Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Leállított motornál, lekapcsol...

Nincki kérdése:

Leállított motornál, lekapcsolt gyújtásnál mekkora áramfelvétele van az autónak (99es Astra, riasztóval és köszpontizárral)?

Figyelt kérdés

2,5 nap állás alatt valami leszívta az alig 1 éves aksit.

Töltőfesz megvan alapjáraton 14V. Ezért arra gondoltam leszedem az egyik aksi sarut és nézek egy áramfelvételt, csak nem tudom, hogy mi lehet egy "normális" érték.



2013. aug. 20. 08:10
1 2
 1/15 Dörmögő ***** válasza:
77%
1-2 tized amper a normális amit a riasztó, rádió, esetleg a kocsi agya vesz fel. Ha 1 ampert vagy többet mérsz akkor valami szívja az kasit, hogy kiderítsd hogy mi az szerezz egy segítséget, és egyikőtök a műszert figyelje, a másik meg kezdje el kiszedegetni a biztosítékokat. Amelyiknél megszűnik a magas amper érték annál keressétek meg valamelyik adattáblán hogy melyik fogyasztók tartoznak oda. Mérés közben figyeljetek arra hogy az ajtónál lévő és a motorháztető alatt lévő kapcsoló legyen benyomva.
2013. aug. 20. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 Dörmögő ***** válasza:
Annyit elfelejtettem odaírni hogy le kell venni az aksi egyik saruját, és a saru és az akkumulátor pólusa között kell mérni az áramerősséget.
2013. aug. 20. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%

Még a tized amper is rengeteg.


A mi autónk mobilos riasztóval 0,02A-t vesz fel.

Arra figyelj, hogy sok autó nem megy el rögtön leállítás után "sleepbe", csak kb. 10-15 perccel később kapcsolja le a computerét. Tehát azt várd meg a méréssel.

2013. aug. 20. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
20...50mA, ennél több nem lehet.
2013. aug. 20. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
És arra nam gyanakszol hogy az aksi döglődik? Mai világban ha már egy évet bír egy aksi,már annak is örülni kell.Sajnos.
2013. aug. 20. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:
Lemértem és kb 600 mA áram folyik lekapcsolt gyujtásnál. A 24es biztosítékot (beltér világítások, vészvillogó, duda, rádió, óra, fedélzeti számítógép, risztó, központi zár) kivétele után lemegy szinte 0ra, ha csak a rádiót húzom le akkor már csak 300 mA. A bal hátsó központi záram már egy ideje nem működött, ugyhogy gyanakodtunk egy zárlatra, miután (nem kis szenvedés árán) levettük a kárpitot láttuk, hogy szét van szakadva az egyik kábel, ami simán zárhatott rá a testre, ha épp úgy mozdult a madzag. Lehetett ez a probléma vagy a 600 mA miatt még mindig érdemes lenne kutakodnom?
2013. aug. 20. 19:38
 7/15 Dörmögő ***** válasza:

Az előbb valóban rosszul írtam az amper mennyiségét, de a 600 mA sok, de még a 300mA is.


"A reggeli bizonytalan indításban igen sokszor szerepet játszik az, hogy az éjszaka csendjében valami titokban szipkázza az akkumulátort. Ha van multimétere, és ért is hozzá, mérje meg a nyugalmi áramfelvételt. Vegye le az egyik akkusarut, és kösse a multimétert (megfelelő helyzetbe kapcsolva) a saru és a kábel közé. Zárja be az autót úgy, ahogyan azt normális esetben szokta (központi zárral, riasztóval, ha van ilyesmi), és várjon 2-3 percet. Ha a műszer néhány milliampernél többet mutat, valami szívja az akkut. Jellemző hiba ilyenkor a rosszul bekötött rádió, a soha ki nem kapcsoló csomagtér-világítás (hiszen bezárva nem tűnik fel, ha működik), de szóba jöhet mondjuk a központizár-vezérlő leragadt reléje vagy sok egyéb megöregedett, meghibásodott alkotóelem is. Ezek felkutatása otthon nem egyszerű történet, és komoly rutint igényel, forduljunk hát inkább szakemberhez."


[link]


Egy olyan kérdésem lenne hogy mikor az áramerősséget mértétek akkor be volt csukva a kocsiajtó hogy az ajtókban lévő lámpák és az utastérvilágítás ne világítson? Meg a motorháztető alatt is van egy kapcsoló, amit mérés közben be kell nyomni mintha le lenne csukva a motorháztető.

2013. aug. 20. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:
Az ajtók be voltak csukva, bár a központi zárat nem zártam rá, a belső világításokat viszont néztem, azok nem világítottak, a motorházfedé kapcsolót eddig nem találtam benne(bár nem is nagyon kerestem), de akkor majd azt is megnézem legközelebb. A rádiót "rosszul bekötése" dolgot nem teljesen értem. Mit lehetne rosszul bekötni, csak akkor kapcsol be, ha gyújtás van rajta, a memória vezetéken pedig folyamatosan ott a 12V, hogy ne felejtse el a beállított csatornákat (néztem a kézikünyvét, de sajnos nem találtam stand by áramfelvételi adatokat.
2013. aug. 20. 20:12
 9/15 Dörmögő ***** válasza:

90%-ban a risztó szokta leszívni az aksit, de akkor is meg kell keresni az a biztosítékot amelyik kivételekor megszűnik a nagy áramfelvétel. Ha ez megvan akkor a biztosítékhoz tartozó fogyasztókat kell sorban megnézni. Vannak dolgok amiket otthon is ki lehet iktatni szerelő nélkül. Ha a rádióra gyanakszol akkor húzd ki az egész készüléket és úgy is mérjetek áramerősséget.

http://www.youtube.com/watch?v=LsbgqNwK2q8


A videóban látható villákat én itthon 4 db kb 3 mm átmérőjű köranyaggal helyettesítettem.

2013. aug. 20. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
Szerencsére ezt a rádiót már én raktam be, így van hozzá való kiszedő "pöcköm", de azt lehúzva is csak 300mA-ra csökkent az áramfelvétel, ami a fentiek szerint még mindíg sok.
2013. aug. 20. 20:26
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!