Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines szívómotornál hogy...

Benzines szívómotornál hogy érhető el leghatékonyabban a teljesítménynövekedés?

Figyelt kérdés

Azt hallottam, hogy chip tuninggal csak minimális a teljesítmény növekedése, és ahhoz képest nagyon drága.

De ha azzal nem, akkor mivel lehet hatékonyan növelni a teljesítményét egy ilyen motornak ?



2013. okt. 21. 15:37
 1/7 anonim ***** válasza:
Valahogy mindenképp több benzin/levegő keveréket kell juttatni a hengerekbe.Vagy a motort kell alakítgatni fizikailag,gondolok itt hengerfej gyalulás,szívótorok polírozás,zsugorhajtókar stb. Én nem kinlódnék ilyennel,mert sokba kerül az átalakítás,rengeteget fog kajálni,és nem éred el azt a pluszt amit szeretnél.Inkább érdemesebb venni egy erősebbet,vagy egy olcsóbb TDI-t azokat viszonylag egyszerű tuningolni,nem fogyaszt sokat és eléggé jó teljesítmény elérhető velük.
2013. okt. 21. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Annyira nem izgat a dolog, hogy ezért lecseréljem az autót, főleg, hogy most vettem pár hónapja.

Csak kíváncsi voltam rá...

Köszi a választ !

2013. okt. 21. 17:23
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Teljesítménynövekedést szeretne, ezért vegyen TDI-t :-D

Beszarok :-D

Vegyél inkább egy Zetort, mert az még az elejét is képes megemelni nagy gáznál!! :-D

2013. okt. 21. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Kedves utolsó! Mivel itt valószínűleg nem full kategóriás autóról van szó,hanem egy szívó benzinesről,szóba kerül a pénz! Egy Tdi-nél még jóformán a villáskulcsot se kell elővenned,200 LE höz. Gondolom neked a segged alá tolt valaki valami fullos verdát ,azt azért olyan nagy a szád!

Majd ha saját kezűleg megépíted Batya!

2013. okt. 21. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

3. vagyok.

Sajnos nem tolt a seggem alá senki semmilyen autót.

A saját autómat magam építem, ha tudni szeretnéd 1979-es évjáratú, és nem full kategóriás.

Nem is kéne fullos autó, mert ki nem állhatom a nagy bálnákat, számomra a minél kisebb tömeg a lényeg.

Csavarjaira volt szétszedve egyszer teljesen, és azóta is párszor részleteiben. Szóval magam építem. És nem úgy mint TDI-ket szokták, hogy feltekerjük a föstcsavart, meg bele a csipptuning, rá a 18-as felni, és kész a versenyautó. Mert sokan azt hiszik. Aztán verik a vállukat, hogy jajj, milyen nehéz volt "megépíteni".

Az autóban kemény hónapok, munkaórák százai vannak benne, 95%-ban az én munkám.

Ha gondolod meg is nézheted.

Szerintem látatlanul, ismeretlenül ne szólj le senkit.

Majd ha 3/4 óra alatt kuplungozod meg a kocsit, egyedül, akna nélkül, és saját kézzel gyártasz alumínium szívócsonkot, akkor szólj be nekem légyszi.

Nem kötekedni akarok, de ha valaki nagy teljesítményt szeretne az autójába, (neadjisten versenyautót akar), akkor felejtse el a dízelt. Igáslóknak jók, de nem élményautónak.

2013. okt. 21. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Ja, és nem Ladát vagy Trabantot reszelgetek, amihez halomba állnak az alkarészek és a szakirodalom itthon, kitaposott út van a teljesítményhajhászok előtt.

Egy japán kocsiról beszélünk, amiből nem ismerek másikat az országban az enyémen kívül, mivel még Európában sem volt honos. Így ha valamit csinálni akarok rajta, azt előtte ki is kell találjam, hogy hogyan lenne a legjobb, nem tudok fórumokon tanácsokat kérni típustársaktól.



A kérdezőtől elnézést a sok mellébeszélésért.

A kérdéssel kapcsolatban:

Szimplán a chip módosításával valóban nem sokat lehet elérni, úgy meg pont nem, hogy ahogy a műhylek nagy része csinálja, hogy kiveszem-beteszem.

A chip a legutolsó változtatás kell legyen a folyamatban, amikor is az új motor paramétereihez programozzák a kompjútert.

Típus és évjáratfüggő, hogy mivel lehet teljesítményt növelni.

Lehet egyenként is, de egy nagy egészben kell felfogni a dolgokat.

- Hengerűrtartalom növelés

- Kompresszióviszony növelés

- Nagy nyitású veszérműtengely

- Nagyobb szelepeket a hengerfejbe, csatornáit kibővíteni

- Nagyobb injektorok, vagy karburátor(ok)

Annyi a gond, hogy egyik vonzza maga után a másikat.

Pl hiába cseréled ki a vez. tengelyt, ahhoz más kompresszióviszony kell. Akkor hozzá kell nyúlni a hengerfejhez, vagy a dugattyúkhoz. Ha már új dugók kellenek, akkor már lehet venni nagyobbakat, érdemes felfúrni a motort. A nagyobb motorhoz más kipufogó kell.

Viszont ezt a motort el is kell látni üzemanyaggal, valószínű, hogy a gyári üzemanyagrendeszer nem lesz elég....

Lehetne még folytantni.

Az biztos, hogy sokba kerül, de ha kész, mindíg vigyorogva szállsz majd ki az autóból. :-)

2013. okt. 21. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

"És nem úgy mint TDI-ket szokták, hogy feltekerjük a föstcsavart, meg bele a csipptuning, rá a 18-as felni, és kész a versenyautó"

De,ugy látom a TDI-ről viszont semmit nem tudsz.Nyilván ezért is kacagtál a válaszomon.

Bocs,de ugyérzem itt elsődjére nem én voltam bunkó,nem szoktásom annak lenni,még ha kritizálok is valamit.

De bunkó válasz bunkó választ szül,ennyi a lényeg!

2013. okt. 22. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!