Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó klímagáz töltés mente?...

Autó klímagáz töltés mente? Hogy zajlik egy klímatöltés szakszerűen?

Figyelt kérdés

Klímatöltéssel kapcsolatban szeretnék kérdezni.

Az autó amiről szó van egy 2007 Ford Fiesta 1.3 benzines.

2011-ben vásároltam az autót 98000 Km-el és akkor nem ellenőriztem a klímát, hogy miért nem működik. Vagyis bekapcsoltam, hideg levegőt nem fújt, én meg nem különösebben foglalkoztam vele. Kis autó, ereje se nagyon, én meg úgy voltam ráér a dolog.

Most 2014 tavaszán úgy döntöttem mégis megnézetem. A szervizben kiderült nincs benne gáz, teljesen üres a tartály. Feltöltötték, uv reagens anyaggal megfestették, majd másnap visszamentem ellenőrzésre és kiderült a kondenzátorba menő csövek tömítése nem jó bár ezt akkor még nem tudták biztosan megállapítani. Megtisztították a csövek végét ahol a szivárgás feltételezték ahol az uv fény kimutatta. Majd elküldtek, hogy jöjjek vissza másnap és ha akkor is ugyanúgy megjelenik ott a festék akkor biztos, hogy ereszt a rendszer. Visszamentem, eresztett. Ehhez most már kétség nem fért. A 450g os töltetből 2 nap alatt 110g elment így 340g gáz maradt a rendszerben.

Innentől jön az érdekes rész és a kérdésem. Mikor megkérdeztem akkor most mi legyen azt javasolták fejtsük le a maradék 340g gáz, nehogy az is elmenjen. Lefejtettük. De amikor azt kérdeztem, hogy akkor most mi lesz azzal a kb 6000 Ft-al amibe a gáztöltő gép használata került és az elillant 110g gázzal széttárta a szerelő a kezét és annyit mondott, ha nem tölti meg gázzal honnét tudja, hogy ereszt a rendszer e vagy sem. Én ezt nem értem. Teljesen laikusként kérdezem klíma gáztöltés előtt nem lehet azt ellenőrizni 100% bizonyossággal, hogy zárt e a rendszer vagy sem, érdemes e egyáltalán gázt tölteni bele? Most ott tartunk, hogy a szerviz ki akarja cserélni a tömítőgyűrűt, mert ott tényleg ereszt, de amikor azt kérdeztem ha azt kicserélik és újra töltik a rendszert akkor biztos jó lesz e, megint a kézszéttárás és azt mondja, nem tudja nekem biztosan megmondani, hisz annyi helyen ereszthet még egy ilyen rendszer majd kiderül. Tehát gázszivárgástól függően ismét veszíthetek 5000 - 9000 Ft a töltés árát (5000 alapdíj + 1000Ft/100g gáz). Ismét laikusként kérdezem. Egy klímatöltés, szivárgás ellenőrzés tényleg ilyen körülményes ennyire rizikós vállalkozás vagy csak én fogtam ki egy rosszt szervizt?


2014. ápr. 21. 13:46
 1/5 anonim ***** válasza:
52%

A dolog nem egyszerű..

Ha pl. mutatok neked egy mondjuk TV alaplapot, azon látsz egy leégett alkatrészt, akkor meg tudod mondani, hogy ha azt kicseréled jó lesz?

Lehet hogy kicseréled és jó lesz.. hurrá! De hogy más is rossz-e, azt csak akkor tudod, ha kicserélted a láthatóan rosszat és próbálod indítani. Nem megy, akkor megint valamit cserélni kell.....

Autónál az UV reagens anyagos keresés csak a látható helyen mutatja ki a szivárgást és azt is csak akkor, ha hűtőközeget raktak bele és járatták. Másképp ez a módszer nem működik. Meg lehet csinálni, hogy próbanyomás alá helyezem nitrogénnel és nap múlva megnézem, tartja-e.

Ha tartja még mindig nem biztos a dolog, legfeljebb biztató, mert más a tulajdonsága a nitrogénnek, más a hűtöközegnek és nem mindegy jár-e a rendszer vagy áll.

Ha nyomásesésem van, akkor tudom hogy lukas valahol, de nem tudom hol! Marad a hűtöközeg töltés....

Nem vadítás, de húzósan számolják a hűtőközeg kg.-ját, bár van ma már olyan, ahol nagyker (nem szerviz!) áron 50000 Ft egy kg. Jól írtam....

2014. ápr. 21. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

nem tudom az adott szervizben mi a divat,de máshol kl.gáz töltés előtt semleges,olcsó gázzal töltik ráadásul nagyobb nyomásra,hogy ezek a szivárgások látszódjanak ill nézik mérőórával ,hogy a rendszer tartja vagy se a nyomást


én azt javasolnám nézz egy másik szervizt és kérdezz rá a költségekre előre

2014. ápr. 21. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Igen, nitrogénnel szokták nyomáspróbázni, hogy tömör-e a rendszer. De ennél csak akkor tapasztalnak nyomáscsökkenést, ha valami "nagy" szivárgás van a rendszeren.

Lehet hogy csak lassú szivárgás van és egy-két hónap alatt ereszt le a rendszer. Két hónapig nem állhat ott az autó a szervizben. Na meg az se mindegy hogy jár-e a klímakompresszor, vagy csak áll a gáz a rendszerben.

Ekkor jön az UV-aktív festékkel jelölt töltet. Ekkor lehet tudni hogy hol a szivárgás. De sajnos ez sincs ingyen, ezt is ki kell fizetni.

2014. ápr. 21. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Sziasztok!


Ahogy írtam nem értek hozzá ezért is kérdezek és tudjátok, hogy van, az ember egy kicsit mindig okosabb lesz. :)

Most megvárom mi lesz tömítőgyűrű csere után, aztán a többit majd meglátjuk.

Köszönöm a válaszokat!

2014. ápr. 21. 16:31
 5/5 Dörmögő ***** válasza:
100%
Jobb helyeken töltés előtt, vagy javítás kipróbálása végett negatív nyomás alá helyezik a rendszert (vákuumnak hívják, de természetesen csak egy légritka tér. Magyarul kiszívják a rendszerből a benne lévő gázokat. És ez kérem szépen ingyen van. Előírás szerint 24 óráig kell tartania a rendszernek ezt a negatív nyomást. Ha nem tartja akkor szokták ezt a színezett dolgot csinálni hogy kiderítsék hogy hol nem zárt a rendszer. Ha megtalálják a hibát akkor javítják, majd ismét vákuumozzák. Ezt a módszert ismerem legolcsóbbnak.
2014. ápr. 21. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!