Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valakinek sikerült már fejre...

Valakinek sikerült már fejre állni dobfékes motorral?

Figyelt kérdés

2013. máj. 30. 17:40
 1/9 anonim ***** válasza:
92%
Sokan estek már el Simsonnal, szóval igen!
2013. máj. 30. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
akkor vajon miért aljazzák annyira a dobféket? (A Simson fékjét?)
2013. máj. 30. 17:54
 3/9 anonim ***** válasza:
88%

Van olyan ismerősöm, akinek a Jawa 350TS-ével lehet stoppie-zni, pedig dobfék van elöl.


A tárcsa jobb, mert kevesebbet kell vele szöszmötölni, kevésbé érzékeny.

Egy egykulcsos dobféknél mire becsiszolod azért eltöltesz vele némi időt, de akkor fog rendesen - már amennyire egy ilyen szerkezet jól foghat, hiszen az 1 fel- és 1 lefutó pofa nem tud olyan nagy erőt kifejteni.

2013. máj. 30. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Bár a Simsont és társait nem is stoppiera tervezték :)
2013. máj. 30. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
hát nekem a simsonomon alig akar fogni az elsőfék pedig eléggé újszerűek a fékbetétek benne, de nem is nagyon használom, mert megesett már hogy beszorult a fék, inkább csak a hátsót használom, akkor használom egyszerre a kettőt ha vészfékezést kell csinálni, a hátsófék meg nagyon jól fog, be tud blokkolni, és az én 70kg-m alatt plussz munkaruha, alatt nem lehet neki olyan könnyű beblokkolni, igaz hogy a kipufogó könyökig le kell nyomni a fékkart hogy rendesen elkezdjen fogni, de fog! mit lehet vele csinálni hogy ne annyira lent fogjon? ha normálisan fékezni akarok vele akkor a kipufogó könyökig kell nyomni, ha be is akarom blokkoltatni akkor majdnem a földig kell nyomni XD :D, kell rajta minimum 5 centit nyomni hogy fogjon, mint állítsak hogy feljebb fogjon?
2013. máj. 30. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Azoknál a motoroknál, aminek a hátulja jóval nehezebb mint az eleje, ott inkább a hátsóval szokás lassítani.


A kerék blokkolása nem jó, akkor kevésbé lassulsz, mintha gördülne, de a lehető legnagyobb erővel fékeznél.

A hátsót könnyen blokkolod, mert lábbal nagyobb erőt tudsz kifejteni, ráadásul a rudazat áttétele is olyan, hogy nagyobb erőt hat a pofákra.

Lent fog? Talán állítani kellene rajta. :P


Az első dobféket meg becsiszolni (ha ez nem tudod mit jelent inkább neki se állj), a bowdent megkenni és ezzel kihoztad belőle az elérhető maximumot.

2013. máj. 30. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Hy!

A dobfék az gyengébb!Az Én mocimon elöl tárcsa hátul dob,nos ha hirtelen átkéne ülnöm egy első dofékesre lehet hogy valahol lassításkor ott maradnék egy kocsi hátuljában.

Dobfékkel is meglehet állni,a tárcsafékkel egyenletesebben tudsz megállni és intenzívebben.A dobfékkel meg adódhatnak gondok hogy ha megragad,vagy elkopik.Jó tudom atárcsa is kopik,de majd ha lessz egy mocid amin tárcsafék van akkor nem is kell más.A legjobb az lenne ha mindenkinek abs tárcsaféke lenne.

2013. máj. 31. 05:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

ABS? Aki megtanult motorozni blokkolásgátló nélkülivel, annak nem kell ABS - az autómban van mindenféle 3 betűs csoda, a motort éppen azért tartom, mert az legalább nem akar helyettem mindent megcsinálni.


Ugye dobfékből is van elég sok típus - mondjuk nem a keleti technikákon, de kicsivel nyugatabbra voltak szériában olyan kétkulcsos dobfékek, amikkel lehetett komolyan lassítani.

A tárcsafék ellenőrzése és karbantartása egyszerűbb, ez egy hihetetlenül nagy előnye, az biztos. Például motorozás előtt 10 másodperc alatt át tudod nézni a két kereket, hogy jó-e a fék; egy dobféket nem fogsz szétszedni amíg van fékerő és nem sikít fékezéskor. :)

2013. máj. 31. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Agent!

Nos szerintem egy abs nem azért kell hogy nem tudunk fékezni,hanem az akkor jön jól mikor tényleg bele kell húzni h valami gáz van és nem akarsz nagyobb bajt magadnak.Ez nem olyan mint a szervó mert a szervó a kényelmedet szolgálja az abs pedig a biztonságodat.

Én sima elöl tárcsa hátul dobfékkel motorozom,de nem tagadom hogy jobb volna ha abs-es lenne a tárcsafékem.sokkal gyorsabban megtudnák állni a vassal,ezzel csak a fékutamat csökkentem.Ez nem motorozási tudás kérdése szerintem!

2013. máj. 31. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!