Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2002-es Peugeot 307 1.4 3...

Balazs00xx kérdése:

2002-es Peugeot 307 1.4 3 ajtós kasztniba, hogyan lehet beletenni egy ugyan ilyen gyártású 2. 0i 16v motort?

Figyelt kérdés

most 1.4 8v van benne ezt cserélném 2.0i 16v -re

kasztni ugyan az,

Hogyan lehet ezt kivitelezni pontosan?



2013. jún. 25. 21:05
 1/5 anonim ***** válasza:
Ha jól tudom, akkor az NKH már nem saját hatáskörben intézi az ilyen átalakítások engedélyezését, hanem kikérik a gyártó véleményét, és az alapján engedélyezik! Legalábbis az egyik kollégám így járt, amikor a Corsa-jába TD motort akart szerelni. Az NKH-nál be kellett mutatnia az OPEL gyártói szakvéleményét. Persze a gyártó nem járult hozzá az erősebb/nehezebb motor beépítéséhez, így bukta az engedélyt.
2013. jún. 25. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

én konkrétan ,a gyakorlati azaz a szerelési részére gondoltam. persze ez sem másodlagos:)

egy 1.4 75 LE 70-80 KG míg a 2.0i 136LE 110-120 KG

nyilván más súlyelosztás .. de ezen lehet javítani ha az első rugókat erősebbre,keményebbre cserélem :)

itt a pontos lehetőségekre, ill lépésekre vagyok kíváncsi: )

2013. jún. 25. 21:19
 3/5 anonim ***** válasza:
Nem csak a felfüggesztést de a féltengelyeket is célszerű cserélni, hiszen nem a majd kétszer akkora teljesítményre tervezték. És persze ott vannak a fékek is amit szintén nem ártana a nagyobb teljesítményhez méretezni. Ha nagyobb teljesítményre vágysz, esetleg egy turbo kit megoldás lehet, persze a féltengelyt, fékeket, felfüggesztést ehhez is hozzá kell igazítani, de legalább a bürokrácia egy részét megspórolhatod.
2013. jún. 25. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 BwanaMze válasza:
100%

Én megküzdöttem ezzel, dízelt tettem olyan típusba amiből csak benzines volt addig. Egy év és rengeteg pénz.

Előzetes engedély, indoklás, hogy mit miért, műszaki rajzok és szilárdsági számítások a gyári adatok felhasználásával, részletes műszaki rajzok. Bár fék és kormány nem lett bolygatva de autószerelő igazolása az elvégzett munkákról, karosszériás mester igazolása a megerősített toronyról de a hegesztéseket minősített hegesztő végezte aki ezt igazolta és leírta az elvégzett munkát, pecsétet ütött bele, erősebb rugók, váltó, motortartók cseréje mindent számításokkal indokolva. Amikor elkészült szigorított műszaki teljes dokumentációval, méricskéléssel, hogy valóban úgy görbül ahogy a rajzon van?!

Szervízállomás vezetője elment az autóm mellett amikor a vizsgasorra való begördülésre vártam és megjegyezte, "jó szar hangja van már ennek a motornak, ideje lenne rendbe tenni a gyujtást és a szelephézagokat" aztán vörös fejjel leste a dízelmotort amikor bent kinyitottam a motorteret! Megérte de nem kezdeném el még egyszer.

Azóta úgy tudom amiből van gyári azt el sem lehet kezdeni!

Ennek tudatában gondolkozz a dolgon!

2013. aug. 1. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 BwanaMze válasza:

Ha nem a hivatalos üzembehelyezés érdekel, a nagyobb motoros változatból átteszed a motort váltóval, a rugókat, gólyalábakat is ha átmérőkülönbség van és az első fékeket ha nagyobb teljesítményűek. A hűtésre is gondolnod kell, alighanem hűtőcsere.

Nagyjából ennyivel elindulhatsz.

Jó munkát!

2013. aug. 1. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!