Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motort tervezek venni: felmerü...

Motort tervezek venni: felmerülő évi fenntartási költségekre ( gondolok itt: évi kötelező, műszakíztatás, gumiszett, kopóalkatrészek stb. ) +tapasztalatokra lenne szükségem a HONDA CBF 600-as motorkerékpárral kapcsolatban?

Figyelt kérdés
Üdv mindeninek. Motor tervezek vásárolni jövőre amikor betöltöm a 24 éves kort, és letenni a jogosítványt. Sok motor közül válogattam ,míg ráakadtam egy olyan motorra ami megfogott és talán pénztárca kímélő is lehet. használati célok a következők lennének: rövidebb, vagy hosszabb túrákra. városban, város környékén,munkába járáshoz, néha barátnővel. Nem rajongok a sport motorokért, nem is tudnám fent tartani azt hiszem. Szeretnék sokat motorozni és nem hamar túl adni a motoron és nagyobbat és nagyobbat venni.Jelenleg egy 50 köbcentis robogóm van :P ,nem akarok öngyilkos jelölt sem lenni, csak szeretnék egy olyan motort ami könnyen fenntartható és megfelel az alábbi célokra, hogy sokáig élvezhessem vele a motorozást és ne kelljen eladnom. Tudtok valamit erről a típusról ,hogy mennyibe kerülhet évente fenntartani és miket kell cserélni? Robogóval évi 2500 kmert szoktam megtenni, városban és város környékén. válaszokat előre is köszönöm.

2013. nov. 24. 01:13
 1/2 anonim ***** válasza:
Én MZ-vel szezonban lementem 10 ezret :)
2013. nov. 24. 03:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Egyik hondás ismerősöm,pont ezt emlegette ha úgy lenne pénze akkor a V250 Hondáját ilyenre cserélné.

Nos mi is amit nézegess rajta:Nézd meg az ülést,próbálj ki egyet,kényelmesnek kell lennie mert ha elmész mondjuk az ország végéből a másik végébe a hátsód így is úgy is megérzi de ráérősen meg kell állni,nézelődni stb .Szóval kényelmes széles ülés.Kormánya ne olyan legyen amire rá dőlsz mert az zsibbasztani fogja a kezed 20-30km után vagy később,magyarán ne sportkormány legyen rajta.Ez hosszabb rövidebb távokra is alkalmas hiszen ez már nagy motor és nem megeröltető neki ha kigurulsz az adriára akár a benzintyúkoddal is.

Nos akkor egy picit nézzünk a mélyére a dolgoknak....

Gumik:ha sokat mész szezonban és használod is a motort akkor 2 szezon és cserélheted elöl hátul,bár ez attól is függ hogy milyet veszel.Nos jó és olcsó gumit mi kawára vettünk 50 ezerért.Évi bizti azt változó 10-15 ezer körül lehet(Én MZ-re 4500ft-tot fizetek).Aztán kétévente vizsga(legalább 10-20 ezer közt van).Kötelezőket kicserélni minden szezonban ,mint pl az olaj,olajszűrő ,levegőszűrő (a levegőt is 10-15ezrenként szokták cserélni még akkor is ha tisztának tűnik)Szóval ha már olajat veszel bele akkor jó olajat,meg jó gyertyákat is(10ezertől a csillagos égig)Aztán a láncra is felkensz évente egy 1000-2000ft-os sprayt,a lánc az változó hogy mikor kell cserélni de ha cserélni kell azt általában lánckerekekkel együtt kell cserélni és nem olcsó (kb 10 ezer ha nem több,ebben most pontosat nemtok írni)

Aztán végére maradt a fogyasztás.Nos mivel már nem 50-nes a gép így a fogyasztása is kicsivel több hacsak nem tunning az 50-es és többet fogyaszt nála(nekem egyszer sikerült 7litert megetetni 50-sel) :)

Na szóval csak tippelni tudok ,kb ha nem is húzod neki akkor is 5liter alá szerintem nem tudod vinni a fogyasztást(6-7literre tippelek százon)

És még ezeken kívül merülnek fel költségek mert az emberben sosem alszik a kisördög és valamivel mindig ki kell sajátítani a gépet,pl veszel rá matricát,festés,túradoboz,oldaldoboz stb...

Remélem válaszom kielégítő volt nagyjából :)

2013. nov. 24. 03:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!