Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért megy nehezen az elindulá...

Miért megy nehezen az elindulás lámpánál? És még mindig van, hogy lefulladok.

Figyelt kérdés
3 hét múlva kellene mennem vizsgázni, de mostanában lefulladok elég sokszor a lámpánál, vagy olyan helyen ahol gyorsan kell elindulni. Hozzá teszem, csak a kuplungos elindulást gyakorolta velem az oktató, aztán mikor kivitt forgalomba, folyamatosan rásegített az elindulásra, hát így elég könnyű volt elindulni. De gondolom most meg már van h nem segít rá, és van hogy lefulladok, de ha nem akkor is furán indulok el. Szerinte kapkodok, de ha meg nem kapkodok az életbe nem indulunk el :( és mögöttem meg áll és vár a sor... Ma mondta először azt h gázt is adjak mielőtt felemelem a kuplunkot... persze erre már rájöttem h kell adni, mikor ő indul el helyettem, de sose mondta, sose gyakoroltuk :( Másik kérdésem, emelkedőn hogy érdemes elindulni friss jogsis ként? Mert, hogy ezt nem is fogja megmutatni az oktatóm, ez is röhej...

2014. jan. 13. 09:29
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

"emelkedőn hogy érdemes elindulni friss jogsis ként"

Na ezért volt jó régen a tanpálya mert ott volt egy pici domb ahol az ember gyakorolhatta. (sőt a választható vizsgafeladat volt.)


Elméletben így tanítják:

kézifék be van húzva. Beteszed 1-esbe. kuplungot elkezded csúsztatni majd amikor már menne a kocsi akkor kiereszted a kéziféket.

(bár forgalomba nem így indulok el kisebb emelkedőkön)


A gáz meg a kuplungra meg rá kell érezned

2014. jan. 13. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Amikor én tanultam, volt a tanpályán egy épített domb amin ezt lehetett gyakorolni.


Behúzod a kéziféket, 1-esbe rakod, és megpróbálsz elindulni, mintha nem is lennél emelkedőn. Elsőkerék meghajtás esetén érezni fogod ahogy lemegy az autó hátulja, ekkor kell kiengedni a kéziféket és már mész is. Hátsó meghajtásnál is lehet érezni ezt a pontot.


Mindig keresd meg a kuplung azon pontját ahol már elkezd fogni, ekkor kezdj gázt adni és egyszerre engedd a kuplungot is fel.


Emelkedőn elindulásnál lehet még simán üzemi fékkel is, de ezt inkább csak kis meredekség mellett ajánlatos. Ez annyiból áll, hogy kuplungot felengeded a tapadási pontig, majd gyorsan átlépsz fékről a gázra. Ha nem vagy elég jó, vissza fog gurulni a kocsi. Sokan elbénázzák ezt, ezért emelkedőn mindig hagyjál bőven helyet az előtted lévőnek.

2014. jan. 13. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm a segítségeket! Tudom, hogy a régi rendszer jobb volt, én sose láttam már tanpályát, pedig nem lett volna rossz. Nekem ez mondjuk fura is, hogy hogy adhatnak jogosítványt úgy majd nekem, hogy sose indultam el emelkedőn.

Nem beszélek arról, hogy a km miatt plusz órákat kell vegyek, régen szerintem ennyit nem kellett venni. (plusz 10 órát ,,kötelezően" kell vegyek h meglegyen a km-erem.)

2014. jan. 13. 10:54
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Hali, szintén friss jogsis vagyok (2 hónapja van meg).

Az elindulás nekem is gondot okoz (dízelről váltottam benzinesre), és valószínűleg az okát is tudom. Az a tudat hogy ott vannak mögöttem eléggé zavar, már-már annyira koncentrálok hogy nehogy lefulladjon a kocsi, hogy sikerül lefullasztani. (a gáz-kuplung kombót kell jól eltalálni), no meg a dízelnél elég a kuplungot felengedni, itt meg gázt is kell neki adni rendesen.

2014. jan. 13. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 Beviz Elek ***** válasza:

Sima terepen: jó a mérleges magyarázat a kuplung gázhoz amit szoktak mondani, kiegészíteném annyival, hogy fogáspontnál egy picit tartsd meg, amíg megindul az autó. Utána folytathatod tovább.

Gyakori hiba, hogy fogáspontnál mindenkin folytatja a mérleget és szinte álló helyzetnél kiengedi a kuplungot. Ezért fullad le az autó.


Addig engedd fel a kuplungot (mellé kicsi gáz), hogy elinduljon a verda. A gáz mértékével és a kuplung kiengedésével szabályzod a gyorsulást, viszont (kivéve padlógáznál), kb 10km/h-ig engedni kell csúszni a kuplungot.


Dombon fel: kézifékest jól leírták, de ott sem szabad leugrani a kuplungról ha megmozdult az autó.

Üzemi fékkel ugyanígy gyakorlattal bármekkora dombon elindulsz.

2014. jan. 13. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a kommenteket. Igen , a dízellel tényleg könnyebb, nekünk dízelünk van, és azzal pillanatok alatt elindulok, de az oktató kocsija ráadásul benzin-gázos, és gázt használunk 90%ban. Viszont még annyi kérdés, hogy engedem fel a kuplungot, nagyon pici gáz, és mikor elindul a kocsi, megtartom ott a kuplungot, ilyenkor adjak még neki egy kis gázt, v csak várjak amíg elindul a kocsi, és mikor már megy akkor nyomhatom a gázt tovább illetve engedhetem fel a kuplungot teljesen??
2014. jan. 13. 12:06
 7/8 anonim ***** válasza:
Ne várd meg, a kuplung felengedése és gázadás egyidejű legyen. Amikor eléri a kuplung a tapadási pontot, akkor legyen a gáz nagyon kicsit benyomva. Aztán ahogy engeded fel a kuplungot és nő a tapadás, a gázt is növeled. Az legyen a cél, hogy a fordulatszám ne csökkenjen.
2014. jan. 13. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
93%
úgy csináld ahogy leírták és akkor menni fog :) az emelkedős dolgot meg az élet úgyis hozza majd, nekem először Balatonfüreden volt olyan beszaratós szitu amikor jöttünk fel a partról 71-esre, mögöttem kilóméteres kocsisor én meg emelkedőnek induljak és utána lehetőleg toljam neki mert 70-el ment a forgalom... nekem 2 éve van jogsim, sokat vezetek viszonylag :) az is fontos, hogy milyen a kocsi, ugyanis a tdi hajlamos lefulladni ha nem találod el. a kezdő időszakban jobb lenne valami benzines és ha a vezetési stílusod olyan akkor esteleg válthatsz valami jó erős dízelre :)
2014. jan. 14. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!