Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyit fogyaszt a kocsid? Ha...

Mennyit fogyaszt a kocsid? Ha tovább drágul (500 Ft. ) az üzemanyag takarékosabbra cseréled?

Figyelt kérdés

Az enyém 5,5-6,5 litert benzinből. Mostanában 4-5000 km-eket megyek havonta így ezt is sokallom. Kis dízelre fogom cserélni 4,0-4,5-es fogyasztással.

Ti gondolkoztatok ezen?


2013. szept. 3. 10:29
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:

18:

Arról nem is beszélve, hogy 17-es a benzinzabálójába ha elromlik, akkor valószínűleg 3-szor annyiért kap alkatrészt, mint más a kis 5-6 literes fogyasztású benzinesébe. Nyilván aki meg sokat megy, annak igenis visszajön, ha egy 4-et evő dízelest vesz, de ha elromlik, sokba kerül.

2013. szept. 6. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:

17-es vagyok. Lassuk csak.



"Utolsónak üzenem, hogy hidd el, a legtöbb embernek az a havi 30-40-50 ezer ft nagyon is számít, mivel az sok esetben fél havi fizetés, kocsi meg kell, mert nincs megfelelő tömegközlekedés, vagy pusztán falvakból azzal kell bejárni dolgozni."


Elhiszem. Es? A kerdezonek mindenki a sajat velemenyet, helyzetet, allaspontjat irta le, nem? Viszont ha valakinek 30-50 ezer a fel havi fizuja, tovabbra is gyanus, hogy bajba kerul, ha hirtelen nem vart javittatasra szorul az auto.



"Neked vagy egyáltalán nincs autód, és kamu amit írtál, vagy egyszerűen csak sznob vagy. :)

Vagy nagyon sokat autózol (havi 3-5000 km-t). Ez esetben pedig elég nagy baromság egy 11 literes fogyasztású kocsival járni, mikor az ilyen távolságokra és használatra való a szép nagy, és 6-7 literrel eljáró diesel autó :)"


Hogy mi szamit soknak, az relativ, havi 3000 km legtobbszor osszejon, 5000 nem mindig. Vilageletemben benzines autokkal jartam (bar anno dizelmotorossal tanultam vezetni), es fogok is. Nekem nem hianyzik sem a kerreges, sem a vibracio, sem a leszabalyzas 4-5 ezernel, de azt sem banom, ha telen konnyen indul, es gyorsan bemelegszik az auto. Nem hiszem, hogy ez sznoberia lenne, bar talan magyarorszagon tenyleg annak szamit, de errol en nem tehetek.



"Most azért, amiért nincs 500.000 forintos fizetésem, most nem vehetek magamnak autót? Elég érdekes, hogy az az 50.000 forintos különbség neked nem számit, ugyanis én egy jó hónapig járok 50.000 forintnyi üzemanyagból, pedig sokat hajtom én is az autót."


Nem mondtam en egy szoval sem, hogy nem vehetsz autot. Neked is ajanlanam a figyelmedbe, hogy a kerdezo mindenkinek a sajat velemenyere volt kivancsi, ha jol ertettem. Egyebkent a 70 literes ua. tankomat teletolteni a jelenlegi benzinarak mellett kb. 30.000 ft, erre altalaban hetente egyszer sort kell keritenem, kiveve talan telen, amikor kevesebbet maszkalok. Hosszutavon persze, sok kicsi sokra megy, de azt nem artana azert tudomasul venni, hogy a 10-11 literes atlagfogyasztas nem csak aldozatokkal, hanem elonyokkel is jar. Volt anno 80 loeros (kb. 1100 kilora) autom is, koszi, de nem kerem vissza.



"18: Arról nem is beszélve, hogy 17-es a benzinzabálójába ha elromlik, akkor valószínűleg 3-szor annyiért kap alkatrészt, mint más a kis 5-6 literes fogyasztású benzinesébe. Nyilván aki meg sokat megy, annak igenis visszajön, ha egy 4-et evő dízelest vesz, de ha elromlik, sokba kerül."


