Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Üresbe rakáskor nem kell kuplung?

Üresbe rakáskor nem kell kuplung?

Figyelt kérdés
Egyszer megpróbáltam mert valami okból kifolyólag úgy érzeztem uogy nem lesz baj belőle, és nem is lett, semmit reccsenés. Ennek ellenéra nem árt a váltónak?
2013. jún. 3. 18:58
 1/10 anonim válasza:
93%
nem árt, viszont már csak megszokásból is érdemes kuplungot nyomni, nehogy váltáskor elfelejtsd.
2013. jún. 3. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
49%
Használj kuplungot, azért van!
2013. jún. 3. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
72%

Ha nem jár a motor akkor bátran pakolhatod még sebességbe is.

Járó motornál ez csak akkor működik(üresbe kivétel, ha a tengelyek(hajtó és hajtott) egy állásban vannak, illetve a fordulatuk megegyezik(alapjárat környéki).

Inkább használd a kuplungot, úgy nem lehet semmi baj! :D

2013. jún. 3. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
65%
Általában ( ha megfelelő a fordulat ) akkor lazán kiugrik üresbe, ha kihúzod. Azt nem tudom hogy tetszik e váltónak vagy nem, de valószínűleg nem nagyon örül neki.
2013. jún. 3. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
65%
A szinkrongyűrűk telán nem díjazzák, de a Te autód azt teszel vele, ami neked tetszik, csak lehet, hogy drágaszág lesz belőle.
2013. jún. 3. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
49%

Ha épp nincs nagy terhelés a váltón(tehát nem nyomod a gázt vagy nincs nagy motorfék) akkor a fogaskerekek nem feszülnek össze és így szépen szét lehet őket választani mindenféle károsodás nélkül.


Egyébként ha megfelelő a fordulat legtöbb autóban felfelé is lehet kapcsolgatni kuplung nélkül.


(meg néhány váltónál, pl az én motorommal le is meg fel is lehet kuplung nélkül ha megfelelő a fordulat :P, na de azért azt nehéz pontosan belőni)

2013. jún. 3. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Nem szerencsés. Azért van a kuplung hogy használd de amugy a fordulatszámuk azonos azért tudod kivenni onan a fogaskereket. Ha már kidobja ahogy az utolso válaszoló rja akkor már régen rossz akkor szinkronfogaskerék csere a váltóban vagy jobb esetben reteszelő csere ami bent tratja sebességben.
2013. jún. 3. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
köszi, tehát az is számít hogy mekkora a fordulat, meg hogy mennyire nyomom neki. Én azt hittem hogy mindig megy kuplung nélkül, nem is kell ilyenkor, annyira simán vette.
2013. jún. 3. 21:32
 9/10 anonim ***** válasza:

Csak gondolj bele, ha van 2 fogaskereked, az egyiket fékezed a másikat pedig hajtod akkor ott a fogak egymásnak vannak nyomva. Így pedig nehéz őket széthúzni mivel nagyobb közöttük a súrlódás.

Persze így is szét lehet őket húzni(tehát ki lehet tenni üresbe) csak éppen fém csúszik a fémen. Amin nem valami jó(meg a váltómechanizmus is nagyobb terhelést kap)

Viszont ha szépen forgatod mind a kettőt egyszerre akkor a fogaskerekek nincsenek "egymásnak feszülve" tehát szépen szét lehet őket húzni. Úgy mint ha a kuplungot nyomnád(azzal is a terhelést szünteted meg, de így sincs terhelés)

Tehát ha ésszel és érzéssel csinálod ezt akkor nem lesz semmi baja az autónak. De jobb ha ahhoz szoksz hozzá hogy mindig nyomod a kuplungot. Az a biztos.



Egyébként a fel és lekapcsolásnak is ez a lényege. Kiteszed üresbe, gázadással vagy elvétellel megfelelő fordulatszámra pörgeted a motor oldali fogaskerekeket, hogy ugyanúgy pörögjenek mint a hajtás oldaliak. Aztán szépen finoman de határozottan váltasz és össze is vannak kapcsolva a fogaskerekek. Persze ezt elég nehéz eltalálni. De meg lehet csinálni. (egy teljesen jó állapotú és jól működő váltóval is. )

2013. jún. 3. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen, nagyon korrekt válasz! :)
2013. jún. 3. 22:19

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!