Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyit érhetne egy autó ha...

Mennyit érhetne egy autó ha gyári állapotában évtizedekre leállítom?

Figyelt kérdés

Csak gondolkozom, hogyha mondjuk vennék egy 2013-as Ford Focus Titanium autót, ami mostújonnan 5.460.000 HUF és beállítanám egy garázsba, letakarnám egy ponyvával és 50 évig ott hagynám úgy,hogy senki nem nyúl hozzá akkor mennyit érne?

Tehát olyan mintha most egy 1963-as Trabant 600-at elővennék, 0 km-el 100% gyári állapotban.

Az mennyit érhetne?Nyilván a gumi alkatrészeket lehetne kidobni mert elfáradtak, valószínű,hogy kicsit bedohosodott volna, de úgy mégis mennyi érne?

Vagy ha nem egy tömeg autóval tenném ezt hanem valami ritkábbal, pl, egy Ford Focus ST-vel, full extra meg stb...

(Gyengébbek kedvéért nincs ennyi pénzem amit kidobhatnák, csak felmerült bennem a dolog és elgondolkoztam,hogy mi lenne HA lenne egy ilyen.)


2013. júl. 12. 15:48
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
64%

Villanyos meg 3D nyomtatott autók? :D De buták vagytok, mindenki tudja, hogy 50 év múlva repülő autók lesznek. Ja, mégsem, azt 50 évvel ezelőtt mondták, hogy a 2000-es évekre már csak repülő autók lesznek. Nem lettek. Előre 100%-osan biztosat mondani nem lehet, de ez a kettő azért elég valószínűtlen jóslat. Egy üzemanyag-technikai váltás az autóknál eléggé küszöbön van, de az, hogy 2063-ban nem lesz benzin, csak aranyárban megint elég meredek megfontolás.

A kérdésre térve:

Azt te magad is beláttad, hogy sok alkatrész az állás miatt mehet a kukába. Ez a sok alkatrész valóban rengeteg dolgot takar, az autó üzemképtelen lesz, a cserék nagy része szerintem az akkori értékének jó részét elvinné majd - talán százezer forintos nagyságrendről van szó, igazából nincs is értelme kicserélni, mert utána sem biztos, hogy használnák. Mikor valami nagy összegre számítottál, felejtsd el azt, hogy ez egy 50 éves autó. Tömegcikk, sosem az adja meg egy termék varázsát, hogy öreg. 2-3000 éves ókori tárgyakat is fillérekért adnak-vesznek az emberek, mert tele van velük a föld. A te autódnak az egyedüli különlegessége az lesz, hogy soha nem került forgalomba (mondjuk a regadót ezért rögtön vond is le a vételárból). Ez néhány gyűjtőt érdekelhet majd, de őszintén szólva én nem látok benne túl nagy fantáziát. Ez onnantól kezdve egy műtárgy lesz, nem egy autó. Márpedig az autógyűjtők azért szeretik néhanapján beröffenten a járgyányaikat, de kinek lenne szíve egy 50 éves 0 kilométeres járgányra ráadni a gyújtást? Mikor autót vesz valaki a gyűjteménybe, 50 évnyi történelmet is venne, de így csak 50 éves történelem lesz belőle - ha érted mire gondolok. S akkor sok-sok rizikót még bele sem számoltál: 50 év alatt te is elpatkolhatsz vagy rossz helyzetbe kerülhetsz és meg fogsz válni a kis befektetésedtől. Vagy a rokonaid. Vagy ellopják. Vagy a garázs beázik, ledől, rágcsálók károsítják meg a kocsit, megkarcoljátok - elkezd rozsdálni, stb..

Ha valami számot kéne mondani, inkább először hasonlatot vennék alapul: egy átlag '60 és '65 között gyártott Citroen Kacsa értéke jelenleg 1.000.000 HUF körül mozog - ez azt jelenti, hogy vannak itt-ott gondok az autóval, de egyébként teszi a dolgát. Egy tip-top vagy limitált szériás példányért olyan 2.000.000-t már el lehet kérni, de a teljes körűen restaurált példányokért ennek a dupláját sem szégyenlik. A te autód értékét én kicsivel e fölé a sáv fölé lőném be, talán olyan 4-5.000.000 forint. Azaz ha sikerrel jársz, reál áron szerintem nem térülne meg a befektetésed.

Ez volt egy Focus esete, ha más autóban gondolkodsz, felborul a papírforma, hiszen a ritkább modelleket eleve valamiféle gyűjtői szándékkal vásárolják, még ha közben használják is őket rendesen.

2013. júl. 12. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

#9

És ki fog vagyonokat adni az öreg ladájáért? mert pl egy 100-as skoda nagyjából 400-600 között mehet el OT vizsgával, pedig már 40 éves...

Egy ugyanannyi idős "Eleanor"-t meg 40x annyiért vesztegetnek...

[link]


Az autótól függ leginkább, hogy mennyit ér, nem csak attól, hogy mennyire öreg...

Megmarad ám az emberek emlékezetében az autó újkori jelentése, mi volt a skoda? olcsó, rossz minőségű, problémás autó, amiből nem lett népautó, mert nem volt jó ár/érték aránya...

és mit tudott az eleanor? ugyanazt amit pl egy Alpina, azok is rengeteget fognak érni, már most is sokkal drágábbak mint a mezei BMW-k...

2013. júl. 12. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
55%

23:11 nem mi vagyunk buták, hanem te vagy szűklátókörű, mert csak a jelenben tudsz gondolkozni. A következő 50 évben sokkal nagyobb feljődés lesz, mint az elmúlt 50-ben volt. 3D csak egy példa, hogy akár azzal is létre lehet hozni bármit bármilyen anyagból, mert lassan minden technológiai feltétele adott.

A repülő autókat nem tudom honnan szeded, de annak megvoltak az elméleti korlátai, például az antigravitációt se fedezte fel még senki. Ezért lehet, hogy egyes írók fantáziáltak róla, de épelméjű tudósok biztos nem.

2013. júl. 13. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

Azért remélem nem fognak nyomtatgatni autókat, az szörnyű lenne - például: 23., javított kiadás... :D

Habár biztosan lehetséges lesz, de az mégsem ugyanaz, legalábbis az én meglátásom szerint.


A másik pedig, hogy remélem az "Eleanor" nevű undorító átbarkácsolás végre ki fog menni a divatból és nem csúnyítanak el úgy több Mustang Fastback-et Tolvajtempó módra... Vagy legalább az eredeti, 1974-es Gone in sixty seconds mintájára álljanak át az 1973-as Mustang Fastback-ek sárga-feketére festésére. :)

Egyébként az igazság szerintem ott van, hogy a Nicholas Cage-féle filmben szereplő autót (mármint amelyiket a közeli felvételekhez használták és nem törték össze) kerek 1 millió amerikai dollárért adták el, míg az eddigi legdrágább, tökéletes (gyári) állapotú 1967-es Shelby GT500-ért 1,3 milliót szurkolt le a vevő.

2013. júl. 13. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

Voilá!

[link]

2013. júl. 15. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!