Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért baj az, hogyha a megfele...

Miért baj az, hogyha a megfelelő fordulat szám mellett (mondjuk, ha hármason gyorsulok fel hetvenig) egy sebesség kihagyásával váltok feljebb?

Figyelt kérdés

Elvégre is, a fentebbi példánál maradva, ha hármasból gyorsulok fel hetvenig (pl. előzés közben), és kihagyom a négyest, egyből az ötöst rakom be, azért miért baj?

Hallottam olyat, hogy ez káros a váltónak.


Nem vagyok autószerelő, de olyan téren nem értem a logikát, hogy ha vagyok pl. hármason, gyorsulok. Ha feljebb váltok (akár négyesre, akár ötösre), a váltó akkor is egy pillanatra átmegy az üresen, főleg, hogy én nem "át vágom" a sebességet, hanem szépen kihúzom üresbe, majd onnan rakom tovább. Tehát, ha így is-úgyis átmegy az üresen, akkor a váltóban a fogaskerekek miegymás úgyis ugyanúgy állnak, mintha nem hagynék ki egy köztes sebességet.


Ugyan ez a helyzet mondjuk a kettesből ötvenre gyorsuláskor is, akkor is át kell mennie a váltónak az üresen.


2013. máj. 20. 03:05
 1/6 anonim ***** válasza:
96%

semmi bajt nem okozol,ha kihagysz egy-egy sebességet,

hisz számtalanszor van,hogy pl 5.-ből 3.-ba váltunk vissza ,

2013. máj. 20. 06:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
72%
még a fókuszban is azt mondta egy autós oktató, hogy el kell felejteni a 4. fokozatot, húzassuk ki 3-ban és kapcsoljunk egyből 5-be
2013. máj. 20. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
95%

Szinkron autóváltónak semmi baja nem lesz.


A motorkerékpárokon vannak olyan váltók (ugye csak fel-le, minden fokozaton át kell váltani), amiket inkább tanácsos szépen sorba váltogatni (ezeknél is inkább a régieknél számít). Autónál teljesen mindegy.

2013. máj. 20. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
57%
Én is megcsinálom párszor, főleg akkor ha ki akarok lépni egy közeledő autó elé, ami elég közel van, kilépek egyben, kicsit megy az autó, kettőben 4500-5000ig kipörgetem, aztán rakok neki egy 4-et, de van hogy ha már elérek 60 fölé egy kicsivel, akkor 5-öt.
2013. máj. 20. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Azon kívül, hogy mozgó autót nem rakunk sem egyesbe sem hátramenetbe, nyugodtan tedd bárhonnan bárhova ésszerű határok között. Például visszakapcsolás után ne legyen magasabb a fordulatszám mint a motor maximális fordulatszáma. De felfelé például 2-ből 5-be nyugodtan, ha úgy jön ki (nagyot kellett lépni, de utána már elég csak tartani a tempót).

Több fokozatnyi visszakapcsoláskor egy dupla kuplungolás-gázfröccs kombóval kímélheted a szinkrongyűrűt, a váltó szereti, ha a behajtás fordulatszám szempontjából "felülről" érkezik, nem a szinkronnak kell felgyorsítani a szükséges fordulatra a nyelestengelyt.

2013. máj. 20. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%
nem káros egyáltalán
2013. máj. 20. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!