Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 2000 cm3-s 16 (150 Le-s)...

A 2000 cm3-s 16 (150 Le-s) szelepes calibrámba melyik a jobb olaj a Castrol Magnatec 10w40 vagy a Fuchs Syn Mc 10w40? 1992-s,217. 000 km. Elég jónak mondott motor állapot.

Figyelt kérdés
Eddig a Fuchs-ot tettem bele 4 évig, (nincs vele semmi bajom) de sokan heccelnek mostanában a Castrol Magnatec 10w40-nel (hideg indításnál stb. ),hogy az a tuti és hogy jobb! Mi akkor az igazság? Úgy tudom a castrol-t hamisítják vagy már nem?

#motorolaj #Opel Calibra #Fuchs Syn Mc 10w40 motorolaj #Castrol Magnatec motorolaj #10w40 motorolaj #2000 cm3-s motor
2013. okt. 20. 00:57
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
nem értem a kérdést, mindkettő 10w40, ha olyat keresel, aminek jobb a viszkozitása hidegen, tehát hígabb, akkor 5w40-et vagy 0w40-et tegyél bele...
2013. okt. 20. 01:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Hát én a Fuchs-ról még sose hallottam, úgyhogy ezek közül a Castrol-t venném. Én egy 248 ezret futott autóban használom és használtam mindig is és soha semmi probléma nem volt, nagyon jól indul hidegben is meg minden. A hamisítást viszont nem értem. Max ha kétes helyről szerzi be az ember gondolom. De ha már akár csak tescoban veszi, már ott sem kell ilyentől félni úgy gondolom.
2013. okt. 20. 01:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 Beviz Elek ***** válasza:

Nekem japóm van, de a hidegindítás miatt 0w40et raktam bele. Érezhetöen máshogy indul.


Castrol vs Fuchs? Passz, én már használtam mindkettöt, most Mobil van benne.


Meg lehet nézni valahol, hogy melyik olajat mihez ajánlják (vagy pont nem ajánlják).

2013. okt. 20. 01:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Érezhetően máshogy indul? Szerintem ez csak placebó nálatok, mivel az olajnak semmi köze ahhoz, hogy indul az autó... :) Azt te nem veszed észre, hogy mennyire keni jól a csapágyakat hidegen az olaj... és a hidegindítás alatt nem konkrétan a köszörülést értjük, hanem az első pár másodpercet amikor már jár a motor.

Alapvetően az olaj tulajdonsága egyszerű, hidegen sűrűsödik, melegen hígul, nekünk pedig sem a túl híg, sem a túl sűrű nem jó. Nyilván indítózás alatt soha semmilyen formában nem lesz olajnyomás és kenés, mivel túl alacsony a fordulat, viszont amikor beindul minél előbb fel kell épülnie a kenésnek, és egy besűrűsödött olajjal ez nehezebben következik be, ezért kell minél alacsonyabb xW olaj, mert minél kisebb a W előtti szám, annál hígabb hidegen az olaj, minél nagyobb a W utáni szám, annál sűrűbb magas hőmérsékleten az olaj, ez igazából lényegtelen, mert utcára bőven elég a W40.

Azért nem szoktak 0w vagy 5w olajat tenni egy sokat futott autóba, mert félő, hogy enni fogja, mivel hidegen a motor tömítettsége nem olyan, mint melegen, ezért ha hidegen híg olajat teszünk bele, sanszos, hogy enyhén fogyasztani fog belőle míg be nem melegszik, mivel a sűrűbb olaj nem tud azokon az apró réseken átjutni, ahol a híg igen. Melegen pedig már kitágulnak az alkatrészek, és megszűnnek az apró rések, azért nincs olajfogyasztás.


Én mindig úgy voltam vele, hogy 1 próbát megér, ha nagyon eszi, hát a következő cserénél 1 fokkal sűrűbbet kap, de mindenképp megpróbálnám a 0w-t, vagy legalább az 5w-t.

