Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy van az, hogy egy 250-es...

Hogy van az, hogy egy 250-es 2t krosszmotor 60LE? (CR, KX, RM, YZ)

Figyelt kérdés
A négyhengeres 1200-es lada 60 le,akkor egy egyhengeres 250-es,hogyan lehet 60LE? Arra nem mernék ráülni egy mz után.

2013. jún. 3. 11:37
 1/6 anonim ***** válasza:
Úgy lehet, hogy ezek üzemórás sporteszközök. Nem cél a tartósság, se a nagy nyomaték, csak a nagy Lóeró.
2013. jún. 3. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
a 1200lada van vagy 40éves a mai modern 250cm3 2t 60 lóerő és üzemórás és egy autót nem lehet motorhoz hasonlítani
2013. jún. 3. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Egy Lada motorgenerál nélkül hány km-t és hány órát meg el? Elég sokat. Egy kroszmotornak hány óra az üzemideje? Aztán mehet a motorgenerál.
2013. jún. 3. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Valóban: egy 1200-as, négyhengeres, négyütemű Lada 60 lóerőt tud. De azt akár több, mint 100.000 km-en át tudja, addigra jut el odáig, hogy érdemes felújítani a motort.

A 250-es, kétütemű, egyhengeres krosszmotor meg közel sem tud 100.000 km-es élettartamot, mert sokkal kihegyezettebb a motorja.

Illetve a csúcsteljesítmény önmagában nem sokat jelent. A Lada 60 lóereje 5600-as percenkénti fordulatszámon érkezik meg, a krosszmotoré valószínűleg magasabb értéken. Ezzel összefüggésben a két nyomatékgörbe is eltér: a Ladáé széles, lapos, a csúcs 4000/percnél van, a motoré alighanem hegyesebb. Vagyis ha a 60 lóerős krosszmotor erőforrását beerőlködnéd az ezerkettesbe, üresen sem tudná elindítani az alig 1 tonnás karosszériát, csak leégne a kuplung, a motor meg üveghangon énekelne. Ezzel szemben a Lada motorja az autót öt személlyel, teli csomagtartóval, utánfutóval is fel bírja vinni a hegyen, mert olyan a karakterisztikája. Egy krosszmotorban viszont kelletlenül lomha lenne, nem lehetne kihúzatni, nem ugrana elég gyorsan, csak elkaparna vele a hátsó kerék. No meg túl nagy és nehéz is lenne ahhoz, hogy kétkerekűben használják.

2013. jún. 3. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

valaki azt írja, nem cél a nagy nyomaték, csak a lóerő...


bizony a nyomaték a legfontosabb...

2013. jún. 4. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
A gyorsításhoz nyomatékra, a végsebességhez teljesítményre van szükség. A gyorsulást a jármű tömege korlátozza, a végsebességet a lég- és gördűlési ellenállás. A Lada 60Le, 81Nm, 890kg. Egy átlag krosszmotor 100kg, az általad említett 250-es 60Le, ezek kb. 50Nm-esek. Gyorsulásban messze veri a Ladát, végsebességben csak kis mértékben, persze ez függ a rajt ülő méreteitől...
2013. jún. 4. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!