Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért csak a Németek gyártanak...

Miért csak a Németek gyártanak nagyteljesítményű szedánokat?

Figyelt kérdés

A nagy Német triónál nem ritkák a 300-400 lóerős kocsik. Sőt még jóval erősebbek is vannak.

Miért csak ők gyártanak ilyeneket? Pl. a Francia gyártóknál miért áll meg a tudomány olyan 200 lóerő körül?


2013. jún. 29. 10:37
 1/2 anonim ***** válasza:

Gyártanak mások is erős szedánokat. A Jaguar XJR sem vicc, a Maserati Quattroporte sem, illetve a tengerentúlon és Ausztráliában is szép hagyománya van a rettenetesen erős négyajtósoknak. Ja, meg ott van a Rolls-Royce, de annál nehéz eldönteni, hogy német-e vagy sem.

Hogy miért alakult ez így? Nem bonyolult a dolog. A hagyomány a kulcsa mindennek. A II. világháború után újjáéledő autóiparnak mindenhol más kihívásokkal kellett szembenéznie. A németek - miután egyáltalán beindult az iparuk - gyárthattak jó gyors autókat, mert a világháború előtt épített autópályák maradványain lehetett repeszteni és később is jó utak épültek arrafelé. A franciáknál viszont rengeteg volt a borzalmas állapotú útszakasz, ezért ők más irányba indultak el: kényelmes, ám nem túl gyors autókat gyártottak. Nézd csak meg a két népautót: a VW Bogár futóműve bírja a rossz utat, de nem nagyon, a Citroën 2 CV (avagy Kacsa) futóműve viszont a botrányos minőségű földutakon is jól elvan. Nem véletlen, hogy a hidropneumatikus rugózást is a Citroën okoskodta ki: az ottani utakon egyszerűen szükség volt rá.

Így alakult ki az a szokás, hogy a német gyárak jó gyors autókat gyártanak, a franciák meg nem annyira gyorsakat, inkább kényelmeseket. Mivel a vevők hozzászoktak ehhez, ezért nem is akarnak nagyon kitörni a szerepből a gyártók. Mióta a Mercedes-Benz feltalálta a feleslegesen erős szedánt a 300SEL 6.3-mal, azóta ez az ő felségterületük, később zárkózott fel a BMW és az Audi, egészen más koncepcióval. A franciák meg nem akarnak velük versenyezni, inkább más piaci rést keresnek. A Maserati Quattroporte is egészen más, mint a német Autobahnzerstörerek: könnyebb, kisebb teljesítményű, de hasonlóan gyors. Az XJR is egy más világ, az amerikai és ausztrál izomautók meg főleg.

2013. jún. 29. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
Azért, mert nincs rá kereslet, a franciák is tudnak luxus és erős autót csinálni, csak éppen nem adna ki senki annyi pénzt egy Renaultért például. Nézd meg a VW Phaetont, az német, de mégis veszteséges a gyártása, mert akinek ennyi pénze van, az presztizsautót vesz. És ide nagyob nehéz felzárkózni, mivel a név számit, hiába a Phaeton is nagyon jó autó, nem nagyon kell senkinek.
2013. jún. 29. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!