Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dizel motor lehet karburator...

A dizel motor lehet karburatoros? Vagy az kizarolag injektoros lehet?

Figyelt kérdés
es mi az a "adagolos" dizel?
2013. okt. 7. 20:28
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
0%
Bakker ekkora nyulat!!! A diesel olajjal működő robbanómotorral ellátott járműmotor, csakis adagolós lehet, ha szívó, ha turbó akkor is.Ebből köv., hogy porlasztós lehet, de nem műkszik, injektort rakhatsz rá, lényegében az is adagoló, csak lényegesen kisseb nyomásu.
2013. okt. 7. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
82%
Nem lehet karburatoros semmifelekeppen! Az adagolos azt jelenti hogy egy adagolopumpa nagynyomason adagolja az uzemanyagot-azaz fecskendezi be a fuvokakon keresztul.
2013. okt. 7. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
92%

Nem lehet karburátoros a dízel. A dízelmotor úgy működik, hogy a hengerben található, a sűrítéstől és a meleg hengerfejtől átmelegedett levegőbe belenyomja a gázolajat, ami ott jól meglepődik, hogy milyen meleg van és begyullad, majd elég.

Ezt karburátorral nem lehet megoldani. A karburátor által beporlasztott gázolaj nem akkor gyullad be, mikor kell neki, hanem akkor, mikor már elég meleg van hozzá. Márpedig a dízelekben a hőmérséklet már a sűrítési ütem során átlépi az öngyulladási határt, tehát a nagy pukk a sűrítés közben felfelé tartó dugattyút löki vissza, ami rendkívül egészségtelen a motor számára. A dízelmotor csak befecskendezéssel működhet, mert ez biztosítja, hogy a hengerben található nagy nyomású levegőbe időben érkezik meg a gázolaj és időben gyullad meg.

Az adagoló a dízelek klasszikus befecskendezője volt évtizedeken át. Eleinte mechanikusan, később elektronika által segítve állította be a befecskendezett gázolaj mennyiségét és a befecskendezés időpontját. Nem volt nyomástároló egysége, az adagolóelem önmagában állította elő a befecskendezési nyomást és szabályozta az üzemanyag mennyiségét, illetve az előtöltést. Fenn, a hengerfejben csak a porlasztócsúcs volt, ami nem időzített, hanem csak adott nyomásnál kinyitott, majd ezen át porlasztva jutott be az üzemanyag.

A mai, common-rail rendszerű dízelmotoroknál ez már másképp működik. Az üzemanyagot a kisnyomású szivattyú küldi be a nagynyomásúba, az meg felnyomja a hengerfej mellé, az acélcsőbe, amiben jó nagy (1.800-2.000 bar) nyomással várakozik a csodára. A befecskendezést végző porlasztócsúcsok már nem csak annyit tudnak, hogy adott nyomásra nyitnak: az ECU ezeket nyitja-zárja, így állítva be a befecskendezés időpontját, az üzemanyag mennyiségét és elő- vagy utóbefecskendezést produkálva.

2013. okt. 7. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
87%

"Bakker ekkora nyulat!!! A diesel olajjal működő robbanómotorral ellátott járműmotor, csakis adagolós lehet, ha szívó, ha turbó akkor is."

Ezt meséld el a CommonRail motoroknak is :)


"Ebből köv., hogy porlasztós lehet, de nem műkszik, injektort rakhatsz rá, lényegében az is adagoló, csak lényegesen kisseb nyomásu."

Lényegében minden dízel befecskendező elem végén porlasztócsúcs van. Porlasztó? Porlasztócsúcs? Ez ilyen nyelvtani kavalkád szerintem. Egy másik nyelven a dízel és a benzines befecskendezőelemeket is injector-nak hívják. Mi meg nevezzük össze vissza őket.


Egy CR injektorban pedig jóval magasabb nyomás van, mint egy hagyományos soros adagolóban.

2013. okt. 7. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
87%
első, te is nyúl vagy, mert a dieselmotor nem robbanó, hanem belső égésű. :-p
2013. okt. 7. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
43%
#5: A belsőégésű motorokat nevezik más néven robbanómotoroknak.
2013. okt. 7. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
57%

Csak a tudatlan parasztok. ;-)

A kettő tök más. A benzinmotor robbanómotor, a diesel meg belső égésű. Az előbbiben robbanás történik, az utóbbiban lassú égés. Ha egy dieselmotor robbanó motorrá válik, az már régen rossz. :)

2013. okt. 8. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Ha a dízelben lassú égés folytatódna (rozsdásodik a dugattyú, bomlik a dugattyú, fotoszintetizál a dugattyú), akkor te az életben nem mennél azzal a dízelmotorral sehova. Sőt, a dízelmotor is robban, csak nem rásegítéssel, hanem öngyulladással.


Az ü.a. rendszerhez tartozó válaszokat köszönöm szépen! :)

2013. okt. 8. 11:48
 9/13 anonim ***** válasza:
91%
hahaha aztmondja "csak a tudatlan parasztok" !!! Nincs olyan hogy robbanomotor,csak belso vagy kulso egesu van fuggetlenul az uzemanyagtol,ugyanis az uzemanyag nem robban fel a motorban hanem eleg!! Kozepsuliban aki kimondta a "robbanomotor" szot elmeleti oktatason az azonnal kapot egy karot a naploba (autoszerelo vagyok).
2013. okt. 8. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Első kommentelőnek : Ha nem értesz hozzá miért szólsz bele? A régi 1.9 tdi-k már 190 báros nyomással dolgoztak (a tuning porlasztók ettől nagyobb nyomáson kb. 220baron),a PD-k, CR-ek (mint ahogy előttem is írták) 1500 bar feletti nyomástól működnek .



Kérdező : A dízel NEM lehet karbis,csak adagolós (régi D,TD,TDi)tehát van egy adagoló (kör vagy soros),onnan megy a résolaj csöveken a porlasztóba a gázolaj,vagy adagoló porlasztós (PD,CR) ami lényegében hengerenkénti "adagolós"

ugyanis minden injektor maga végzi a "sűrítést" hogy az üa. megfelelő mennyiségben és időben érkezzen a hengerbe,nem pedig egy külön álló adagolóegység. Remélem sikerült érthetően megfogalmaznom... :D

2013. okt. 8. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!