Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem mindennapi problemam van...

Nem mindennapi problemam van az automata valtos,1,2-es,2001-es Renault Clio-mal. Neha leall, majd ujrainditas utan olyan, mintha csak 3 vagy 2 henger menne. Talalkozott mar valaki hasonloval?

Figyelt kérdés
Ilyenkor annyira nincs benne ero, hogy nem tudok vele kozlekedni. (Ha nem automata lenne, akkor azert 1-esben,2-esben el lehetne jutni valameddig ). Ekkor leallitom, varok egy kicsit, es altalaban minden rendben, megint szepen megy. Van mikor 100 km-eket es van, hogy csak a sarokig jutok el. Kb. fel evente egyszer azonban annyira megmakacsolja magat, akarhol, ahol epp jarok, hogy be kell vontatnom a legkozelebbi szerelohoz. Igy mar 4 kulonbozo szerelonel voltam, legutobb a renault szalonban, es senki nem latott rajta semmilyen problemat, mivel a szerelonel nem produkalja a hibat. Ha racsatlakoztatjak a komputert, nem mutat semmi hibat. Esetleg valakinek valami otlete?

#2001 #Renault Clio #Automata sebessegvalto #nem uzemel minden henger.
2013. szept. 24. 20:56
 1/5 anonim ***** válasza:

A Renault-ok nagy hibaforrásai a gyújtótrafók, a gyáriak még attól is képesek kipurcanni, ha túl nagy a gyertyahézag!

A motormosás pedig egyenesen megöli azokat!


Amikor úgy érzed, hogy kevesebb henger megy, érdemes lenne ránézni a gyertyákra és amelyik kormos, annak kicserélni a trafóját!

Persze ha régiek a gyertyáid, akkor azokra is érdemes beruházni 5-6 ezer Ft-ot, és beépítés előtt belőni rajtuk azt a 0,9 (+/-0,05) mm-es hézagot.


Szerintem.


Trafóból meg legalább Denso-t, és lehetőleg ne Valeo-t vegyél.

2013. szept. 24. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Koszi a valaszt! Sajnos ezeken mar tul vagyunk. Ugy ertem gyertya csere volt az elso, aztan gyujto trafok, aztan elosztofedel, majd a gyujtokabelek, majd szep lassan minden ami a gyujtassal kapcsolatos, sot az egyik alkalommal meg a lambda szondat is kicsereltek, mondvan, hogy az is okozhatja (???). En szemely szerint valami egeszen hihetetlen kicsi elektronikai kontact hibara gondolok (bar a computernek azt is ki kellene mutatni), amibe majd egyszer valamelyik szerelo talan veletlenul belenyul...

Azert koszonom szepen!

2013. szept. 25. 06:16
 3/5 anonim ***** válasza:

2001-es Clio és van benne elosztó, meg komputer is egyszerre?


A kontakt hibát nem jelzi a komputer, kivéve, ha valamelyik eszköz elvesztése is megtörténik olyankor.

2013. szept. 25. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

A hibát kizárólag akkor lehet azonosítani, ha épp hiba van. Furának találom, hogy a szervízben elkezdtek szépen kicserélgetni sorban mindent, hogy hátha az a baj. Pedig kis vizsgálódással kizárhatók egyes hibák, és végül marad a valódi. A szervíznek az jobb, ha nem kezd méricskélni, hanem kicserél ezt azt, neki ebből lesz pénze.

A leírtakból, 2 hibaforrás lehet: gyújtás vagy üzemanyag

Bár, írtad, hogy a gyújtásnál kicseréltek szinte mindent, érdemes megvizsgálni akkor, amikor pont a hibát észleled.

Amikor ismét előjön a probléma, akkor szép sorban vedd le a gyertyakábeleket (mindig egyet, ne az összeset), és figyeld a motor járását. Ha leveszel egy kábelt és a motor elkezd jobban dadogni, rázkódni, akkor annak a hengernek a gyújtása jó. Ha vmelyik hengernél nem változik semmi, akkor ott gyújtás gond lesz.

Ha a gyújtás minden hengernél jó, akkor üzemanyag probléma. Ez lehet villamos probléma, vagy elkoszolódás. Hasonlóan tudod megállapítani. Sorban lehúzod a kábelt a befecskendező fúvókákról és figyeled a működést. Ha dadog, rángat, akkor ott rendben van, ha nem változik, akkor ott a gond.

Így már viheted a szervízbe, hogy ennél v annál a hengernél nincs szikra vagy nincs befecskendezés. Így akkor is tudják ellenőrizni vagy javítani, ha ott nem produkálja a hibát.

2013. szept. 25. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Igazad van nem elosztofedel, hanem az a valami, ambol jonnek ki a kabelek a gyujtogyertyakhoz. Persze ugy nez ki mint egy fedel, csak lapos...mindegy. Koszi azert sokat segitettel. Most megint szerelonel vagyunk, es azt hiszem o megtalalta a hibat. Az ECU (motor vezerlo egyseg), valamely resze hibasodott meg. Ezt a hibat ugyan nem tudja lokalizalni, de ismer olyan cegeket, akik ezzel foglalkoznak, es most epp az arajanlat keres alatt van a dolog...

Meg egyszer koszi, hogy segitettel..

2013. szept. 30. 06:22

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!