Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Honda nsr 125 vagy Aprilia rs...

AszfaltBetyár007 kérdése:

Honda nsr 125 vagy Aprilia rs 125?

Figyelt kérdés
Szeretném tudni, hogy melyik a jobb, megbízhatóbb, gyorsabb, miben jobb az egyik mint a másik.

2013. okt. 20. 12:43
 1/9 anonim ***** válasza:
tökmindegy, attól függ milyen állapotú és mennyire tartod karban, meg mennyire gyilkolod...
2013. okt. 20. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Az aprilia nagyobb, tán nehezebb is, erősebb is, de a "piros pöttyös az igazi"!
2013. okt. 21. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
köszi
2013. okt. 21. 20:25
 4/9 anonim ***** válasza:

Ha annyít érnék hogy ROTAX, már megválaszolnám a kérdésedet.


De, az Aprilia lényegesen erősebb és szebb is.


Fontos hogy a futómű (fordított villa) és a váz (öntvény alu) szerkezete is fényévekkel jobb és stabilabb a kanyarokban mint a Hondáé.


Gumikbol betudsz préselni egy 120-ast előre és egy 170-es Pirelli Angel-t hátra, ami azért egy biztonságérzetet ad, mellesleg ezt a Hondánál nem tudod megtenni és a virsli gumikon eléggé instabillá válik a gépezet 140-150 km/h felett. Az Aprilia 170-175 km/h sebességnél még viszonylag stabil (60-70 kilós ember alatt már beciterázik, de egy 95-110 kg ember alatt viszont stabil marad).


Az Aprilia-nál belenyúlva az elektronikába megvan az a 17000 fordulat percenként, ha jól tudom a Hondák olyan 14-15500 fordulatra képesek.


Teljesítmény tekintetében az RS akár 40-42 lóerőre is képes, szemben a Honda max 30-32 Le. Az Aprilia blokkja nyomatékosabb és szélesebb tartományban mozog mint a Honda.


Fékek tekintetében az Aprilia egyedüliként 320-as féktárcsákat használ elől radiális, 4 dugattyús féknyereggel, hátul 220mm-es radiális, 2 dugattyús féknyereggel, természetesen BREMBO rendszer alkotja. A hondánál a fékek gyengébbek.


Végsebesség a Honda tekintetében olyan 160-165 km/h, Aprilia 175-185 km/h


Fogyasztás: RS 6-9 liter között, Hondát nemtudom pontosan de 3,5-6 liter közt lehet valahol.


Az Aprilia kis fordulaton is viszonylag erős marad, míg a Honda alacson fordulaton erőtlen, powerrel lehet kicsit erősíteni de sokat nem ér neki.


Az Aprilia 240-260 km-enként beküld 1 liter fullszintetikus olajat (én Agip iRide MotoRacing-et adok neki, ami 4000 ft/l és Agip SuperPlus 98 benzint), fogyasztásból adódóan a Honda gazdaságosabb ilyen téren.


Szervizelést tekintve az Aprilia szervizigényesebb és drágább, a Honda nem annyira. A nagy fordulat miatt viszonylag hamar szétpörgi magát az RS, de ez némileg csökkenthető ha a henger falát vidia ötvözettel lefuttatják, és a dugó pedig titán bevonatot kap (ezt Torino-ba csinálják meg 950 euróért, nekem 3 éve volt és azóta is azzal a szettel megy a gép), erősített főtengely, hajtókar. A Honda lasabban pörög szét, de ez a teljesítményén is látszik.


Nagyjából ennyi amit a 2 motorról tudni kell, az Aprilia jobb, erősebb, drágább míg a Honda gyengébb, olcsóbb.

2013. okt. 24. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Köszi szépem
2013. okt. 24. 20:51
 6/9 anonim ***** válasza:
...és milyen hosszú életű lesz a gép 17ezres fordulaton, illik tisztában lenni vele, hogy a C3-as csapágy, ami ezekben van, 18 ezernél már annyira túlmelegszik, hogy egyszerűen berágódik és megáll, tartósan ilyen magas fordulaton, pillanatok alatt kinyírod, úgyhogy jobb a hülye tanácsokat nem megfogadni... 18 fölé csak a C4-es csapágyat lehet pörgetni, egész 20-21-ig ha jól tudom, de az meg a kis fordulattól és a hidegtől megy nagyon hamar tönkre, mivel eleve nagyobb a lógása, és hidegen kotyog emiatt...
2013. okt. 25. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Utolsó, értelmezni kell amit leírok. Azt írtam hogy kihozható belőle, nem azt hogy annyi a fordulata gyárilag. A Rotax lekorlátozza a blokkjait 15 000-es fordulatra, ettől függetlenül megvan benne a plafon, amit kilehet hozni ha versenyzésre használják a motort, amit te is irtál ilyenkor már a C4-es csapágy kerül be, mert magas fordulaton pörög viszonylag hosszú időn keresztül a blokk. Normál esetben elég a 15000es max fordulat, így is bőven a kategória élén áll az Aprilia. Valóban igazad van hogy ilyen fordulaton már a C3-as beragad a nagy hő miatt, és hogy a C4 pedig lóg mert nincs meg az a hőhatás, ezt a motor felhasználásához szokták igazítani, utcára elég a c3 versenyzéshez már kell a C4, mert nagyobb a terhelés, tartósan magasabb a fordulat, más az áttételezés (egy jó áttéttel 200 km/h felé is vihető egy 125 ccm-is motor). A kérdező arra volt kiváncsi, hogy miben jobb az egyik a másiknál én pedig erre adtam neki választ. Jó magam is egy RS 125 nyergében repesztek, tervezőmérnökként pedig már feszegettem az RS határait, de a plafont még nem tudtam vele elérni. Rengeteg rejtett erő van az Apriliákba, még ilyen kis köbcentiben is. Tudnak valamit az olaszok és ettől zseniális konstrukció az RS széria. A japán motorokban egyedül az elektronika az, ami jobb, más téren jóval gyengébbek.
2013. okt. 25. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Tizenhétezer mi?...

Te sem láttál még fordulatszámmérőt kétütemű motoron?

Minden tudatlan annyit mond: a kétüteműek nagyon pörögnek.

Lófaszt. Általában a plafon 11.000-12.000...

http://www.youtube.com/watch?v=r5ljaDdaH_o

2014. ápr. 10. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
a széria gépekben igen 11-12ezer, egí versenyzésre használt pedig 14-16ezer között, ami padon 17ezer fölé vihető, csak elég hamar szétpörgeti magát, ezért nem egészséges. Egyébként a Rotax-tól kérhetsz infókat az általuk gyártott blokkok adatairól.
2014. ápr. 10. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!