013. máj. 12. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Negatívuma az ára. Ami haszna van a normális rendszernek és a 4-2-1-es leömlőnek, hogy valamennyivel gyorsabban fog távozni a kipufogógáz, így nyersz teljesítményben egy mezei Civicnél 1,2LE-t.

Egy komplett saválló rendszer dobokkal és katalizátorral ( át kell menni műszakin is ugye.. ) simán 100 000 fölött van. Nyilván ezért nem cseréli mindenki egyben.

2013. máj. 12. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Aha értem,és ha nincs egy autóban katalizátor akkor nő a káros anyag kibocsájtás és ennyi? Mást negatívuma nincs? Persze a műszakin kívül?
2013. máj. 12. 18:07
 4/11 anonim ***** válasza:

attól függ hol van, ha a lambda szonda előtt (általában igen...) akkor jól megzavarja a motorvezérlést a hiánya, és azt is cserélni kell ha ki akarod szedetni, aztán műszakira visszarakni a régi vezérlést, katalizátort, nagy macera az egész és nem dob annyit a teljesítményen...

egyébként legtöbben csak azért cserélik a dobot, hogy szépen szóljon, nem teljesítmény miatt...

2013. máj. 12. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

de amúgy itt szemezgethetsz:

[link]

Modern motoroknál sajnos ez szinte már kizárt, a két lambda szonda helyes értéke nélkül a motorvezérlõ computer hibát jelez és vészprogramra vált, abszolút negatív tuning. Tehát ez tipikus, félinformációra épülõ hiedelem, amivel javítás helyett akár árthatunk is az autónak, minden szempontból. Ha mégis megcsináljuk (régebbi rendszer, szabályozatlan katalizátor), ezek az autók azonnal megbuknak a "zöldkártyás" méréseken. Szerencsére van profi megoldás: Ma már léteznek sport katalizátorok, csökkentett fojtással. Ezeket a kipufogó szakmûhelyekben kell keresni.


Tehát nem érdemes kidobni, még akkor se ha leszarod a káros anyag kibocsájtást...

2013. máj. 12. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Asszem a MegaSquirt 2 ecu már megy lambda nélkül is. Csak ez újabb 250-350 000-rel megdobja a költségeket :)
2013. máj. 12. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Amúgy egy 2001 -es.honda Civic LS Vtech 1.6 16w van,és nincs benne katalizátor,ezért eheti jobban az olajat?Majd később talán szeretnék rá egy komolyabb rendszert azért érdeklődtem:)
2013. máj. 12. 19:03
 8/11 anonim ***** válasza:
És eddig műszakin hogy ment át? :D
2013. máj. 12. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Nemtom,2 hónapja vettem:D
2013. máj. 12. 19:11
 10/11 anonim ***** válasza:
Ha eszi az olajat, akkor előbb azzal foglalkozz, ne a tuninggal. Katalizátornak nincs köze az olajfogyasztáshoz. Azt legjobb esetben folyás okozza, ezt látnod kéne az autó alatt. Ami még mindig viszonylag szerencsés, ha a szelepszár-szimmeringek rosszak, azok viszonylag olcsón javíthatók. Legrosszabb esetben szét van kopva a motorod, ezért eszi meg az olajat. Ez egy jó drága motorfelújítást jelent.
2013. máj. 12. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!