Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Főleg munkába járás céljából...

Tupaccc kérdése:

Főleg munkába járás céljából szeretnék autót venni. Pár dolgot tudok, de már a diesel vs benzin problémánál elakadtam, így még azt se tudom igazán, hogy melyik modell legyen. Valaki pár hasznos tippre? Bővebben belül.

Figyelt kérdés

Van már a kocsink, egy újonnan vett 1,4es Seat Ibiza. Most viszont költözni fogunk, és 50km-re kerülök a munkahelyemtől, normális összeköttetés nélkül.

Sajnálom a kocsimat munka miatt tönkrevágni, nagyon vigyáztam rá eddig + feleségemnek úgyis szüksége van egy kocsira.

Ami a lényeg, gondoltam akkor már veszek egy alacsony fogyasztású "munkaautót". Tényleg pár éves - max. 4, jó állapotban levő autót szeretnék. Diesel esetében úgy 100000km körül, benzin esetében jóval kevesebbel.

Itt jön a Diesel vs Benzin dilemma. Dieselnél a fogyasztáson megspórolt pénzt simán bukhatom a szervíz miatt.

Azzal kell számolnom, hogy napi 100 km az éves szinten nagyjából 23-26 ezer km lenne. Szóval közel a miért éri meg dieselt venni határ.

A kocsira úgy 2-2,5 milliót költenék. Nézegettem kocsikat, van pár tetszetős köztük, azért szeretnék jól utánanézni a dolgoknak. Bejövős volt például a Citroen C4, de ahogy a népszavazásokat, véleményeket olvasom, elég sok a panasz rájuk.

Lehet maradnom kellene a számomra beválltnál a Seatnál, mert kocsimmal 4éve semmi gond, és sokan dícsérík őket... Ilyen árfekvéssel, nagyjából 4éves, jó állapotú kocsi a Seat ibiza, Seat Leon, VW Polo, Skoda Fabia, Ford Fiesta, Opel Corsa, Renault Clio.

Gondolom a kisebb kaszni a nyerőbb, ha a fogyasztást nézem. Aztán lenne fontos a motorválasztásom.

Valaki tudna pár tanácsot adni a témával kapcsolatban?



2014. ápr. 24. 19:43
1 2
 1/13 Vizéli László ***** válasza:
88%
Én 15000 km-t megyek éves szinten diesel autóval, főként városba. Semmi baja mióta nálam van. Gondos tulaj vagyok, mindig figyelek a melegítésre, turbó hűtésére leállítás előtt. Előírt minőségű olajat töltök bele és nem pancsolt gázolajat. Nekem bevált a diesel, bár ezt annak is köszönhetem hogy az előttem levő tulaj is vigyázott rá. Sokan azt mondják ez kevés futásteljesítmény a dieselnél. Szerintem mind 1 mennyit mész vele ha rendeltetés szerűen használod, baja nem lehet. Viszont használtan venni tényleg benne van a pakliba, hogy az előző tulaj nem foglalkozott vele a melegítéssel, turbó hűtéssel, és az lehet a következő tulajnál jelentkezik a probléma. Ha ezt a rizikót nem akarod vállalni akkor a benzinest javaslom, annak ellenére hogy diesel párti vagyok.
2014. ápr. 24. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
93%

"Itt jön a Diesel vs Benzin dilemma. Dieselnél a fogyasztáson megspórolt pénzt simán bukhatom a szervíz miatt. "

Nem romlanak el adízel autók sem minden nap.A kpó alkatrészek meg ugyan úgy tönkremennek a benzineseknél is.Nem beszélve arról amit az üzemanyagon megspórolsz idővel visszajön az amit esetleg az autóra rá kell költened főleg ilyen pár éves autók esetén ahol a meghibásodási lehetőségnek még igen csak csekély esélye van..

Csak ha heti 5 nap mégy dolgozni az heti 500 km-er vagyis évi 24.000 km mész csak a munka véget azt meg amit magáncélból furikázol majd még hozzá sem számoltam.Mivel nem megy annyira messze egy kisseb dízel üzemű autó is megteszi.

Pl szerintem erre a napi 100 km-re egy 1.4 dízel corolla bőven megteszi,ha nem vagy száguldozós típus az a90 lovacska bőven elég normális közlekedéshez.

Fogyasztása jónak mondható és ebből is kapsz

fogyasztása

[link]


Egy ilyenre gondolok és ebben a linkben szereplő autóra még garanciát is vállalnak.

[link]


egy kis olvasni való

[link]


[link]

2014. ápr. 24. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
93%
Ja és én is dízel autó tulaj vagyok
2014. ápr. 24. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
94%

elég furán közelíted meg a dolgot...

egyrészt, munkás autóra miért akarsz kapásból fiatal, keveset futott autót? beleraksz évente 25 ezret, 4 év múlva már annyi lesz benne, hogy nagyon nehezen tudnád csak eladni, ezért rengeteget fogsz bukni rajta... a


másrészt, amit viszont borzalmasan szarul közelítesz meg, az a futásteljesítmény... hiába van kevés km egy kocsiba ha ütötték és nem törődtek vele, szarabb állapotban lesz mint egy 2x annyit futott, de megvigyázott darab... mellesleg pont az ilyen, autóhoz abszolút nem értő hozzáállás miatt "virágzik" az óratekergetés, mert pl neked is az számít, mit mutat az óra, holott mondok egy jó ellenpéldát:

adott 2 azonos autó, az egyikkel külföldre jár ki dolgozni a tulaj, felmegy a pályára, belöki 130-ra a tempomatot és letol 400 km-t anélkül, hogy hozzáérne a pedálokhoz... így mondjuk 4 éves korára az autóban lesz 150 ezer km

a másik autót eközben városi araszolgatásra használják, beröffentik és 2 km dugóban araszolás után leállítják az ovinál, aztán megint 2 km-el arrébb az iskolánál, aztán 5 km múlva a munkahelyen... visszafelé ugyanez történik nap mint nap, néha a sarki boltba is elszaladnak vele... az autóban 4 év múlva 40 ezer km is alig lesz, de igazából melyik kopott többet?