Kicsit eros benzinzabalonak nevezni az autot 10-11 literes atlagfogyasztas mellett. Ne felejtsd el, hogy ez azt is jelenti, hogy orszaguton nyugisan haladva elautozgatok 8 literbol. Ez annyira sok lenne? Az alkatreszarak meg nem veszesek, persze, nyilvan tobbe kerul mint egy ezres swifthez vagy egy b corsahoz, de azokat felul is mulja minden tekintetben, a fogyasztast kiveve.

2013. szept. 6. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:

Elhiszem, hogy ez a saját véleményed, de. Ezt írtad: "mennyit takaritanek meg? Havi 30-40-50 ezret talan? Ha ekkora osszeg szamitana, eleve eszembe se jutna autoval jarni, hiszen egy autot a tankolason kivul is fenn kell tartani, barmikor becsuszhat egy varatlan szerviz, vagy vmi koccanas, ami ennel joval tobbe kerul."


Ebből az jön le, hogy havi 40 ezer ft senkinek se lehet gond, különben a kocsit fenn se tudja tartani. Ezzel azért vitatkoznék. Csak a bevétellel arányos kocsit kell kiválasztani. És igen, elismerem, minimálbérből (vagy szeretett kormányunk 27 ezres havi megélhetési lehetőségéből) nehéz fenntartani egy kocsit. De attól még el kell ismerni, hogy havi 40 ezer igenis nagyon soknak számít manapság.

2013. szept. 7. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:
Évi fél millió nektek aprópénz?! Jó nektek...
2013. szept. 7. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:

"Kicsit eros benzinzabalonak nevezni az autot 10-11 literes atlagfogyasztas mellett. Ne felejtsd el, hogy ez azt is jelenti, hogy orszaguton nyugisan haladva elautozgatok 8 literbol. Ez annyira sok lenne? Az alkatreszarak meg nem veszesek, persze, nyilvan tobbe kerul mint egy ezres swifthez vagy egy b corsahoz, de azokat felul is mulja minden tekintetben, a fogyasztast kiveve."


Ahhoz képest, hogy egy hasonló erejű dízeles kocsi 6 literből megvan vegyesben, benzinzabálónak nevezhető (mellesleg az újabb dízeles kocsik nem hangosak). Ha meg a másik véglettel, a kis swifttel meg a corsával vetjük össze, de egy 1,4-es Astra is jóval kevesebbet eszik, akkor meg szintén jóval többet eszik a kocsid.


Szóval a nagy benzines kocsi eleve hobbi célokat szolgál az én szememben. Mert ugye ha sokat mész, akkor a kis fogyasztás miatt a dízelest érdemes választani, hiszen ez esetben az üzemanyag a nagyobb költség, ha meg keveset mész, akkor az olcsó alkatrész miatt a kis erejű benzinest. Nagy erejű benzines viszont sokat eszik, cserébe erős. Szóval igen, igazad van abban, hogy ha az erő lényeges, akkor jó neked, csakhogy te nem ezzel kezdtél érvelni, hanem azzal, hogy az alkatrészre úgyis több megy, úgyhogy nem jönnél ki jobban. Miután ez az érvelésed nem állta meg a helyét, jöttél elő azzal, hogy "de azokat felul is mulja minden tekintetben". Ebben valóban igazad van, mert valamit valamiért.


Ja és egyébként 30-40 ezer igenis számíthat, nem csak annak, akinek ez a fele fizetése, hanem annak is, akinek ez a tized fizetése, mert nem biztos, hogy mindenkinek megér annyit, hogy egy relatív erős benzinessel közlekedjen, lehet hogy egészen másra költené. És attól, hogy 30-40 számít, még lehet bőven egy fél millió tartaléka arra, hogy ha valami elromlana.

2013. szept. 7. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim ***** válasza:

"Ebből az jön le, hogy havi 40 ezer ft senkinek se lehet gond, különben a kocsit fenn se tudja tartani. Ezzel azért vitatkoznék. Csak a bevétellel arányos kocsit kell kiválasztani. És igen, elismerem, minimálbérből (vagy szeretett kormányunk 27 ezres havi megélhetési lehetőségéből) nehéz fenntartani egy kocsit. De attól még el kell ismerni, hogy havi 40 ezer igenis nagyon soknak számít manapság."


