A BMW miért nem gyártja manuális váltóval a 4-es és az 5-ös szériát is?
Nagyon tetszik az 5-ös széria, egyszer szeretnék én is egy ilyen autót venni. Csak kíváncsiság...
A közel jövőben van rá esély, hogy gyártanak majd kézi váltóval is 5-ös BMW-t?
Az M5-nek azt hiszem, van kéziváltós kivitele. Vagy ha nincs, majd lesz, de csak Észak-Amerikában, mert valami miatt ott kedvelik az ilyet (pedig amúgy automatamániások).
Egyébként a közeljövőben nem várható kéziváltós új 5-ös. Az F10-ből biztosan nem lesz és valószínűleg a következő szériákból is csak automatát fognak készíteni. Az ok egyszerű: a nyolcfokozatú ZF automatát be lehet programozni úgy, hogy az egyébként teljesen életszerűtlen ECE fogyasztási és károsanyag-kibocsátási mérőciklusban pompás eredményeket produkáljon vele az autó. A kéziváltónál azonban másak az előírt kapcsolási pontok, így a fogyasztásnál és a károsanyag-kibocsátásnál romlanak a katalógusadatok. Ez pedig nagy gond a gyáraknak: ma már a fogyasztás is reklámértékkel bír, a károsanyag-kibocsátás pedig az erre vonatkozó flottaátlag betartása miatt fontos.
Mert nincs értelme.
A vevők 99%-a úgyis automatával szereltetné az autóját, mert kényelmesebb, jobb, megbízhatóbb és a gyár is jobban tudja optimalizálni vele mind a fogyasztást mind a teljesítményt mind a "tervezett avulást".
AZ 1%-ért meg értelmetlen áttervezni a kocsit a kézi váltóra.
Megnéztem a 2-es belinkelt oldalát és azon tényleg rajta van, hogy létezik az 5-ös BMW manuálissal is. Pedig határozottan úgy emlékeztem, hogy már nem gyártanak.
Amúgy lehet, hogy az automata váltó jobban optimalizálja a fogyasztást, de azzal nem értek egyet, hogy megbízhatóbb... Elég, ha felnézünk egy használt autós oldalra és látjuk, hogy majdnem mindegyik újabb eladó BMW automata (Sok mindent elárul).
Egyébként én nem tudnék hozzászokni az automatához, szeretem én váltani a sebességet, de lehet azért van ez így, hogy már túlságosan hozzászoktam.
Köszönöm a válaszokat!
Ezen én is csodálkoztam, mert én is határozottan úgy emlékeztem, hogy alapfelszereltség automata minden 5-ösnél.
Amúgy pont ezért automata szinte minden eladó 5-ös, mivel kb. 2002 óta az eladások 90%-a automata volt. Így nehéz lenne kivitelezni, hogy a használt piac 90%-a ne automata legyen.
Amúgy nekünk is automata 5-ösünk van, 305,000 km. A váltóhoz még soha nem nyúlt senki olajcserén kívül. Ezt megnézném, hogy egy kéziváltónál ki tud mondjuk csak egy kuplunggal elmenni 305,000 km-t. Kb. az, aki az M1-en felvált 5-ösbe és Münchenbe áll meg először, majd ezt ismétli vagy 100x.
Nyilván, ha az automata bekrepál az sokba fáj, de ez van.
akad itt jó pár manuális is, én is inkább a manuális felé hajlok, főleg hogy újonnan valószínűleg soha nem lesz lehetőségem ilyen autót venni, használtan meg mindenképp csökkenti a meghibásodási kockázatot a manuális váltó, mert azon nem nagyon romlik el semmi... ha meg igen nem hirtelen, és észre lehet venni vásárláskor ha már szar a szinkrongyűrű...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!