Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az, hogy a Vw...

Miért van az, hogy a Vw Bora-k annak ellenére, hogy már 10-13 évesek, még mindig 1 milló ft környékén vannak, vagy még drágábbak?

Figyelt kérdés

Az elviekben hasonló Skoda Octavia-k már 1 millió alatt vannak. A két kocsi nagyon hasonló minőségre, méretre, motorikusan, szinte mindenben. Most akkor hogy is van ez?


Azért kérdezem, mert nagyon tetszenek a Bora-k, de eddig azt hittem, hogy már olcsóbbak, tekintve, hogy 10 év fölöttiek. Kocsiváltás előtt állok, és a Polo-mat cserélném egy nagyobbra. A Bora-t néztem ki, de ennyi pénzt nemigen akarok adni érte. Inkább nézzek egy Vento-t? Azokat érdemes még megvenni? Mennyire jó kocsik ezek?



2013. aug. 31. 11:04
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
48%

Azért mert Magyarország német autó mániás. (embléma huszárok)


Lehet lepontozni. Igazság mindig fáj.

2013. aug. 31. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
Mert drága helyen nézed
2013. aug. 31. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:

Nem az igazság fáj, hanem a hülyeség (de azért nem pontozok le senkit, most se tettem).

A WV bora úgy tudom, hogy viszonylag ritka, emellett az a réteg, amely vette a borákat, elég igényes volt, ezért sok szép állapotú példány van. Ami meg ilyen, azt drágán adják. A jó állapotú régebbi golfok is drágák. Nem kell anyázni, mert valami drága. Ha nekem valami drága, akkor nem veszem meg. Majd megveszi más, akinek van pénze. Én meg veszek valami mást, amit meg tudok venni.

Nem tudom, hogy miért, de ez ilyen magyar elvárás, hogy egy 10 éves autó már 1 millió forint alatt legyen. Ez sehol nincs kőbe vésve. 1 millió forint értéke ma már kb. annyi mint 10 éve fél milliónak. Pedig 10 éve sem lehetett fél millóért valami hűde jó állapotú autót venni. Szerintem egy jó Boráért 1 millió az elég jó ár. Vezettem már Astra G-t és Borát is, hát sokkal inkább a Bora, és akkor még egy jó állagú 10+ éves Astra G is simán van 1 millió (gy.k. nem a legolcsóbbakat kell nézni a hahun, mert azok a hulladékok, töröttek).

2013. aug. 31. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:

"Ha nekem valami drága, akkor nem veszem meg. Majd megveszi más, akinek van pénze. Én meg veszek valami mást, amit meg tudok venni. "


Ezzel maximálisan egyetértek. Addig kell nyújtózkodni, amíg a takaród ér (vagy inkább takaró -10 centi :)

Félre ne értsetek, nem háborogni akarok, hogy milyen drága, hanem kicsit furcsállom, hogy hasonló korú, és hasonló kategóriájú kocsik általában már millió alatt vannak, akkor is, ha jó állapotúak.

Ott van pl a Fiat Stilo, Ford Focus, Honda Civic, Mitsubishi Carisma, Renault Megane, Peugeot 406, stb. Ezeknek az átlagára (a hasznaltauto.h-t nézegettem) 7-800 ezer ft körül alakul. Érdekes, hogy a Bora kicsit drágább. Ezek szerint jobban tartja értékét?


Másik kérdésem is lenne: A Vw Vento-ról mit gondoltok a Bora-val összehasonlítva? Ugye elvileg az elődje, a Golf 3 alapjain, ami, azt mondják, nagyon jó konstrukció, talán a legjobban sikerült Golf.

Szerintetek érdemesebb lenne inkább azokat nézegetnem? (be kell látnom, a Bora ára nem hozzám idomul)

2013. aug. 31. 15:24
 5/15 anonim ***** válasza:

Inkább az van, hogy nem a Bora drága, hanem egyes autómárkák olcsóbbak a többinél.

