Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az új CR dízel motorokban is...

Az új CR dízel motorokban is akkor turbólyuk van, mint a régi PD TDI-kben?

Figyelt kérdés
Ma vezettem 2008-as A3-at 1.9-es motorral. Olyan volt, hogy 3. sebességtől felfele ha 2000 alatt volt a fordulat nem csinált semmit az autó. Hiába nyomtam padlóig mintha kikötötték volna a gázpedált.
2013. nov. 30. 16:24
 1/10 anonim ***** válasza:
nekem 2.0PD-m van 170LE + chip nem érzek lyukat ha odalépek neki megy mint a barom mindegy milyen fokozatba van csak rápöckölök a gázra és indul ..
2013. nov. 30. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Fogalmam sincs, milyen volt a régi PD TDI, még soha nem vezettem olyat.

Amit vezettem (mondjuk ez sem új 2005-ös, változó geometriájú turbódízel, interkúlerrel, és természetesen CR, de nem PD elemes), 1500-as fordulat alatt csak komótosan gyorsul (kb mint egy 1.4-es, 1.6-os szívó benzinmotor), aztán valahol 1700-1800-nál jön a hátbavágás, ami kitart olyan 2700-2800-ig és onnantól megint csökken a gyorsulás üteme.

2013. nov. 30. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

nekem az nem világos, hogy miért kell 2000rpm alatt nyúzni egy autót? Az más, ha felgyorsítasz egy adott sebességre, majd azt tartod alacsony fordulaton pl Nagykőrösi út vagy országút, de hogy onnan gyorsítani? Minek?


Benzineseknél ( szerintem dízeleknél is ) azt szokták mondani, hogy nem szabad alacsony fordulaton gyilkolni, mivel alacsony fordulaton is fellépnek már nagy erőhatások, de az olajpumpa még nem tud megfelelő kenést biztosítani így rendellenes kopások alakulhatnak ki a nagy terhelésnek kitett és a magasan fekvő alkatrészekben.


Már csak ezért sem értem, hogy sokan miért izgulnak arra, hogy húz vagy nem húz alacsony főleg ennyire alacsony fordulaton. Ez nem busz vagy kamion, ahol az üzemi fordulatszám 1000-1600rpm között van.


Ez a turbólyuk dolog meg: ha nincs elég kipufogógáz, akkor lehet benne VGT meg akármi kutyafüle, akkor sem lesz elég töltőnyomás alacsony fordulatszámon.

2013. nov. 30. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Ez most nekem szólt?!


Nekem sem világos. Pont tegnap ültem kollégám autójában, aki 1000-1100-as fordulatom használja rendszeresen szegény autóját. Rossz volt hallgatni, komolyan. De szerinte így lehet spórolni. Nem akarok vele veszekedni, vitázni, ezért inkább ráhagyom. Már próbáltam lebeszélni erről, de meggyőzhetetlen.

Egyébként itt sem kamionról vagy buszról van szó, egy 2.0-s dízel személyautóról.

De ezen a fórumon is szóvá tettem már több alkalommal a sok okostóninak.


Visszatérve: ha nekem szólt, induláskor valahogy alapjáratról el kell indulni. Biztos én csinálom rosszul, de nem úgy indulok, hogy fölpörgetem a motort 2000-ig és csak aztán engedem a kuplungot.

2013. nov. 30. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Ez a kérdezőnek szólt ( meg úgy általánosságban).

Láttam én is olyan taxist aki 1200-1300nál elváltott a W210-ben. Hááát :D

2013. nov. 30. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
egy jó Pd-nél sincs olyan nagyon érezhető turbó lyuk
2013. nov. 30. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Ja, akkor jó.
2013. dec. 1. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Én nem tudom milyen turbólyukat érzel, szerintem amit te vezettél kérdező, az el van lustulva az a motor, éppen azért, mert 2000-res fordulat felett még nem is volt.

Nekem volt 2002-es A4-em, 1.9 PDTDI-vel, az 1000-től is húzott ha kellett, de tény hogy ki volt kormolva rendesen, rendszeresen használtam 3000-res fordulaton is, és mégis 6,2 liter volt az átlagom, és még nem is rontom el az autót.

2013. dec. 1. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Én is 3000-es fordulaton használom, mert annyit forog pont 130-nál. Az átlagom nekem is 6-6,5 körüli.
2013. dec. 1. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
A turbólyuk nem azt jelenti, hogy hol nem csinál semmit az autó, az a töltőnyomás felépülésének késését jelenti. Pl ha motorféken gurulsz 2500-as fordulaton tartósan, lelassul a turbó, mivel motorféken csak annyit csinál a motor, hogy amit beszív azt kifújja, nincs égés, így jelentős gáz sincs ami hajtaná a turbót, ekkor ha rápadlózol, 0,5-1,5 másodpercig nem történik semmi amíg fel nem pörög újra a turbó és tolni kezdi a nyomást. Ezen javít utcai motorokban a változó geometria, illetve versenysportokban az ALS(Anti Lag System), ahol minden tized számít.
2013. dec. 2. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!