Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A motor indításkor egyszer...

A motor indításkor egyszer füstöl egyszer nem. Tippek?

Figyelt kérdés
Egy 1,3-as Suzuki Swiftről van szó, (2002) amit nem rég vettem. Amióta megvan, az autót rendszeresen használom és egy cirka hónapja jött elő ez a probléma, de egyik napról a másikra. Reggelente amikor beindítom, van, hogy kékes füstöt tol ki a kipufogó, van, hogy nem. Olajfogyasztásra nem lettem figyelmes, mert nézem egy ideje és a nívó szinten van. Kb egy 5 mp-ig füstöl a kipufogó, aztán annyi. Ezalatt olyan köd szerű füstöt csinál, hogy nem is száll fel, csak eloszlik fejmagasságban. Check lámpa nem gyulladt ki. Lehetséges, hogy betankoltam volna valamit? (Csak kúton tankolok) Ha szelepszár szimering, vagy dugattyúgyűrű lenne a baj akkor állandóan füstölne amíg bemelegszik illetve az olajat is enné rendesen nem? Valaki már találkozott ilyennel? Esetleg tippek?

2013. jún. 5. 09:33
 1/6 anonim ***** válasza:

Pedig a kékes füst egyértelműen az olajra utal! Lehet valamelyik tömítés , míg be nem melegszik (hőtágulás), addig ereszti az olajat, utána pedig megszorul és nem folyik tovább. Ha jelentősen nem fogyasztja az olajat, akkor tömítés probléma a gyanús. Nem valószínű, hogy nagy lenne a probléma/kár.


A check engine lámpa akár tönkre is mehetett, vagy kiszedhették az égőt/rosszat tettek be helyette.


Ha kúton tankolsz akkor nem valószínű hogy bármi is került volna a benzinbe. Ha csak nem töltöttél még bele a kocsiba mások által olajjal összekevert benzint (amilyet a 2 ütemű motorokba tankolnak).

2013. jún. 5. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Feltételezések jogosak de indítás előtt ég az ellenőrző lámpa majd indítás után elalszik és nem tankolgattam bele semmi mást mivel nem vagyok híve ennek a módszernek.
2013. jún. 5. 10:43
 3/6 anonim ***** válasza:
Valószínű szelepszárszimeringes nem nagy összeg csak le kell szedni a hengerfejet és akkor cserés a hengerfejtömítés is természetesen.
2013. jún. 5. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Esetleg valaki más aki vezeti még rajtad kívül a kocsit? Ő(k) sem tankolhattak máshol? Ha nem akkor marad a tömítés(ek) átnézése. Magán a motor blokkon sem tapasztalsz sehol sem olaj folyást, szivárgást?
2013. jún. 5. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Szivárgás nuku és csak én vezetem. A héten még elmegyek egy kompressziómérésre haveromhoz, hogy meggyőződjek, nem e tömítetlen a motor, ha a végnyomás megfelelő, akkor marad a szelepszár szimering csere.
2013. jún. 5. 11:27
 6/6 anonim ***** válasza:

Nem akarlak felesleges kiadásba kergetni, de én a sűrítési végnyomással együtt elmennék egy CO mérésre..ha hiteles a műszer, -tehát vizsgára is mér-, akkor megtudod milyen az égés...ha nem több az olaj, nem hígabb, nem fogy a hűtővized, jó a sűrítési végnyomás is, akkor nem szedném szét.. aludj egy párat még..


szerintem.

2013. jún. 6. 06:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!