A francia és az olasz autók iránt nem túl nagy a bizalom. A japán autók között is inkább a régebbi konstrukciók az olcsóbbak. Egy 10 éves Toyota Avensis (az eggyel ezelőtti) legolcsóbbja is 1.3 millió forint, a krémje meg közel 2 millió.

Ha már német kell, akkor meggondolnám a Golf IV-et. Még aktuális a dizájn, megbízható, minőségi autó és 10-13 évesek között is lehet már találni 1 millió alatt megkímélt, vezetett szervizkönyveset, nem túlzottan sok kilométerrel. A ötajtós megoldás szerintem praktikusabb, mint egy szedán, ráadásul a Vento már elég vénecske.

2013. aug. 31. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Ahogy már írták, itthon sokat számít a kocsi márkája. Ha van egy autónak X Ft reálértéke, az VW kiadásban 30%-kal többe kerül, olasz vagy francia kiadásban pedig 20%-kal kevesebbe.


Ehhez jön még a regisztrációs adó okozta ferde piaci helyzet. Ha nem lenne, akkor ezek az autók simán 25-30%-kal olcsóbbak lennének a mostani áruknál és ez vonatkozik a többi típusra is ( azért a mobile-n már 2500 euroért elég normális Borák vannak ).

2013. szept. 1. 05:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:

Ez azért nagyban függ az autó felszereltségétől is, ezt ne felejtsük el ! Nem mindegy, hogy milyen "csomagot" választunk az autóhoz ugyebár...

1 millió feletti Borák azért már elég fullosak, ha megnézzük a felszereltséget.

Nekem is Borám van. Nagyon nagy szerencsém volt, mert egy árverésen sikerült hozzájutnom 270 ezer Ft-ért !

2002-es évjárat, 1.6-os, 16 szelepes. Motorikusan semmi baja, a nagy szerviz is megvolt. A kasztnival vannak kisebb gondok, de ez használt autó vásárlásánál amúgy is benne van a pakliban...

Annyi, hogy ez egy teljesen alap modell, nincs benne szinte sem extra.

Ezeket meg már jóval 1 millió alatt meglehet kapni. Ha pedig valaki több extrát, kényelmi funkciót szeretne, az nyúljon a zsebébe. Valamit-valamiért.

Amúgy szerintem nem véletlenül drágábbak. Lehet fkázni a német autókat (bár, szerintem egy jelentős réteg csak divatból teszi..), azért a német precizitás messze földön híres, ami az autóknál is megmutatkozik. Ha nem is sokkal, de egy hajszálnyival minimum igényesebben néz ki egy Bora belülről, mint pl. az említett Octavia. És Én ezt úgy mondom, hogy ültem Octaviába is, nem csak vakon mondogatom.

Szóval erősen függ az ár a felszereléstől, ez a lényeg....Ez azért nagyban függ az autó felszereltségétől is, ezt ne felejtsük el ! Nem mindegy, hogy milyen "csomagot" választunk az autóhoz ugyebár...

1 millió feletti Borák azért már elég fullosak, ha megnézzük a felszereltséget.

Nekem is Borám van. Nagyon nagy szerencsém volt, mert egy árverésen sikerült hozzájutnom 270 ezer Ft-ért !

2002-es évjárat, 1.6-os, 16 szelepes. Motorikusan semmi baja, a nagy szerviz is megvolt. A kasztnival vannak kisebb gondok, de ez használt autó vásárlásánál amúgy is benne van a pakliban...

Annyi, hogy ez egy teljesen alap modell, nincs benne szinte sem extra.

Ezeket meg már jóval 1 millió alatt meglehet kapni. Ha pedig valaki több extrát, kényelmi funkciót szeretne, az nyúljon a zsebébe. Valamit-valamiért.

