Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik autóban van változó...

Melyik autóban van változó szelepvezérlés még, mint pl a Honda VTEC motorja?

Figyelt kérdés
Gyártót, és elnevezést is írjatok!
2013. jún. 17. 19:47
 1/6 anonim ***** válasza:
Az elmúlt 10 évben szerintem kevesebb olyan készült, amiben nincs.
2013. jún. 17. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Pontosan, manapság szinte mindegyikben van. Pl. ha megnézed egy gyártó típusait és van ugyanolyan lökettérfogatú motor két eltérő teljesítménnyel, akkor könnyen lehet, hogy a szívóoldal mindkettőben változtatható, míg a nagyobb teljesítményűben a kipufogó oldal is.
2013. jún. 17. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Csak gondolom egyik sem olyan "brutális", mint a régi 1,6 VTi. Olyasmire lennék kíváncsi. Ha jól emlékszem, akkor valamelyik régebbi Toyotának volt hasonlóan durva.
2013. jún. 17. 20:20
 4/6 anonim ***** válasza:

Amennyire tudom, az 1.6 vti a nagy fordulatszám + a magas fordulaton váltó vezérlésnek köszönhetően 7500-8000 ezer rpm körül érte el a 160le-t. A váltásig úgy viselkedett, mint bármelyik 1.6-os, szóval szét kellett pörgetni a kiemelkedő gyorsuláshoz.

Nem tudom, hogy akkoriban más gyártók miért nem csináltak hasonló motorokat (a versenysport autókat kivéve), és még a Honda is leállt erről az irányvonalról. Talán nem véletlenül, biztos nem bírja egy motor sem hosszú távon, ha a határait feszegetik, ha nem vigyáztak ezekre a motorokra, akkor hamar megdöglöttek, illetve idővel már nem adták le teljesen azt a névleges teljesítményt.

A vti-ben a vezérlésnek 2 állása volt, és vízszintesen tolódtak el váltáskor a tengelyek, hogy más időzítésű bütykök tologassák a szelepeket a két üzemmódban. Ezt a technika elterjedt lett.

De a modernebbek már változó szelepvezérlésűek, mint például a BMW és a Citroen valvetronicja, ennél a technikánál a pillangószelepeket is elhagyhatták, mert fokozatmentesen állítja az elektronika a szelepek emelése és nyitási idejét:

http://www.youtube.com/watch?v=qZ9k4Ohssu8

2013. jún. 17. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
# 4 A Honda, a mai napig gyártja a változó szelepvezérlésű motorjait ( Civic Type-R ), igaz nem VTi néven. Ezek az egyik legjobb szívó benzin motorok, és bírják a strapát hisz erre a célra készültek.
2013. jún. 17. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Bmw "Vanos" rendszere
2013. jún. 18. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!