az utóbbi, mivel a motor a hidegüzem alatt sokszorta jobban kopik, mint üzem melegen [többek között ez az egyik oka, hogy egy kamion 1,5-2 millió km-t is elmegy motor felújítás nélkül, mert gyakorlatilag egész nap üzemmeleg állapotban dolgozik]


harmadrészt ilyen 50km-es ingázásra, évi 25 ezer km-re, mindenképp a dízel javasolt, mert annyit azért nem fogsz rákölteni, mint amennyit az üzemanyagon spórolni tudsz

vagy ott van még alternatívaként az LPG, ami egyesíti a dízel olcsó tankolhatóságát a benzines olcsóbb szervizelésével, de cserébe kisebb lesz a csomagtartó

2014. ápr. 24. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat. Nem szégyenlem bevallani, hogy minden ember másban jó. Én mondjuk számítástechnikában. Férfi létemre kocsikhoz ultra hülye vagyok.

Első új kocsim vételénél is az ár és azon belül külső alapján döntöttem. 4éve használom az Ibizat, és semmi gondom vele. A fogyasztása is még mindig tökéletes - téli időket leszámítva a 5,5litert simán hozza.


Fiatalabb kocsi vételére a technológia fejlődése miatt gondoltam, valamint megbízhatóság, stabilabb állapot miatt. Persze sok múlik az előző tulajon is. Ez egy előre nem látható rizikó sajnos.

Viszont hirdetéseket böngészve ha kicsit hátrébb nyúlok, 2007-2008 környékére már rögtön feleződik a kocsik ára :-)

Viszont akkor egy öregebb kocsi vételénél mit érdemesebb venni - dieselt, amivel mondjuk ha jól bántak vele, akkor jóval több kilómétert lehet futni még vele, és a tankoláson spórolt pénz az esetleges szervízt is állja, vagy inkább a benzín, mellyel jóval kevesebbet futok, de ha szerencsém van jól járok.

Egy problémás vétel után 1-1,2 milliót bukni kevésbé fájó, mint 2-2,5-et

2014. ápr. 24. 20:50
 6/13 anonim ***** válasza:
Szívódízelt kell venni, mondjuk W124 Mercedes. Vannak egész jól felszerelt darabok is, és az örökkévalóságnak készült.
2014. ápr. 24. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

igen, a VW[meg skoda, seat] SDI motoros autói nem rosszak, és ott nem kell félni a turbó ledöglésétől sem, egy 124-es merci azért már nem mai technika, nem igazán mondanám rá, hogy keveset fogyaszt, még akkor se ha dízel...


ami jó lenne még szerintem, az a corolla 1.4 dízel, esetleg a mazda 3 1.6 dízel, ami még tök jól is néz ki [szerintem], illetve az említett 1.9 SDI motoros autók

2014. ápr. 24. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Évi 25000re megéri a diesel, citroen C4et ne vegyel ahogy W124-et se. Egy toyota vagy skoda vagy vw vel nehez mellenyulnod. Szemely szerint nem kedvelem a seatot, de meg azzal is jol jarhatsz. Minden autonak van tipushibaja, ezekre nyilvan figyelni kell. A km allas nem mond semmit sajnos altalaban visszaallitjak par10000-el.
2014. ápr. 24. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
C4-est nem nagyon ajánlom de van egy tippem mit vennék a hejedbe.Vennék egy ugyan olyan Ibizát mint neked van.Már ismered valamennyire.Tudod mire kell figyelni és ahogy irtad jól is fogyaszt.Persze nem hoz újjat a számodra mert ugyan az lessz de használtan is jobban észreveszed a hibáit vásárláskor.
2014. ápr. 25. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:

Ez az utolsó tipp még hasznos is lehet. Még az elején ezt az ötletet elvetettem, gondolván jó lenne valami mást kipróbálni, de másrészt így belegondolva tényleg jól ismerem a kocsit, és nincs rá rossz szavam. Most már csak azt kellene eldöntenem, hogy Diesel vagy Benzin legyen. Van még egy dolog, ami lemaradt a leírásomból – munkám előtt van egy 7perces egyenes szakasz, mely mikor végzek melóba folyamatosan telve van. Így ez a 7perces szakasz nekem minden délután 15-30percembe kerül. Ez a legrosszabb dolog, amit egy kocsival művelhet az ember – lassú, idegesítő döcögés a sorban. Az ilyen menetelés melyik motort viseli meg jobban?

Amúgy ha nem lenne diesellel gond, és a fogyasztást mondjuk benzin 5,7 vs diesel 4,0ra lövöm be , akkor évente a futott 24000km mellett jelenlegi árakkal kalkulálva 1év alatt 214 ezret spórolhatok, ha kihúz még simán 5évet, akkor 1milliót.


Ami a motorokat illeti az alap Ibiza modelleknél ezek a legolcsóbbak – 1,2TSI / 1,4i / 1,4 16V / 1,4 TDI / 1,6 TDI. Ezek mennek szinte ugyanolyan áron. Erősebb motorokra rá se nézek, felesleges. Nem hajtani, csak a lehető legolcsóbban szeretnék a melóba eldöcögni :-D

2014. ápr. 25. 11:27
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!