Amúgy szerintem nem véletlenül drágábbak. Lehet fkázni a német autókat (bár, szerintem egy jelentős réteg csak divatból teszi..), azért a német precizitás messze földön híres, ami az autóknál is megmutatkozik. Ha nem is sokkal, de egy hajszálnyival minimum igényesebben néz ki egy Bora belülről, mint pl. az említett Octavia. És Én ezt úgy mondom, hogy ültem Octaviába is, nem csak vakon mondogatom.

Szóval erősen függ az ár a felszereléstől, ez a lényeg....Ez azért nagyban függ az autó felszereltségétől is, ezt ne felejtsük el ! Nem mindegy, hogy milyen "csomagot" választunk az autóhoz ugyebár...

1 millió feletti Borák azért már elég fullosak, ha megnézzük a felszereltséget.

Nekem is Borám van. Nagyon nagy szerencsém volt, mert egy árverésen sikerült hozzájutnom 270 ezer Ft-ért !

2002-es évjárat, 1.6-os, 16 szelepes. Motorikusan semmi baja, a nagy szerviz is megvolt. A kasztnival vannak kisebb gondok, de ez használt autó vásárlásánál amúgy is benne van a pakliban...

Annyi, hogy ez egy teljesen alap modell, nincs benne szinte sem extra.

Ezeket meg már jóval 1 millió alatt meglehet kapni. Ha pedig valaki több extrát, kényelmi funkciót szeretne, az nyúljon a zsebébe. Valamit-valamiért.

Amúgy szerintem nem véletlenül drágábbak. Lehet fkázni a német autókat (bár, szerintem egy jelentős réteg csak divatból teszi..), azért a német precizitás messze földön híres, ami az autóknál is megmutatkozik. Ha nem is sokkal, de egy hajszálnyival minimum igényesebben néz ki egy Bora belülről, mint pl. az említett Octavia. És Én ezt úgy mondom, hogy ültem Octaviába is, nem csak vakon mondogatom.

Szóval erősen függ az ár a felszereléstől, ez a lényeg....Ez azért nagyban függ az autó felszereltségétől is, ezt ne felejtsük el ! Nem mindegy, hogy milyen "csomagot" választunk az autóhoz ugyebár...

1 millió feletti Borák azért már elég fullosak, ha megnézzük a felszereltséget.

Nekem is Borám van. Nagyon nagy szerencsém volt, mert egy árverésen sikerült hozzájutnom 270 ezer Ft-ért !

2002-es évjárat, 1.6-os, 16 szelepes. Motorikusan semmi baja, a nagy szerviz is megvolt. A kasztnival vannak kisebb gondok, de ez használt autó vásárlásánál amúgy is benne van a pakliban...

Annyi, hogy ez egy teljesen alap modell, nincs benne szinte sem extra.

Ezeket meg már jóval 1 millió alatt meglehet kapni. Ha pedig valaki több extrát, kényelmi funkciót szeretne, az nyúljon a zsebébe. Valamit-valamiért.

Amúgy szerintem nem véletlenül drágábbak. Lehet fkázni a német autókat (bár, szerintem egy jelentős réteg csak divatból teszi..), azért a német precizitás messze földön híres, ami az autóknál is megmutatkozik. Ha nem is sokkal, de egy hajszálnyival minimum igényesebben néz ki egy Bora belülről, mint pl. az említett Octavia. És Én ezt úgy mondom, hogy ültem Octaviába is, nem csak vakon mondogatom.

Szóval erősen függ az ár a felszereléstől, ez a lényeg....

2013. szept. 5. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:

Bocs, elcsesztem az előbbi választ.

csak a válasz megírása közben bedöglött a netem, ezért gyors kikopíroztam, hogy ne kelljen még egyszer lekörmölnöm, ha sikerül újraéleszteni a netet.

Aztán amikor bemásoltam véletlenül többször másoltam be...

Itt van áttekinthetőbben :



Ez azért nagyban függ az autó felszereltségétől is, ezt ne felejtsük el ! Nem mindegy, hogy milyen "csomagot" választunk az autóhoz ugyebár...

