Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van helye a dinamizmusnak és...

Szálab kérdése:

Van helye a dinamizmusnak és a sportosságnak az utakon? Emelnétek vagy csökkentenétek a lakott területen kívüli max sebességkorlátot?

Figyelt kérdés
Utóbbi kérdésnél vegyünk egy teljesen normál, max kicsit lehasznált úthálózatú környéket! Amúgy a kiindulási alap, hogy mindenki tud vezetni, nem fél a szembejövőktől, nem dob satut ha a távcsőben megjelenik egy kanyar, sőt 160-nal sem próbál meg hajtűkanyarokat bevenni!

2013. nov. 12. 22:59
1 2 3 4
 31/37 anonim ***** válasza:

Országos statisztika szerint a legtöbb baleset novemberben történik. Na miért is? :)

Pont azért, amit az előző hozzászóló írt.

2013. nov. 14. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/37 anonim ***** válasza:

30:

1. A relatív gyorshajtás és az abszolút gyorshajtás nem zárja ki egymást.

2. Az abszolút gyorshajtás nem a baleset valószínűségét, hanem a súlyosságát növeli.


31:

Nemrég itt linkelt valaki statisztikát, hogy a 3. negyedévben van a legtöbb baleset, erre jött a sok 1 bites a téli gumi hiányával, nem értették meg, hogy a 3. negyedév az július, augusztus, szeptember.

2013. nov. 14. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/37 anonim ***** válasza:

Naná, hogy a középsőben megyek 80-nal, amikor a szélsőben a sok balfék besatuz előttem, vészvillogó, és jobbra el, a mégtöbb balfék meg utána nem enged kikerülni, mer "elém nem csak mögém" Akkor nyasgem, bemegyek a középsőbe.

Megjegyzem ha a megengedett legnagyobb sebességgel megyek, ami városban három sávoson jó, ha 70, akkor teljesen jól mehetek a belső sávban is, hiszen senkit nem akadályozok vele a SZABÁLYOS közlekedésben. A többiek meg le vannak szarva. Ugyan miért is kellene, hogy jobban érdekeljen engem az, hogy ő a Helsinkin szeretne niki laudázni, mint amennyire őt érdekli, hogy mi többiek szeretnénk szabályosan, biztonságosan közlekedni, és a baleseti helyett az úticélunkhoz elérni?

És igenis 30 lenne a megfelelő sebesség. Nézzétek, milyen biztonságosan, milyen kényelmesen el lehet közlekedni, ha nem nyomja mindenki, mint süket a csengőt:

http://www.youtube.com/watch?v=pEvB_ZIWtAg

Szabályokra, lámpákra, táblaerdőre, forgalmi rendőrökre nincs is szükség, hiszen kényelmesen le lehet reagálni mindent és mindenkit, nem történik baleset.

Megjegyzem a távol-keleten ma is így közlekednek, pl:

http://www.youtube.com/watch?v=1dqibvh96Og

lassan, egyenletesen, balesetmentesen!

És mi az a 20km/h? Mondjuk vegyünk egy nagy várost, a legnagyobbat, Budapestet. Egyik sarkából a másikba kb. 25km. Ez 50-es átlaggal 30 perc, 30-as átlaggal 50 perc. A különbség? 20 perc. Egy szivar elszívásának ideje. Hát szívd el a kocsiban, és közlekedj biztonságos 30-as tempóval! Rengeteg előnye van! Pl. nem fújja le az ember fejéről a kalapot a menetszél. :)

2013. nov. 14. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/37 anonim ***** válasza:

Ez egy ilyen divat duma, hogy: mert nincs nálunk közlekedési morál. Pedig már sokat változott a helyzet. Ma, fele annyian sem halnak meg a magyar utakon, mint pl. '90 - ben, pedig vagy másfél millióval több autó van forgalomban. '99 - ben még emeltek is a sebességhatárokon.

Az autópályákon történik a legkevesebb halálos baleset, mindenhol így van, még Németországban is. Németországban még sok, a magyar átlagnál gyengébb, kétsávos autópályán sincs sebességkorlátozás. Kb. 5 ezer km össz - hosszon annyival mész, amennyivel akarsz. Tény, hogy jobb ott a "morál", de hülye bőven akad, sok az idős vezető, és mégis működik a dolog. Úgyhogy állítom, fel lehetne emelni helyenként 150 - 170 - re a pályás sebességhatárt, sokan ma is ennyivel járnak - én is. Azt nekem ne mondja senki - kamionnal 85 - 90 - nel járok - hogy nem lehet egy ennyivel (vagy sokkal többel, lásd Németország) a belső sávban haladó jármű sebességét felmérni. Nekem ezzel még sosem volt gondom.

Aki pedig spórolás vagy egyéb miatt nem tud/akar ennyivel hajtani? Hát ne hajtson. Ma sem kötelező a 130 km/h - t tarnai, csak elméleti maximum.

2013. nov. 16. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/37 anonim ***** válasza:
Well... csak annyit fűznék hozzá, hogy láttam én már autópálya belső sávjában Skoda 120-asról leesett pótkereket heverni. Szerencsére a külsőben mentem 90-nel, de ha mondjuk belsőzök 160-nal, hát nem túl valószínű, hogy most itt verem a billentyűket... Persze az is igaz, hogy az ilyesmi nem túl gyakori... csak arra akartam célozni, hogy 160-as tempónál az átlagos 0.6 mp regálási idő alatt 26 métert megy előre az autó. Utána kezdődik a manőverezhető sebességre lassítás, tükörbe nézés, kikerülés. 100-200 métert simán rá lehet számítani... ezek nagyon komoly dolgok azért!
2013. nov. 16. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/37 A kérdező kommentje:
Hát köszönöm a sok építő jellegű hozzászólást! Az elejéhez csak annyit, hogy a dinamikus közlekedés nem a sávok közötti agybaj jellegű szlalomot jelenti, és feltétlenül nem sérti a jelenlegi sebesség limiteket sem, de tutira nem a 60 ezres vagy a feletti büntetési kategőriába tartozik.30-as táblák nagy részét én is szanálnám, a gyalogátkelőkre meg mindenhol fullos halogén fénycsíkot, mint ahol már pár helyen láthatunk ilyet kis hazánkban elvétve esténként!
2013. nov. 17. 00:29
 37/37 A kérdező kommentje:

Ja, és a ködlámpa-fetisben szenvedőket én is gyógyítanám, szerintem is zavaró tud lenni!

Ugyan úgy a ronccsal vagy szerény teljesítményű géppel bátorkodókat és a forgalomfeltartók is regisztrálhatnának bizonyos oldalakra, ahol megszervezhetik utazásukat más pilótával, vagy tömegközlekedjenek! 70/70-eseket meg lehessen megverni nemes egyszerűséggel, a városban visszaelőző példányokat meg agyonlőni! :)

Fix trafik... hát jó. Ki hogy érzi.

2013. nov. 17. 00:49
1 2 3 4

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!