Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson s51 akku feszszabályzó...

Simson s51 akku feszszabályzó nélkül?

Figyelt kérdés
Lehetséges feszszabályzó nélkül akkumulátor töltése simsonban?

2013. máj. 20. 09:01
 1/9 anonim ***** válasza:

Persze hogy lehetséges. Csak az aksi nem lesz hosszú életű.

De miért nem raksz bele egy feszszabályzót?

2013. máj. 20. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Bocs, én úgy emléxem, hogy nem volt a szimómba fesszabályzó, a' nélkül töltötte a kis akksit. Na persze nem volt egy nagy szám. Asszem egy dióda volt talán a töltőkörbe téve, hogy ha áll, ne vigye vissza a szuflát a tekercsbe. Már fejlettebb az elektronika, tehetsz bele magad készített, vagy vásárolt fesszabályzót...


így talán akkor tölti szét, ha sokat mész vele csutka gázon, és nincs fogyasztó rajta.


Kellene egy műszer a pontos ismeretekhez,mit is ad le.

2013. máj. 21. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Előttem szólónak részben lehet hogy igaza van. Simsonokhoz annyira nem értek(de 2T, meg MZ-hez azért hasonló, amivel viszont már volt dolgom) De pl Pannónikákál is van egy külön töltőtekercs és egy egyenirányító. Ami főleg azért kell hogy az aksi ne váltóáramot kapjon. Mivel a töltőtekercs azt csinál.

De tapasztalatom szerint ez nem valami jó rendszer. Savas aksival még elmegy, de a zselés aksit nagyon hamar kinyírja. Én épp ezért csináltam egy elektronikus feszültég stabilizálót hozzá. (Pannóniákba gyárilag szelén volt, ezt cseréltem le egy feleakkora elektronikára ami nem csak egyenirányít hanem simít és szabályoz is)

2013. máj. 21. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Egy ilyenem van benne! (most nincs benne aksi, de volt, nem tudom hogy ez a valami rá volt-e kötve)

[link]

[link]

[link]

2013. máj. 21. 16:12
 5/9 A kérdező kommentje:
Ez mi lehet?
2013. máj. 21. 16:13
 6/9 anonim ***** válasza:

Ez egy egyszerű egyenirányító dióda. Méretes hűtőbordával.

Tehát így rakhatsz bele aksit. Bár zseléset nem ajánlom. Nem lenne hosszú életű. Savasat meg maximum forralja egy kicsit, de az kibírja.

2013. máj. 21. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

De a savasat meg fel kell savazni nem?

Amúgy a zsaléset mért nem ajánlod?

2013. máj. 21. 17:37
 8/9 anonim ***** válasza:

Savas aksik szeretik a "pulzáló" egyenramot. A dióda a szinuszhullám felét csapja le, amit lecsapott ott semmi nem lesz. Tehát szaggatott lesz.

A zselés aksik ezt nem szeretik. Azoknak egyenletes töltés kell, amit így ennyivel nem tudsz biztosítani.


A másik dolog hogy a töltőfeszültség nem szabályzott. Ha nagyon felmegy egy savas aksiban felforralja a savat. Nagy gondot nem okoz. Egy zselés aksinak viszont ez gyors út a véghez. Meg szokása púposodni is ilyen körülmények között a túlnyomástól.


A savas aksikat egyszer kell felsavazni maximum. Akkor ha gyárilag nincs felsavazva. A későbbiekben desztillált vagy ioncserélt vízzel kell utánatölteni.


De ha nagyon zseléset akarsz bele akkor vegyél/csinálj/csináltass egy megfelelő töltőelektronikát. Nem nagy valami. Amit én csináltam az alkatrészárban kb 900ft.

És a bemeneti akár 15v váltóáramból szép sima egyenletes 7,27V egyenáramot csinál.

Savas aksihoz is lehet csinálni ilyet. De ott nem kell annyira kisimítani az egyenáramot, tehát megspórolhatsz egy jópár100-ft-os kondit(ami a legdrágább tétel az egész elektronikából)

2013. máj. 21. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
köszi
2013. máj. 22. 14:44

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!