Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nemrég lett megfurva a simsono...

Simsonos17 kérdése:

Nemrég lett megfurva a simsonom, gyári 37,97es méretröl 38,25re. Kapott uj dugót, gyűrűt, és azt hallottam hogy megfurás utána ha bejáratom érdemes gyürüt cserélni a nagyobb kompresszio miatt Igaz ez? Ha igen akkor kell e valamennyit járatni?

Figyelt kérdés

2013. jún. 21. 09:29
 1/5 anonim ***** válasza:
be kell rendesen járatni, olvass a járatásról, és nem kell gyűrűt cserélni utána, mert most az új alkatrészek összekopnak, és ha te raksz bele új gyűrűket akkor nem hogy jobb lesz, hanem kb még rosszabb lesz!
2013. jún. 21. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
ez a tavaszon volt. azóta bejárattam, de kegyetlenül csörög a tűgörgö. és vettem ujat hozzá és ki akarom cserélni. azért fordult meg a fejembe h mivel bejáratódott kéne rá 1 gyűrűcsere hogy jobb legyen a kompresszio.
2013. jún. 21. 11:28
 3/5 anonim ***** válasza:
kicsivel jobb lesz a kompresszió! de ha új gyűrűket teszel bele, akkor az még sokat koptat a hengeren mire összekopik
2013. jún. 21. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Nyíri Balázs válasza:

Jól mondták. A hengert amikor megfúrják utána hnolják, a hónolás egy olyan folyamat ahol apró keresztirányú karmolásokat karmolnak a hengerfalba, hogy a bejáratás ideje alatt, amíg ezek a karmolások kikopnak olajfilm tapadjon meg, csökkentve a surlódást, és a hőterhelést. Bejáratás végén a hengerfal felülete tükrös. A hónolás "kikoptatása" a bejáratás alatt a gyűrűk fokozott kopásával járnak együtt, azért a már tükör sima hengeredbe ha teszel új gyűrűket, te leszel a legfaszább gyerek. Én is most járatok, járattam be egy Simoson hengert és a gyűrűk 450 km alatt annyit koptak, hogy nagyobb hézag volt a gyűrűvégek között 1 mm-nél, ami szervíz könyv szerint is kopott. beteszel egy gyűrűt a hengerbe a gyűr két vége között 0,1 - 1 mm hézag a megengedett. Valamint a szétszerelés alkalmával, legalább látod, milyen állapotúak az alkatrészek, ilyenkor érdemes a dugattyú tetejét koromtól megtisztítani, esetleg felpolírozni, a hengerfejen meg lehet szemlélni, mennyire szimmetrikus a felömlés, a hengertalptümítés nem-e "takar" a csatornákból, ha nem szakadt el, itt érdemes kicsit kozmetikázni. Látod, hogy ferdén ég-e a dugattyúd. Ami rossz dolog. A hajtókar megfelelő irányú és mértékű görbítésével lehet orvosolni a problémát.


Tehát bejáratás után érdemes gyűrűt cserélni, ez így igaz.


Valami nem világos kérdezz, nyugodtan!

Bejáratás 30-as keverék, könnyű járás, laza terhelés, ne főzd a motort, nem kávé!

2014. jún. 21. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 Nyíri Balázs válasza:
Csörgést nagyon gyakran nem a tűgörgő okozza, hanem a gyűrű és a horony előírtnál nagyobb szélesség különbsége. Azaz a dugón annyival szélesebb a horony, hogy csörög benne a gyűrű. Ezzel az a baj, hogy ahány gyűrűt veszel sajna nem pontosan olyan a magasságuk. Márkésabb cuccoknál, szetteknél nincs ilyen baj, de ahány kisipari termék, annyi féle, és a dugón a hornyok mindig szélesek, hogy akármilyen szedett vedett gyűrű beleférjen. Próbálkozni kell.
2014. jún. 21. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!