Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a külömbség az 1.9TD typo...

Bubunoil kérdése:

Mi a külömbség az 1.9TD typo és az 1.9TDid Croma között? (fiat) 2 év eltéréssel ugyanakkor gyártották.

Figyelt kérdés
A motor szinte ugyan az: 19,2:1 sűrítési arány furat/löket: 90/82,6 OHC vezérlés,8 szelep stb. A külömbség: typo: lóerő/forgatónyomaték: 90/186 croma lóerő/forgatónyomaték: 94 vagy 92/200 + A TDI-vel tisztában vagyok, de mit jelent a TDid? Lehetőleg konkrét válaszokat várok, mert találgatni én is tudok. Keresgéltem a neten de nem találtam semmit.

2014. ápr. 10. 17:14
 1/6 anonim ***** válasza:

A Fiat Tipo-t sosem írták ipszilonnal, ne divatozz!


A Croma gyakorlatilag a Tipo csomagtartós változata, az i betű gondolom az injektorra utal, a d-ről gőzöm sincs!


Ne fáradj: Szar alak vagyok, mert találgatni merek, pedig te előre meg tiltottad!

2014. ápr. 10. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
*megtiltottad
2014. ápr. 10. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Ezeket én is tudom. De az "i" nem az intercooler akar lenni? Csak mert abban az időben az még nem volt olyan álltalános. Tudtommal minden dízel injectoros de javíts ki ha tévedek. Az y meg rámragadt mert sokat olvastam róla és rengetegen úgy írják. Anno volt apámnak egy croma motoros 1.9TDI tipója. Azért kérdezem mert én is ilyet készülök venni. (külön eladó motor ritka, 2 autót meg nem fogok venni, és a tipo a szimpatikus.)
2014. ápr. 11. 10:41
 4/6 A kérdező kommentje:
bocsi, a lényeget nem írtam. Én arra lennék kiváncsi h motorikusan mi a külömbség. Mitöl jelentösen több a croma forgatónyomatéka "ugyanazzal" a motorral?
2014. ápr. 11. 12:15
 5/6 TDMarco válasza:

A különbség annyi, hogy a TD az előkamrás diesel motor, azaz a befecskendezés nem a hengerbe történik, hanem a hengerfejben egy üregbe. Ebbe az üregbe sűrítéskor beáramlik a meleg levegő, majd felső holpont előtt befecskendezzük a gázolajat ami meggyullad, és nagy nyomással kiáramlik a fő égéstérbe ahol elég. Míg a TDid (injection direkt) közvetlen az égéstérbe fecskendez nagyobb nyomáson. A td-nek egylépcsős a porlasztása, azaz csak egy fő töltet jut a hengerbe, míg az id csinál egy elő befecskendezést és egy fő befecskendezést. Erre a jobb gázolaj levegő keveredés miatt van szükség.

A tdid tisztább üzemű, igénytelen konstrukció, kevésbé hajlamos elrepedni a hengerfej.

2016. aug. 6. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
A tdid motor eszméletlen,nekem a Cromám elment 100-as tempónál 4,5literrel,ha hajtottam,akkor 6-tal.
2016. aug. 22. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!