Tovabbra sem ertem, hogy mibol jott ez a kovetkeztetes. Azt irtam le, hogy en mit tennek, ha olyan lenne az anyagi helyzetem, hogy havi +- egy teletank lenyegesen beleszamitana a koltsegvetesbe. Hogy mas mit csinal vagy mit nem, az nem az en dolgom.

2013. szept. 7. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:

"Ahhoz képest, hogy egy hasonló erejű dízeles kocsi 6 literből megvan vegyesben, benzinzabálónak nevezhető (mellesleg az újabb dízeles kocsik nem hangosak). Ha meg a másik véglettel, a kis swifttel meg a corsával vetjük össze, de egy 1,4-es Astra is jóval kevesebbet eszik, akkor meg szintén jóval többet eszik a kocsid."


Mese habbal. Volt szerencsem modern, par eves, kozos nyomocsoves dizelt vezetni, pont 6 liter koruli atlagfogyasztassal, atlagos meretu bodeval. Ne a katalogus adatokat nezzuk legyszives, hanem a realitast. 6 litert atlagban az olyan 100-130 loeros es 250-300 nm-es dizelek hoznak (meg egyszer: atlagosnak mondhato meretu kasznival). Nyomatekban ugyan egesz jok, de teljesitmenyben sehol nincsenek a benzineshez kepest. Nyilvan kevesebbet fogyasztanak, de nem is lepnek akkorat. Nagyon sokan nincsenek tisztaban ezzel, de az ilyen 5-6-7 literesnek hazudott atlagfogyasztasu 200+ loeros dizelek siman benyelnek 10+ litert, ha az ember oda is lep neki.


A masik, hogy ha a swifttel, corsaval, astraval veted ossze, igen, benzinzabalo. Es mi van akkor, ha egy nissan gtr-hez, egy aston martin v8 vantage-hez vagy akar egy m-es bmw-hez hasonlitod? Hirtelen szomjazobajnok lesz az autombol...



"Szóval a nagy benzines kocsi eleve hobbi célokat szolgál az én szememben. Mert ugye ha sokat mész, akkor a kis fogyasztás miatt a dízelest érdemes választani, hiszen ez esetben az üzemanyag a nagyobb költség, ha meg keveset mész, akkor az olcsó alkatrész miatt a kis erejű benzinest. Nagy erejű benzines viszont sokat eszik, cserébe erős. Szóval igen, igazad van abban, hogy ha az erő lényeges, akkor jó neked, csakhogy te nem ezzel kezdtél érvelni, hanem azzal, hogy az alkatrészre úgyis több megy, úgyhogy nem jönnél ki jobban. Miután ez az érvelésed nem állta meg a helyét, jöttél elő azzal, hogy "de azokat felul is mulja minden tekintetben". Ebben valóban igazad van, mert valamit valamiért."


A te szemedben...ezen van a hangsuly. Mint mar a nyito hozzaszolasomban is irtam, havi 30-40 ezer ft megtakaritasaert nem fogok egy budos, kormos, rekedt hangu, kerrego dizelbe atulni.


Ezt az "alkatreszre ugyis tobb megy" dolgot meg nem ertem, hogy itt mire celoztal.



"Ja és egyébként 30-40 ezer igenis számíthat, nem csak annak, akinek ez a fele fizetése, hanem annak is, akinek ez a tized fizetése, mert nem biztos, hogy mindenkinek megér annyit, hogy egy relatív erős benzinessel közlekedjen, lehet hogy egészen másra költené. És attól, hogy 30-40 számít, még lehet bőven egy fél millió tartaléka arra, hogy ha valami elromlana."


Hat, igazad van, de tudod erre mar csak azt tudom mondani, hogy izlesek es ficamok. Sokan vannak, akik ezt az osszeget elisszak, vagy cigarettara koltik. Szemelyszerint inkabb elkoltom uzemanyagra, ha cserebe olyan autoval jarhatok ami nem bantja a fulem minden inditozasnal vagy peldaul hegynek felfele 4 szemellyel, csomagokkal, bekapcsolt klimaval nem kell lemondanom az elozesrol, ha egyebkent hely van hozza boven.

2013. szept. 7. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!