Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Suzuki Swift (2002) 1,3 16...

Suzuki Swift (2002) 1,3 16 szelepes motornál mi "cicereghet"?

Figyelt kérdés
Az 1. henger fele hallom ütemesen ahogy emelem a fordulatot. Vízpumpa, generátor nem zajonghat, mert levettem a "PK-s szíjat" és akkor is zavartalanul folytatta, illetve a vezérlésre sem gyanakszom, hogy túl lett húzva a szíj (januárban cserélve görgővel együtt), mivel hidegen és melegen is csinálja. Lehet annyira feszes lenne a vez.mű szíj, hogy hidegen is nyöszörög? Szelephézag? Bármilyen tapasztalatotok illetve ötletetek van kérlek ne tartsátok magatokban!

2013. júl. 17. 20:16
 1/9 anonim ***** válasza:
ha benyomod a kuplungot akkor abbamarad ? mert akkor a kinyomó csapágy cicereg
2013. júl. 17. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Ha benyomnám és abbamaradna, nyelestengely csapágy lenne. Kinyomócsapágy akkor lenne, ha kinyomnám és megszólalna, de mondom, hogy a motorból hallom, a vezérlés oldalról és ezért vagyok tanácstalan. Konkrétan a vezérlés és az 1. henger tájékáról. (Odahajoltam és ahogy elindultam abba az irányba ott erősödött fel.
2013. júl. 17. 20:34
 3/9 anonim ***** válasza:
Egykoron Mr.Flash nevű válaszoló, aki egyébként autószerelő, azt írta hogy 2000-2002 közötti swifteknek leszakadhat a dugattyúszoknyája. Ritka jelenség, de nem példanélküli. A motor nem szorul meg, viszont ciripelő hangot ad ki. Érdemes lenne utána nézni.
2013. júl. 17. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Igy igaz hogy az 1.3 as swifteknél ritkán de előfordul a dugattyú szoknyából egy darab letörik


A szelephézeg inkább olyan csattogós

2013. júl. 17. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
És azesetben ilyen cicergő hangot adna ki a dugattyú?
2013. júl. 18. 05:26
 6/9 anonim ***** válasza:
45%

jaj, nee..a dugattyú cicceg?

máshol van a baj...nekem is ez az évjárat van szedanban, de el nem tudom képzelni mi lehet..baromi jó a motor, majd aknán megnézem mi lehet...

2013. júl. 18. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

megtaláltam a hszt: “ Elméreteztek egy olajátömlő nyílást a

dugón, nagyon kikönnyítették a dugattyút,

és egy idő után elfárad. A leggyakoribb az

alu szelepfedeles nyolcszelepeseknél, de nem

csak azoknál fordul elő.

Viszont annyiban szerencsés hogy az esetek

egyharmadában nem hullik darabokra a

dugó, úgyhogy nem darálja be a hengerfalat,

hanem vagy leesik a deknibe, vagy egyben

marad, ami lényegesen olcsóbban javítható.“


“ Szelephanghoz hasonló csattogással jár, ha

szelephézag-állítás után is marad a hang

akkor valószínűleg erről van szó. A hibás

hengert úgy lehet belőni hogy egyesével

lehúzod járó motornál a gyertyakábelt, a

hibás hengernél megszűnik a hang.

Jó esetben nem gyalulja meg a hengerfalat,

olyankor egy új dugóval és egy hengerfej

meg deknitömítéssel meg lehet úszni a

dolgot. Nagyságrendileg 15ezres tétel az

olajcserével együtt feltéve hogy bontott

dugót veszel.“

2013. júl. 18. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Utolsó: Lehúztam már a pipákat és maradt. Akkor nagy valószinűséggel szelephézag lesz.
2013. júl. 18. 19:57
 9/9 anonim ***** válasza:
A cicergést az én swiftemnél is szoktam hallani, de inkább kuplungfüggő. Egyébként a dugattyútörés 1998 előttiekre jellemző. Azután más kiképzésű dugattyút kaptak a Suzukik.
2014. márc. 8. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!