Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autókban miért nincs...

Az autókban miért nincs szabadonfutó, mint a bicikliknél?

Figyelt kérdés
2013. júl. 9. 17:17
 1/9 Amado atya ***** válasza:
100%
Ezek szerint nem hallottál még Trabantról, Wartburgról és Barkasról. :)
2013. júl. 9. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
0%
újabban már megint van,pl egyes BMW-kben sincs motorfék,emiatt sokkal kevesebb üza kell neki,
2013. júl. 9. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

A Trabantokban, Wartburgokban volt. 2 okból: egyrészt a 2 ütemű motorok, motorfék üzemben nem lassítják valami intenzíven az autót, másrészt itt az üzemanyagba van keverve az olaj, így motorféknél megszűnne a kenés.


A mostani autókban azért nincs mert a motorfékezéssel üzemanyagot lehet megtakarítani, ugyanis motorféküzemben egy csepp üzemanyaghoz sem jut a motor.

2013. júl. 9. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Egyes automata kocsikban van "szabadon futó" (inkább üres) és a computer vezérli, hogy mikor éri meg motorfékkel menni ill. mikor éri meg szabadon futni fogyasztás szempontjából.


Érdekes egy cucc amúgy. Pl. sztrádán haladok, elveszem a gázt dombnak le és szabadon fut. Aztán ha egy ici picit is rálépek a fékre rögtön visszaadja a motorféket.

2013. júl. 9. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Mert amit az első írt, 2T autók, azokkal pedig TILOS motorféket használni (egyébként nincs is túl sok...)

Mivel a 2T motort az üzemanyaggal kevert olaj keni, ezért nem pöröghet tartósan magas fordulaton gázadás nélkül. A 4T-nél pedig van igen erős motorfék, és semmi baja nem lesz tőle, így arra azért nem raknak szabadonfutót, mert zéró üzemanyagot igényel motorfék alatt, és bármeddig képes kitartani azt károsodás nélkül, míg ha szabadonfutó lenne, kéne neki az alapjárati üzemanyag...

Az új BMW-kben pedig nem szabadonfutó van, hanem generátorvezérlés, mégpedig úgy, hogy a generátor töltését motorféküzemre időzíti, így csak akkor von el energiát a motortól ha az amúgy sem hajt..

2013. júl. 9. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Na jó, de régen (főleg karburátoros autóknál) nem állt le az üzemanyag motorféknél sem.

Mégsem volt szabadon futás beépítve.

2013. júl. 9. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
A kétüteműeken volt, mert azokkal tilos motorfékezni. Négyüteműeken nincs, mert a motorfék igen hasznos, ráadásul újabban motorféküzemben nem fogyaszt üzemanyagot a motor. Aki meg gurulni akar, be tudja tenni üresbe a váltót. Szabadonfutó a generátornál szokott lenni.
2013. júl. 9. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Már a Ladáknál is volt olyan karburátor ami elzárt motorfékezésnél.
2013. júl. 9. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Újabban a komolyabb automata váltós autók üresbe kapcsolnak ha elveszed a gázt, és ha hozzáérsz a fékhez akkor visszateszi fokozatba, hogy pl. lejtőn legyen motorfék.
2013. júl. 9. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!