Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha adott két UGYANOLYAN autó,...

Ha adott két UGYANOLYAN autó, viszont az egyik benzin motor a másik dízel, van különbség a MENETÉLMÉNYben?

Figyelt kérdés
Minden ugyanaz, csak a motor más.:)
2013. máj. 13. 10:42
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
A benzinmotor közel(!) egyenletesen adja le a teljesítményét, ha megnézel egy benzines és egy dízeles nyomatékgörbét azt látod hogy a benzinesen nincsen olyan nagy "kiugrás", míg a dízelen igen. Ez azt jelenti hogy a dízel egy kis fordulatszámtartományban húz( de akkor nagyon) de a tartomány előtt és után viszonylag gyenge. Míg a benzines szinten mindenhol erős, a nyomatékgörbe maximuma nem emelkedik ki annyira.
2013. máj. 13. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
Turbóbenzines és turbódízel között érdekel a különbség?Vagy szívóbenzines-turbódízel között?Esetleg szívóbenzines-szívódízel között?
2013. máj. 13. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:

"De hogy húzna már jobban ?:D

Nem viccből benzines az összes versenyautó:D"


Nem viccből nem szerelnek benzinmotorokat mondjuk hajókba, ahol többszáz tonnát kell elcipelni. Kedvenc versenymotord fogná magát és kimúlna az első percben, vagy meg sem tudná forgatni a tengelyt. De amúgy kamnionversenyen is igazi csodabogár lennél, ha benzines járművel állnál oda a rajtvonalhoz.



"A dízel hosszútávra lett tervezve, takarékosságra.:D"


Minden motort lehet hosszútávra, takarékosságra tervezni. A dízel nem azért ilyen, mert ilyenre tervezték, hanem mert mennyiség helyett minőségszabályozási elven működik.

2013. máj. 13. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
100%
Lehet lepontoznak most, de hülyeségnek tartom ezt a menetélmény dolgot átlagos autóban. Különbség 0-100-ra 2 másodperc, húúhaa. Szerintem 250-300 lóerő alatt felesleges menetélményről beszélni ( kivéve egy két kisebb sportautót ).
2013. máj. 13. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:

nyert már Diesel versenyautó Le Mansban is, de leginkább a fordulatszám, súly miatt (sokkal masszívabb motor kell dieselnek) benzinesek, valamint a Dieselt lehetne elég hamar kidobni mert pillanat alatt hengerfejes lesz.


a nyomatékgörbe teljesen más, a benzin folyamatosan egyre többet ad le, a diesel meg alacsony fordulaton már leadja a nyomatékot. pl 1750től, amíg egy Benzines bmw 318i a 180 Nm-t 4900-es fordulaton adja le, meredekebb ezeknek a nyomatékgörbéje.

2013. máj. 13. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
elírtam, 3900 rpm, de a lényeg ugyanaz.
2013. máj. 13. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

Picit félreérthető lehet a kérdés, mert benzinmotort szeretné összehasonlítani a diesellel, de min egyszerű diesel már régóta nem használják, hanem ezek már szinte kivétel nélkül turbósítva vannak. Egy modern turbódieselnél már jó a menettulajdonság, míg egy szívódiesel elég lomha tud lenni.

Most kezd elterjedni a turbobenzin is a hétköznapi autóknál, ott ha ugyanakkora ccm-ről beszélünk akkor a benzines jóval több élményt tud nyújtani.

2013. máj. 13. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
#11 ez nagyon mellé ment, jobb lenne, ha inkább te nézegetnéd a nyomatékgörbéket ;)
2013. máj. 13. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
100%

"Picit félreérthető lehet a kérdés, mert benzinmotort szeretné összehasonlítani a diesellel,....Most kezd elterjedni a turbobenzin is a hétköznapi autóknál, ott ha ugyanakkora ccm-ről beszélünk akkor a benzines jóval több élményt tud nyújtani."


Pár hónapja itt egy hasonló kérdésnél felvetettem az egyenlő pályák-egyenlő esélyek metódust, avagy tegyünk egymás mellé egy feltöltött benzinest és egy feltöltött dízelt. Hogy teljesen fair legyen az összehasonlítás, javasoltam a 2.0CRTDI-t és a 2.0TFSI-t ( mindkettő "közös nyomócsöves", közvetlen befecskendezéses, feltöltött,azonos gyártótól..stb) és a sok elvakult dízeles csodálkozott, hogy a benzinesnek nagyobb a nyomatéka, szélesebb a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszám-tartomány ( e miatt nagyobb a teljesítménye is), sokkal jobban is megy. Egy előnye maradt csak a dízelnek, a fogyasztás. De most akkor fogyi rekordot döntünk vagy élmény autózunk. Egyszerre a kettő nem megy :D

2013. máj. 13. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!