Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » B kategóriás jogosítvány...

B kategóriás jogosítvány megszerzéséhez az első gyakorlati (vezetés) órával kapcsolatban élmények, tapasztalatok, tanácsok?

Figyelt kérdés
2013. júl. 24. 12:43
 1/8 anonim ***** válasza:
85%

Nekem a legelső órám abból állt hogy "megismerkedtünk" az autóval. Hogy kapcsolsz lámpákat, hogyan ellenőrzöd..stb.

Utána beültünk, egyes, és mentünk picit fékezés stb.

Maj olyan 15 óra után mentünk ki forgalomba :)

Én nagyon nagyon élveztem az egészet :)


Tanács: ne idegeskedj, ott van melletted egy nagyon megbízható ember, aligha hibázhatsz :)

2013. júl. 24. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim válasza:
85%

Engem az első alkalommal, a második órában beirányított az oktató a forgalomba. És folyton csak dumált és beszéltetett. De meg is tanultam vezetni úgy, hogy nem zavar a körülöttem levő zaj. Még csak három hónapja vezetek, de nagyon élvezem.

Fel a fejjel, menni fog!

2013. júl. 24. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Első vezetési órán, ugye megmutatta az autót, megnéztük a műszereket, lámpákat, kerekeket, elméletben elmagyarázta hogyan zajlik a kerékcsere, hol kell megnézni az olajat, hűtővizet, fékfolyadékot, ablakmosót. Részletesen megnéztünk és kipróbáltunk mindent. Akkor beültem mellé elvitt egy körre ahol ugye figyeltem hogyan kell a pedált kezelni, utána beültem a volán mögé, elmentünk egy laza körre ahol megtanultam hogyan kell elindulni meg minden. Utána kivitt engem egy közeli benzinkúthoz, tankoltunk, azt is megmutatta majd kereket is felfújtuk. Aztán jött a vezetés.

Először egy kihalt utcarészre mentünk, mert ott volt, igaz hogy az a rész nem vizsgaútvonal de kezdésre bőven jó volt. Közbe a kereszteződéseknél magyarázta mire figyeljek, mert gyakorlatban mégis más mint elméletbe. Aztán egy kihalt épület parkolójába mentünk gyakorolni a parkolást a két vonal közé kellett beállnom előre menetben, hátramenetben, aztán a párhuzamos parkolást is átvettük, a maradék félórába meg tettünk egy kört a városba aztán elmentünk egy másik tanulóért akik hazavittek.

A lényeg az hogy nem kell izgulni mert megbízható ember ül melletted akinek ugyanúgy ott vannak a pedálok bármikor betud avatkozni ha gond van. Lényeg az hogy fékezésnél ne erősen lépjél rá hanem fokozatosan fékezzél lényeg hogy érezd a fékezést. És figyeld a mérőműszereket főleg a kilométer órát, ne lépd túl a sebességet, lehetőleg próbálj minél jobban ráérezni a váltásra, bár elején úgy is magyarázni fogja.

2013. júl. 24. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Nálam a legelső óra annyiból állt, hogy az oktató vezetett a rutin pályán én ültem mellette. Megmutatta milyen feladatokat kell majd elvégeznem. Aztán cseréltünk. Persze mindig mondta hogy mit csináljak. Végül ezeket gyakoroltuk a többi órán is. Aztán még rutinvizsga előtt kivitt forgalomba is. NA, jó, ez csak annyiból állt hogy a rutinpályáról haza kellett vinnem magam. Pár szár méterre laktunk tőle egy nem túl forgalmas helyen.

Aztán rutuinvizsga után a városban jártuk végig a vizsgaútvonalakat.

Olyan, hogy hogy kell kereket cserélni, meg ilyen gyakorlati dolgok, nálam soha nem voltak. De azért előtte is láttam már autót. Szóval ha valami nem volt egyértelmű, hogy pl hol a fényszóró kapcsolója azt megkérdeztem tőle.

Engem is leginkább a dumálása zavart kicsit eleinte, meg az hogy tél volt és borzasztó melegre fűtötte a kocsit. Mindig izzadtam mellette. Na meg olyan is volt már a vége felé, hogy elaludt mellettem. Már akkoriban is egy nyugdíjas bácsi volt. Ez még nem lett volna baj, csak mikor egy kis bukkanón felriadt, akkor önkéntelenül is mindig nyomott egy satuféket. Ez azért elég gáz volt.

2013. júl. 24. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Még amikor volt rutinvizsga külön, abból az időszakból:

Első órán kivitt a rutinpályára, kérdezgetett, hogy mi mire való, majd megkérdezte hogy vezettem-e már. Mondtam hogy igen, aztán kérdezte hova járok iskolába, mondtam neki, majd megörült, hogy nem kell a műszaki résszel annyit bajlódni, mert műszaki szakközépbe járok. Tettünk pár kört a rutinpályán, majd kivezettem egy elhagyott útra, hogy gyakoroljam a váltást, majd mikor megunta, visszavezettem a rutinpályára, ott megcsináltam a 4 kötelező feladatot(gyorsítás majd fékezés, tolatás, szlalom, meg padka mellé megállás.

Aztán visszavezettem az autósiskoláig, ott nagy nehezen leparkoltam, és ennyi volt.

Csak nyugodtan, higgadtan, ennyit tanácsolok, félned nem kell semmitől, senkitől, mert jogilag nem te vezeted az autót, hanem az oktató.

2013. júl. 24. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Toborc ***** válasza:
100%

első órán (amikor még volt rutin vizsga) elmentünk egy nagy parkolóba ahol gyakoroltuk az elindulás normális fékezés, megállás, tolatás. körbe körbe mentünk gyorsitottam lassitottam autók mellett elmenni amik parkoltak kb ennyi.

2. órán már mentünk rutin pályára és csináltuk a feladatokat de mindig én vezettem és az elméletet se mondta el (ellenőrzés stb...) csak rutin vizsga előtti órán. sok sikert

2013. júl. 24. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

"...visszavezettem a rutinpályára, ott megcsináltam a 4 kötelező feladatot(gyorsítás majd fékezés, tolatás, szlalom, meg padka mellé megállás."


Nálam nem csak 4 volt. Ezeken kívül volt parkolóba merőlegesen beállás, kézifékes indulás emelkedőn és Y-fordulás.

2013. júl. 25. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Én most csinálom a jogsit! :D ELső órán kimentünk a rutinpályára majd megismerkedtem az autóval, hogy mit és hogy kell ellenőrizni, aztán ő bemutatta az összes parkolási és ehhez hasonló feladatokat, aztán én vezethettem megcsináltam a lejtőre felmenést és feltolatást az y-t és ennyi volt. Második órán már forgalomba vezettem teljes a város központba nem csak kihalt helyeken :D
2013. júl. 25. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!