Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rejtélyes hűtővíz probléma,...

Rejtélyes hűtővíz probléma, mi lehet még a baj? Mindent megnéztek rajta.

Figyelt kérdés
Nyár elején rövidebb hegymenet után elforrt a hűtővizünk. Szervíz, gombacsere. Alig tudtunk hazáig eljutni, mert újra és újra elforrt a vizünk. Szerelő, vízpumpa ellenőrzés: OK. Termosztát csere. Nem segített semmi. A szerelő nem talált "hengerfejességre" utaló jeleket amikor megvizsgálta az autót. Megtisztította a rendszert, és a vízkőtlenítette a radiátort. Eredmény: egész nyáron rendben bekapcsolt a venti, de csak sík terepen, ez már komoly javulásnak tűnt, mivel azelőtt síkon sem kapcsolt be. Nemrég pár km hegymenet után ismét elforrt a hűtővíz. A szerelőnknek elfogytak az ötletei, nincs tovább. Nincs vkinek ötlete, hogy még mit lehetne csinálni az autóval? Már alig merjük használni kisebb távokra. Opel Astra F (1995-ös) dízel.

2013. aug. 27. 10:40
1 2
 1/20 Dörmögő ***** válasza:
100%
Szerintem keress fel egy másik szerelőt. Amúgy vagy nem keringeti a vizet a pumpa, vagy a termosztát nem működik, vagy a rendszer van eldugulva, vagy hengerfejes. Tudom hogy ezeket már mind átnéztétek, de a szerelő tuti nem vett észre valamit. Próbáljátok ki első körben termosztát nélkül hogyan üzemel.
2013. aug. 27. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 A kérdező kommentje:
Köszi. És hogyan kéne működnie termosztát nélkül? Mire lehet így következtetni majd?
2013. aug. 27. 13:20
 3/20 Dörmögő ***** válasza:
100%

A termosztátot ha kiveszed akkor beleteszed egy edénybe, felengeded vízzel majd elkezded melegíteni a tűzhelyen. Így lehet látni hogy nagyjából a a megfelelő időben kinyit-e vagy sem.

http://www.youtube.com/watch?v=aa1yG-fntRk

De ha nem akarod letesztelni akkor termosztát nélkül összerakod a csöveket, ebben az esetben a kocsi csak nehezen éri el az üzemi hőfokot, ha egyáltalán eléri. Ha nem hengerfejes a kocsi, és a venti is bekapcsol akkor szerintem valami miatt nem keringeti a vizet.

2013. aug. 27. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:

A gombától a ventilátorig vezető kábel lehet elégve, lehet, ez az a fajta, amihez nincs relé. Nekem is ilyen van.

Ha meg relés, akkor a reléje rossz.

Lehet, azért kapcsolgatott be a ventilátorod, mert kisebb értékű gombát rakott bele, ami nem is baj, mert az Astrák elég magas hőfokon kapcsolnak be, érdekes, a Kadettban ugyanez a motor volt, annál 92 foknál bekapcsolt a venti, az astráknál meg majdnem 100 fokon...

Opelék így oldották meg, hogy ne tartson annyi ideig, mint a Kadett.

2013. aug. 27. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
100%

Ha minden "főbb" dolgot végigjártatok már, akkor én a hűtő/kiegyenlítő tartály zárókupakjára tippelnék. A feladata, hogy melegedés közben megtartsa a nyomást a rendszerben és csak kb. 1 Bar körül nyisson ki.

Ez azért fontos, mert a víz légköri nyomáson 100 fokon, míg zárt rendszerben 1 baron 120 fok körül kezd el forrni.

A 17 év alatt simán elfáradhatott a sapka.

Egyébként a 100 fok nem sok, az én motoromnál pl. 104 fokon kapcsol csak a ventilátor.

2013. aug. 27. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:

Én pedig a kiegyenlítő tartályra. Nekünk szét volt repedezve az egész, főleg a réz betéteknél ahol csatlakoznak rá a csövek. Fogyott is a hűtővíz, bár forrásbeli problémák nem voltak érdekes mód. Vettünk bele utángyártottat 4 kilóért, azóta egy deci nem tűnt el belőle.

Ez is astra f, csak 1.4 bengália.

2013. aug. 28. 02:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 A kérdező kommentje:

Köszönöm, hogy írtatok. A sapka sajnos új, még az első esetnél rögtön kicserélték.

Az a durva, hogy viszonylag lassan éri el a 95 fokot (amikor elvileg be szokott kapcsolni a venti) viszont onnantól kezdve kb.2 perc alatt túlmegy a 100 fokon (majdnem a piros tartományba) és alig tud ilyenkor az ember kiállni a forgalomból.

A tartály a szerelő szerint ép és a vezetékek is :(

2013. aug. 28. 15:54
 8/20 anonim ***** válasza:
100%

A dízel lassan melegszik, ezzel nincs semmi gond.

Kezd el alapjáraton járatni az autót. Ha elérte az üzemi hőfokot akkor nézd meg a hűtőradiátort, hogy meleg-e. Kering-e benne a folyadék? Új alkatrészeknél is benne van a pakliban, hogy problémás!

Simán lehet, hogy zárva van most vásárolt termosztát. Vízpumpánál nagyon ritkán előfordul olyan, hogy látszólag jónak néz ki, viszont elpörögnek a lapátok a tengelyen. Így nem, vagy csak részben tudja átvinni a hajtást a motorról.

Győződj meg róla, hogy kapcsol-e a hűtőventilátor.

2013. aug. 28. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:

Valahol pedig engednie kell a vizet, mert amúgy zárt rendszernek kéne lennie.

Van valami UV lámpával látható folyadék, amit beletöltenek a hűtővízbe, és így a motort bemelegítve látszik hogy hol gőzölög el a víz. Ezt kéne kipróbálni.

2013. aug. 28. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:

Sehol nem írta, hogy fogyna a rendszerből a víz..

A probléma, hogy felforr a motor. Az pedig akkor van ha nincs elvezetve a hő onnan ahol keletkezik.

1. Nem kering rendesen a víz a rendszerben (vízpumpa, termosztát, dugulás).

Ha kering rendesen, akkor már csak a hűtőn keresztül le kell adni a meleget a környezetnek. Ehhez egy időben kapcsoló hűtőventilátor kell és egy tiszta lamellájú radiátor.

Ha ez mind megvan akkor nem szabad felforrnia.


Az autó hűtőse nem egy bonyolult dolog. Vidd el másik szelőhöz ha te nem értesz hozzá..

2013. aug. 28. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!