Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Škodások! Van itt valaki, aki...

Škodások! Van itt valaki, aki a régi farmotoros Škoda 120L rajongója? Ha igen, akkor miért?

Figyelt kérdés
Nem tudom megfogalmazni, amikor kérdezik, hogy még is miért ez a szar a kedvenc autóm. Nyilván védem, de nem mindig jut eszembe jó érv. Egyszerűen szeretem mindenét, és ennyi:)

2014. ápr. 30. 23:49
 1/9 anonim ***** válasza:
Nekem volt, de rajongója nem voltam. Igaz egy elég elhasznált példányt fogtam ki, de az olyan meglepetéseket tudott okozni hogy hihetetlen. Az összes fékmunkahengert körbe kellett cserélnem, utána főfékhengert is. volt hogy egy hétig nem jártam vele,de mikor elővettem már előjött az újabb hibája. pl. menet közben elhagytam az egyik hátsó kereket, megelőzött (láttam még kb. 10 ilyen autót ami így járt). A motorolajat gyakrabban kellett bele tölteni mint a benzint. Rendőrök előtt elhaladva sötétben egyszerre romlott el a két első lámpa. stb.
2014. máj. 1. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Azert a szocialista ipar ennyire sz*r termeket eleg nehez szeretni... Ettol meg a trabant is jobb volt, mert egyszerubb szerkezet volt, otthon is lehetett szerelni.
2014. máj. 1. 01:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
A legfőbb érv mellette az, hogy olyan, mint egy Porsche 911-es: farmotor és hátsókerékhajtás. :)
2014. máj. 1. 02:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Apáméknak a 105-ös volt ami igazából nagyon hasonlít a 120-asra. Ugyan úgy farmotoros, hátsókerekes. A lámpák formája a szembetűnő különbség.

Még gyerek voltam mikor megvolt az autó de nem szerettük. Emlékszem,hátul nem lehetett leengedni az ablakot és ez nagyon rossz volt nyáron. Hosszabb útra nem is mertünk vele elindulni és anyám mesélte mikor már másik autónk volt hogy a skoda ehhez képest egy lomha autó volt, nem nagyon lehetett vele előzni.

2014. máj. 1. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
A hátsó kerék elhagyása a második generációs 120-asra volt jellemző. Az első generációsat 1983-ig csinálták, az jó volt, az 1984-től gyártottaknak volt mérethibás a hátsó féltengelyük.
2014. máj. 1. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Nekünk csak Ladánk volt illetve megvan még mind a mai napig is. Azt nagyon szeretem, mint nosztalgia autót.


A Skodák valahogy sosem fogtak meg, pedig volt ilyen is szép számmal az ismeretségi körömben, ültem is bennük elg sokat.

Nekem valahogy furcsa, hogy rossz helyen van a csomagtartó, kanyarokban eléggé túrja az elejét ha nincs telepakolva cementes zsákokkal, illetve kívülről nagyon hangos még a korabeli Ladákhoz képet is. Gondolom ez utóbbi a hátsó motorelrendezésből adódó rövidebb kipufogócső következménye.

2014. máj. 1. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Igen, hátsó kerék elhagyáson mar én is túl vagyok, de én azért szerettem meg, mert gyerekkoromban ilyenek vettek körül, és ilyenen tanultam mag vezetni is.
2014. máj. 1. 12:51
 8/9 anonim ***** válasza:

Én csak a csopperos hangját szerettem :D

Simán vennék, de a No1 a Zsiga. :)

2014. máj. 1. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
Nekem tíz éve van meg, eredetileg munkába járásra vettem. Azonban már az első évben éreztem, hogy valami sokkal jobbat vettem, mint valami fapados autót. Az ülés kényelmes, nem sportos de kényelmes. A motorjának van egy jellegzetes hangja, az átlag nyugati autóknak ugyanolyan a hangjuk. Ha egy 120-as Skoda elmegy az utcában akkor tudom, hogy ez az volt. Javítani nem nehéz, de kell hozzá gyakorlat és a Skodabiblia könyv elengedhetetlen a minőségi munkához. Ugye mondanom sem kell ezek után, hogy saját magam javítom. Ínyenceknek van a 120-ashoz központi injektor és strapabíró szárazfutó hátulra. Persze Magyarországon ezek beépítése legálisan egy vagyon lenne, nem éri meg, de műszakilag lehetséges, ugyanis a Skoda gyártotta ezeket is, nem típusidegen dolgokról van szó! A vizet nem forralja nyáron sem ha rendben van a hűtőkör. Sorolhatnám a jellemzőit, legyen annyi elég, hogy nyáron a Balatonra menni vele még most is élvezet. Természetesen nem csak oda menni az. Mielőtt valaki megmondaná a frankót, szoktam vezetni nyugati kocsit is, automata váltósat. Egyenlőre maradok a Skodámnál. Javítása és az alkatrészek olcsók, persze a minőségi alkatrészen nem szabad spórolni, ez a titka a zavartalan Skodázásnak.
2014. jún. 2. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!