Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért rángat az autó?

Miért rángat az autó?

Figyelt kérdés

Van egy Ford Escortom, benzines, 1.4-es 1995. Eddig semmi baja nem volt, egyszer csak úton hazafelé előjött egy probléma. Elkezdett fulladozni és össze vissza rángatni. (Egy kis égett szagot is éreztem ekkor, de lehet hogy csak beképzeltem.) Ekkor betettem üresbe, és a probléma megszünt, szépen járt. Aztán amikor elindultam vele újból, egy darabig jól ment aztán újból előjött. Csoda hogy hazaértem vele.


Van egy elméletem, nemtudom lehetséges e: Nem lehet hogy a generátor nem tölt eleget menet közben, az aksi meg folyamatosan merül emiatt? Mert már lassabban önindítózik, és a centrál is halkabb, lassabb hangot ad, amikor bezárom az ajtókat. De lehet hogy hülyeség, csak 1 elmélet.


2014. ápr. 13. 14:03
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
de lehet, nem kizárt, ha ilyen gondok merültek fel , véleményem szerint
2014. ápr. 13. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Csereakksival próbáld meg, vagy töltsd fel az akksit és próbáld, hogy utána mi történik.
2014. ápr. 13. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
oké megpróbálom :)
2014. ápr. 14. 00:53
 4/11 A kérdező kommentje:
Az volt a baja mégiscsak. :) Megúszom 1 generátor-cserével :)
2014. ápr. 14. 10:16
 5/11 anonim ***** válasza:
42%

Azért nézd át a benzin rendszert is! AC pumpa, szűrők (a szívócsövön lévőt is!) mert amit leírsz, az nagyon tipikus benzinellátási hiba! Nagyobb teljesítményhez nem szállít elég naftát, és rángat, de az alapjárathoz azt a keveset tudja biztosítani, tán még föl is tölti az úszóházat, és egy ideig megint megy, amíg le nem fogy a kritikus szint alá. Alátámasztja ezt az is, hogy a szegényebb keverékkel járatott motor jobban felhevül (égett szag).


Ettől még lehet a töltés (is) szar... de az elméleted nem magyarázza meg, hogy alapjáraton, amikor a legkisebb a töltés, miért nem dadogott.


Vidd el a kocsit szereldébe, ott bekötnek egy nyomásmérőt a benzincsőbe, felpörgetik, és egyből leolvasható, ha a szivattyú nem szállít elegendő benzint.

2014. ápr. 14. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

"Ettől még lehet a töltés (is) szar... de az elméleted nem magyarázza meg, hogy alapjáraton, amikor a legkisebb a töltés, miért nem dadogott."


De megmagyarázza. Ha a generátor nem tölt eleget, de valamennyit igen, akkor az alapjárathoz szükséges energiát el tudja látni. De az autó mozgatásához több energia kell, a fordulatszám is nagyobb, és ekkor már az energiát a kocsi a lemerült akksiból nyerné, amit persze nem kap meg. Igaz, ma csak pár km-t mentem vele, holnap majd jobban letesztelem, de egyenlőre nem jött elő a probléma, pedig vasárnap alig tudtam vele hazaérni. Viszont az is egy ésszerű variáció amit te írsz, egyáltalán nincs kizárva az sem, köszi a választ. megy a zöld. :)

2014. ápr. 14. 23:44
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

A gyujtás áramfelvétele kb. 2A, a generátor áramtermelése 55-70A, ha ennek a 2/3-a kiesik, még akkor sem fog leülni a gyújtás. De ha ez mégis megtörténne, akkor az egy állandó hiba lesz, nem habogás.


A benzinellátás néha nagyon aljas. Boldogult 131-es fiatomban példul csak 15%-osnál meredekebb emelkedőkön jelentkezett az ellátási zavar. Sík úton gyönyörűen ment, mert annyi emelőmagassága még volt a tápszivattyúnak, de ha ráfordultam a Mártonhegyi útra, kb. a feléig jutott el az úszóházban lévő benyával, ott aztán lehörgött, és az istennek sem indult újra, vissza kellett vele gurulni a síkra, hátrálva, mint a rák. Utána napokig eljárkáltam vele, míg egy következő emelkedőn megint kitolt velem. Gondolhatod, hogy az agyvérzés kerülgetett... végül rájöttem, hogy a tápszivattyú egyik szelepe már nem zár jól. Érdekes módon egy szeleppel is tudott valamennyire pumpálni, és ha pengeélen is, de ment vele a kocsi, de extrém körülmények közt már néha megmakacsolta magát.


A másik habogásom a 850-es fiattal volt, azzal meg az történt, hogy a tank búvárcsöve kilyukadt kb. fél úton. Amíg tele volt a tank, addig gyönyörűen ment, ha viszont a szint lecsökkent a lyuk alá, akkor már levegőt is szívott, és hát amennyi légbuborék ment a csőben, annyival csökkent a benzinhozam. Mondjuk ezzel a hibával elég sokáig együtt éltem, hiszen telitankolva jól működött a masina... ;-)

2014. ápr. 15. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
köszi a válaszodat. Ha újbol előjön a hiba akk beszámolok
2014. ápr. 15. 13:01
 9/11 A kérdező kommentje:

na akkor beszámolok a fejleményekről:


Elvittem szerelőhöz generátor cserére, de mondtam neki hogy csak 50% hogy az a baj. Azt mondta erre, hogy ennek könnyen utána járhatunk. Leakasztotta a sarut az akksiról, és a kocsi leállt. Azt mondja mostmár 100%.

2014. ápr. 15. 18:31
 10/11 anonim ***** válasza:
100%
Ezzel csak annyi bizonyosodott be, hogy a generátor szar, azt viszont még nem, hogy a tápszivattyú jó. Ha már ott van a műhelyben, szerintem beszélj vele erről a kihagyás-dologról...
2014. ápr. 15. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!