Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A nyomaték mit befolyásol? A...

A nyomaték mit befolyásol? A dízelek ugye nyomatékosabbak, miért jobb a több nyomaték?

Figyelt kérdés
2014. márc. 17. 14:03
 1/9 A kérdező kommentje:
Konkrétan autónál értem.
2014. márc. 17. 15:02
 2/9 anonim ***** válasza:

Az 1-es ezt konkrétan mondta

Gondolom gép előtt ülsz keress rá GOOGLE sokmindenre jó többek között erre is

2014. márc. 17. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

"Konkrétan autónál értem."


Szerinted autónál mást jelent a forgatónyomaték, mint általánosságban? Ha más lenne, akkor más nevet adtak volna neki...

2014. márc. 17. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Nem jobb a több nyomaték csak ha nyomatékosabb egy motor (pl. egy turbo diesel), más a karakterisztikája mint egy magas fordulatú (pl. pörgős benzines), de alacsony nyomatékkal rendelkezőnek. A teljesítmény a mérvadó. A teljesítmény a nyomaték és a fordulatszám (egész pontosan a szögsebesség) szorzata. A két mennyiség nem független egymástól.
2014. márc. 17. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

De a nyomatékot érzed gyorsításkor... nem ?

Ettől harap egy autó, ha harap.

2014. márc. 17. 15:15
 6/9 anonim ***** válasza:

A nyomaték szolgáltat vonóerőt, attól érzed "erősnek" a kocsit. Gondolj egy biciklire. Ott te vagy a motor. Mikor elindulsz vagy meredek emelkedőn tekersz alig forog a pedál, de baromi erősen kell nyomni a pedált. Ekkor nyomatékból mész. (A nyomaték erő szorozva karjával, a lábad ereje a pedálon szorozva a pedálkar hosszával). Mikor már gyorsan haladsz egyenes úton, könnyű tekerni a bicajt, de baromi gyorsan kell, ha meg akarod tartani a sebességed, ez a fordulatszám. Az nem megy, hogy nagyon erősen (emelkedő) és nagyon gyorsan is tekerj, azaz menne - egy másik, erősebb "motorral". A te teljesítményed állandó (most tekintsünk el attól, hogy egy emberi test teljesítménye nem mindig azonos, lehet kimerült, fáradt stb.) a teljesítmény "erőből" és "gyorsaságból" áll össze.


Most gondold el, hogy van egy "dízel" biciklista, baromi erős, de nem képes gyorsan tekerni, és van egy nyúlgerinc (ez a pörgős benzines), de rettentő gyors. A kettejük teljesítménye mégis állandó. (a teljesítmény időegység alatt végzett munka). Kb. így lehet elképzelni.

2014. márc. 17. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Igen. Ülj be egy 100 lóerős 90Nm-es autóba (benzin) és egy ugyan olyan 100 lóerős 240Nm-es másikba (dízel).

Én konkrétan használom mind a kettőt. Pont ugyan az a típus a fenti paraméterekkel. Az egyik 1.7 dízel, a másik 1.6 benzin. Az egyik a sajátom, a másik céges.

A nagyobb nyomatékút, normál utcai használat mellett (értesd ez alatt nem füldugóval használod városban 5000-6000-rel pörgő motor mellett) sokkal erősebbnek, sokkal jobb gyorsulásúnak, sokkal jobban az ülésbe préselőnek érzed.

2014. márc. 17. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Szóval nagy nyomatékos, újfajta dízelmotoroknál, mondjuk biturbós M550d kb 1000nm forgatónyomatékkal már érzed, hogy az ülésbe nyom erőteljes gyorsításkor ?
2014. márc. 17. 16:54
 9/9 anonim ***** válasza:

Mondjuk az M550d csaj 740Nm, de mindegy.


A nyomaték mit befolyásol?

Leegyszerűsítve? A teljesítményt. Azt már leírták, hogy a teljesítmény= Forgatónyomaték*szögsebesség, a szögsebesség pedig a fordulatszámtól függ.

Az autónál a gyorsulás szempontjából a pillanatnyi teljesítmény a lényeges, amit a főtengelyen mérhető forgatónyomatékból és a pillanatnyi fordulatszámból nagyon ügyesen ki lehet számolni. Tehát miért jobb a több nyomaték? Mert minél több a nyomaték, annál nagyobb a teljesítmény.


A dízelekre azért szokták mondani, hogy nyomatékosabbak, mert amikor még az átlagembernek csak turbódízel és szívó benzines jutott, akkor a dízelek alacsony fordulatszámon több nyomatékot produkáltak, ami azt jelentette, hogy alacsony fordulatszámon magasabb teljesítményt adtak le, mint a hasonló benzinesek, ezért alacsony fordulatszám tartományban jobban autózhatók voltak. Legalábbis azoknak akik arra izgultak, hogy 2200-nál elváltsanak.

Aztán elterjedtek a mindennapokban a feltöltött benzinesek, amik a dízelekhez hasonlóan szintén nagy teljesítményt képesek leadni alacsony fordulaton ( hasonló okokból, mint a dízelek ), csak ezek magas fordulaton is jól muzsikálnak.

2014. márc. 17. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!