Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW 318i turbósítás?

BMW 318i turbósítás?

Figyelt kérdés
2000 évj., M43 as motor. Szeretnék belőle jóval többet kihozni, ami érdekel mekkora az a teljesítmény ami még egészséges hosszú távon (már ha van ilyen:)) és milyen alkatrészeket kellene hozzá erősebbre cserélni. Hozzáértők, segítők véleménye érdekel, oltogatók kíméljenek!

2014. márc. 2. 20:06
 1/9 anonim ***** válasza:
a fékeket mindenképpen erősebbre kell cserélni, még a turbósítás előtt
2014. márc. 2. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

0,5 bar maximum. ez + 40%ot is hozhat kb 1 misiből megvan.

BMW-knél inkább nagyobb motorokat szoktak beépíteni ez a motor ára munkadíj és papírmunkával is megáll 600.000-nél.

2014. márc. 2. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
90%

Én lebeszélnélek erről a dologról.

A turbós motorok sokkal több hővel dolgoznak mint a sima szívók. Ennek az oka a több oxigén, ami intenzívebb égést idéz elő, és ehhez természetesen több tüzelőanyagot is fecskendeznek az égéstérbe. Egy sima szívóbenzines dugattyú teteje nem bírja ki azt a hőterhelést amit az intenzívebb égés okoz. Sok turbós motornál a dugattyú hajtókarnál priccel az olaj a dugattyútető aljára a hűtés miatt. Ezen kívül az olajnyomást el kell vezetni a a turbóhoz mivel siklócsapágyakon fut a magas fordulatszám miatt, és onnan vissza is kell juttatni az olajat. A több helyre juttatott olaj miatt a motorban az olajnyomást is meg kell növelni, és nem árt a rendszerbe egy olajhűtő sem, bár ez nem biztos hogy létszükséglet. Ezeken kívül a turbót be kell építeni a kipufogó rendszerbe, és a friss levegő rendszerbe is. Ehhez különböző idomok kellenek, amiket talán bontva is meg lehet találni. Plusz egy intercoolert is illik beépíteni ha már ekkora munkába fog az ember.

Összegezve a dolgot szerintem egy nagyobb motorra való csere lehet hogy kijönne mondjuk 150-200 ezerből, de a turbóra való átalakítás lehet hogy nem állna meg egy misi alatt. Főleg úgy hogyha mondjuk ennek a motornak nem volt turbós változata, így sok alkatrészt egyedileg kellene legyártatni.

2014. márc. 2. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Elgondolkodtató utolsó amit írtál! Megfordult már a fejemben a motorcsere is pl. egy 330i motor, de ahoz is cserélni kéne sokmindent plusz a papírozás is kényes.

2014. márc. 2. 20:41
 5/9 anonim ***** válasza:
Én csak hasraütesre írtam az árakat, plusz amiket régebben hallottam ezekről a költségekről. Az írásom lényege inkább az volt hogy picit beleláss ezekbe az átalakításokba, mert sokan úgy gondolják hogy csak felfogatnak valahová egy turbót, és már működik is a dolog. Amiket nem írtam még bele hogy az egész kocsi vezérlését is át kell programozni az üzemanyagbefecskendezés miatt. Ezek nem olcsó dolgok, de egy esetleges műhelyben árajánlatot kérni nem kerül semmibe. Ha esetleg kérsz valahol árajánlatot akkor légyszíves majd írd már meg hogy mit mondtak.
2014. márc. 2. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

A #3-as nagyon jól leírta a lényeget.

Inkább eladni és venni egy erősebbet.

Már a faceliftes 318i is erősebb a 143 lóerejével, ha mindenképp motorcsere a cél, akkor már inkább ilyesmire és akkor talán sok mindent nem kell cserélni.

2014. márc. 2. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Felfoghatatlan ára lenne a fentebb már leirták... lepapírozni nem nagyon lehet az uj motort se én is e36 16i-m be kiakartam cserélni nagyobbra de elég sok szemvedés lenne a szervekkel, aztán inkább gyüjtök kicsit elad aztán hozzárak aztán vesz ujj nagyobb erősebb fiatalabbb széria.
2014. márc. 3. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
valóban értelmetlen. el kell adni és venni egy erősebbet.
2014. márc. 3. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Tudom, hogy az lenne a legegyszerűbb megoldás ha erősebbre cserélném de több okból se akarom eladni, a kínálat itt magyarországon meg elég gyászos a sorhatokból.
2014. márc. 3. 11:42

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!