Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg létezik ilyen, hogy...

Tényleg létezik ilyen, hogy egy autó kibírjon 5 millió km-t motorcsere nélkül?

Figyelt kérdés

Nem értek hozzá, ezért kérdezem, bocs, ha hülye kérdés. Elég hihetetlennek hangzik. Egy autó csoda ha egymilliót kibír... szerintem.


[link]


2014. febr. 20. 18:03
 1/6 anonim ***** válasza:
Ha folyamatosan, rendszeresen ellenőrizve van, nincs erőltetve, megfelelően van használva, óvva, olajcserék rendszeresen, jó minőségű motor és alkatrészek esetén nem kizárható.
2014. febr. 20. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 VarMa ***** válasza:
81%

Elofordulhat de ahogy elottem irtak, folyamatosan szervizeleik, nincs eroltetve,nincs hideg inditas, stb,stb akkor lehet...

Amit en lattam az egy 4 eves 1,5m km-t futott Fiat Ducato, amiben 3-szor volt valto cserelve de a motorja gyari volt, es szinte megallas nelkul jarta az auto Europat, szinte nem is volt ideje lehulni...

A masik pedig egy 99-es Citroen Berlingo volt 1.9 D (DW8)amibe 900e km volt es rendesen indult meg a legnagyobb hidegben is...

2014. febr. 20. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
64%
Hát nagyon ritka az ilyen, szerintem nagyon kicsi az esély, hogy 5 milliót kibirjon egy motor, de ha ki is bir, az már csak kinszenvedés.
2014. febr. 20. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Bármennyit kibír szinte, melegen gyakorlatilag nincs mérhető kopás. A hidegindítások viselik meg a motort, azért bírnak ki csak néhány százezret.
2014. febr. 20. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
88%

Hogy a pi**ába ne kopna melegen?!

Tény, hogy a hidegindításkor a legnagyobb mértékű a kopás és az optimális kenés üzemi hőmérsékleten valósul meg, ezért célszerű indulás előtt megvárni, amíg felmelegszik.

Viszont az üzemi hőmérsékleten is, optimális kenés mellett is kopnak a mozgó alkatrészek, különösen azokon a helyeken ahol nagy nyomás alakul ki (pl.: vezérműtengely és himba, vagy szeleptőke között, főtengely és főtengely csapágyak között). Ezeken a pontokon a nagy nyomású olaj koptatja az alkatrészeket (olaj nélkül nagyon gyors lenne a kopás, így csak lassú).

A cikk nem egyértelmű abból a szempontból, hogy a kopó alkatrészek cseréjére hivatkozik. Egy autóban majdnem minden mozgó alkatrész egyben kopó alkatrész (1-2-t kivéve pl. a felni). Ha pedig minden kopó alkatrészt cserélve van egy autón, vagy a motorjában, akkor az egyenértékű egy motorcserével (csak az olajteknő, szelepfedél és hasonló alkatrészek nem kopó alkatrészek).

A cikkben látható autók pedig mind szépen restaurált gépek, feltételezhetően nem csak kívül lettek javítva.

2014. febr. 21. 01:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

A régebbi Mercik valóban kibírják, ha NORMÁLIS módon használta a tulaj.


A mostaniak viszont csak tetszetős kinézetű, méregdrága ipari hulladékok!!


Tudom miről beszélek, mert van új Mercim is és van egy 20 éves is, amiben még az első gyári égők vannak!!

2014. febr. 22. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!