2013. okt. 20. 02:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Nekünk is Castrol Magnatec 10w40 van a vectránkba (2ezres az is)jó idáig még semmi baj nem volt vele de az sajnos igaz hogy hamisítják!Már volt a kezembe egyszer egy hamisított azt annyiból lehetett felismerni hogy 2 oldal van a matricának ezt úgy értem hogy rá van ragasztva a matrica és azt még le lehetett húzni és alatta is van írás a hamisítottan meg nem volt ilyen én ennyit vettem észre.
2013. okt. 20. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Érezhetöen... Nem 1500ra pörög indulásnál, hanem 2000re. Nem csattog annyit míg bemelegszik a motor (kevesebb ideig és hallkabban).


Az ugye meg egyértelmü, hogy a hígabb hamarabb eljut mindenhová.


Emellett hozzáteszem: én is 0w40-t rakok bele, de ez minden olajcserénél kb 7000 ft. 100e km-nél 70e ft. 300nál már a fél motort felújítod...

2013. okt. 20. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Nekem nyílván az is a lényeg, hogy míg hideg a motor addig a 10w40-s olajok közül minél gyorsabban melegedjen fel az olaj üzemi hőmérsékletére, így ezek közül az erre alkalmasabbat keresem, kérdeztem! A boltban ahol veszem az olajat és egyebeket az autóhoz, 10 féle olaj közül ajánlották a 10w40-k közül a Fuchs Syn Mc 10w 40-t, mivel még eredeti németországi gyártású és német minőség, de főleg, hogy nagyon megbízható, prémium minőségű, adalékokkal dúsított(a BMW motorok gyári speciálisan ajánlott motorolaja egyébként) és az összes közül ez a legjobb.Ennél vannak ott drágább és olcsóbb 10w40k is, (egyébként 9000 ft/4 l- áron mozog, bár én 6800 ért kapom.A Castrol Magnatec valóban jó volt jó évekkel ezelőttig, amiről még a mai híre szól, de a mostani akármilyen csomagolás reklám tarkítja azt állítják kőkeményen, hogy már jó nagy szar ahhoz képest ami volt régen és már hamisítvány a javából. A szerelőm se ismeri, (mivel nem reklámozzák..) de azt mondja biztos nagyon jó, mert érezni rajta a sokféle adalékot és hogy sokáig gyönyőrű színe van a kocsimban.
2013. okt. 23. 11:41
 8/11 Beviz Elek ***** válasza:
50%

Lehet én vagyok lemaradva egy körrel, de az olaj szerintem a motorral együtt melegszik fokozatosan. A motor ugye a súrlódás miatt melegedik. Minél sürübbet teszel bele, annál kevésbé ken hidegen (pl mint a méz) és annál magasabb höfokon/lassabban éri el a megfelelö kenést. Na és ugyeha nem ken eléggé, annál jobban kopik a motor.


A hígabb olaj hidegen is jobban ken, ezáltal gyengébb a súrlódás, ezáltal picit lassabban melegszik fel a motor, de ez alatt sokkal jobban ken.


Tehát nem az a lényeg hogy hamar legyen üzemin az olaj, hanem amíg eléri az üzemit, addig is a lehetöségekhez képest jobban kenjen.


Üzemin pedig a 0w40 és a 15w40 között ici-pici eltérés van (ami talán még jó is).


Ha azt akarod, hogy hamar legyen üzemin, akkor: 1 támassz egy téglát a gázra, 2 minden indulás elött gázlámpával melegítsd a motort.

2013. okt. 23. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

nincs eltérés a 0w-40 és a 15w-40 között üzemin... SEMMI.

a W (winter) előtti szám a hideg viszkozitás, a W utáni pedig a meleg viszkozitás

a kettő nem függ össze, ha hígabb olajat akarsz üzemmelegen, akkor xW-30-ast vegyél, ha vastagabbat, akkor xW-50-est

ez a lényeg:

[link]

[link]

2013. okt. 23. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 Beviz Elek ***** válasza:

Mint mondtam, ici pici eltérés van, de nem is értem minek kell beleköss bármibeis amihez nem értesz.


Ha ennyire okos vagy, akkor menj fel a lavina oldalára és nézd meg a Mobil1 10w40 és 0w40 adatlapját. Igen, a megadott hatáértéken belül van mindkettö, tehát melegen hasonlóak, de a 0w40 picit hígabb.

2013. okt. 23. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!