1 millió feletti Borák azért már elég fullosak, ha megnézzük a felszereltséget.

Nekem is Borám van. Nagyon nagy szerencsém volt, mert egy árverésen sikerült hozzájutnom 270 ezer Ft-ért !

2002-es évjárat, 1.6-os, 16 szelepes. Motorikusan semmi baja, a nagy szerviz is megvolt. A kasztnival vannak kisebb gondok, de ez használt autó vásárlásánál amúgy is benne van a pakliban...

Annyi, hogy ez egy teljesen alap modell, nincs benne szinte sem extra.

Ezeket meg már jóval 1 millió alatt meglehet kapni. Ha pedig valaki több extrát, kényelmi funkciót szeretne, az nyúljon a zsebébe. Valamit-valamiért.

Amúgy szerintem nem véletlenül drágábbak. Lehet fkázni a német autókat (bár, szerintem egy jelentős réteg csak divatból teszi..), azért a német precizitás messze földön híres, ami az autóknál is megmutatkozik. Ha nem is sokkal, de egy hajszálnyival minimum igényesebben néz ki egy Bora belülről, mint pl. az említett Octavia. És Én ezt úgy mondom, hogy ültem Octaviába is, nem csak vakon mondogatom.

Szóval erősen függ az ár a felszereléstől, ez a lényeg....

2013. szept. 5. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

"azért a mobile-n már 2500 euroért elég normális Borák vannak"

Nem addig van az! Bár ilyen egyszerű lenne. Persze, fényképen jól néznek ki. De ha az ember elmegy és megnézi ezeket, háát...

Fritzék is ismerik a ködölést, és a photoshopot... Tudnék mit mesélni...

Kicsit drága passzió elmenni és megnézegetni személyesen azokat az autókat, csak odautazni és autókat nézegetni, majd talán egyet hazahozni saját keréken, vagy trélerrel 100ezres nagyságrend. Aztán jön még rá a regadó. A regadó nem a politikusok zsebtömésére, vagy a kincstár feltöltésére kell, hanem a magyar autópiac védelmére. (gy.k. ha nem lenne regadó, majdnem mindenki külföldről venne új és használt autót, ami maga lenne a kánaán, csak arra nem tetszik gondolni, hogy ki a fenének adja majd el azt a külföldön vett autót, ha egy másikat óhajt venni...) Már így is túl alacsony a regadó, a kelleténél több használt vasat hoznak be, egy egész kis emelés ráférne.

2013. szept. 5. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

Itthon talán jobb a helyzet? A sok kókányolt, visszatekert, kettő töröttből összerakott autóból áll használtautó piac fele.


A regisztrációs adó a magyar piacot védi? Amikor becsattogsz venni egy új autót és a nagy semmiért kicsengetsz az autó árán felül pár százezret az neked jó? Vagy amikor az itthoni bontószökevény szemetet árulják a reális ár duplájáért, de pont annyiért , hogy ne érje meg kimenni másikért?


Ez esetleg a kereskedőknek jó, meg az államnak. Az autóvásárlóknak egy átok. Ha teljesen nyitott lenne az uniós autópiac számunkra és minden behozni kívánt autóra lenne egyszeri regisztrációs díj ( mondjuk 50 000Ft ), akkor olyan áresés lenne a magyar piacon, hogy a kereskedők fele éhen halna. Az első pár hónapban biztos nagy meglepődés lenne, de utána beállna egy egészséges rend. Aki eladna az az új árakat tekintve rosszul járna, viszont a mostani árak nem a valóságot tükrözik, ezek mesterségesen magasan tartott árak.

Lehet utána nem tudnál eladni egy 13éves 1.6-os fapad Borát 1 milláért, hanem csak 700 000-ért, viszont a következő használt autódat is 20-30%-kal olcsóbban tudnád megvenni.

2013. szept. 5. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!