Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autós törésteszteket miért...

Az autós törésteszteket miért ilyen nevetséges sebességgel csinálják?

Figyelt kérdés

Például a frontális ütközést is 64 km/h-val.. A valóságban mikor fog két autó 32-vel összeütközni?


Miért nem csinálják minimum 100 km/h-val? Miért pont 64? Nem 65, nem 64.



2014. máj. 4. 12:34
1 2 3
 1/21 Dörmögő ***** válasza:
54%
Ha két autó 32-vel ütközik az ugyanúgy 32 km/órás falba ütközésnek felel meg. Nem adódnak össze a sebességek.
2014. máj. 4. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 Einsteinke ***** válasza:
93%
Vkinek az a szerencse száma :D
2014. máj. 4. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
96%

Ez az ütközési sebesség elég gyakori, mert az autósok általában fékeznek a karambolok előtt, vagy amúgy sem mentek olyan gyorsan stb.

Másrészt nem hiszem, hogy a jelenlegi technikákkal képesek vagyunk olyan autót gyártani, ami 100 km-es ütközésnél biztonságosan megóv minden esetben...

2014. máj. 4. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
94%

Hát miért nem használod ki a netet ami előtt ülsz?


"NCAP tests usually use 64 kph (the speed at which fatalities are most common)."


[link]


A következő mondjuk az EuroNCAP facebook profiljáról van, mert azt dobta ki találatként a google:


"The test speed represents a car to car collision with each car travelling at around 55 km/h. On the roads, about 80% of all front crashes occur at impact speeds up to 60 km/h."


[link]


De rengeteg találat van, ha alaposabban keresnék biztosan találnék tudományos pontosságú statisztikát is, amivel megindokolják a sebességet.

2014. máj. 4. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
94%
Láthatod hogy ilyen "nevetséges" sebességnél is ripityára törnek az autók!
2014. máj. 4. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
95%
64 km/h-val BETONFALNAK ütközni nem olyan, mintha két autó frontálisan ütközne 32 km/h-val. Inkább olyan, mintha mindkét autó 60 körül menne a karambolkor - ami viszont már ritka, mert ugye ilyenkor mindenki fékez.
2014. máj. 4. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
0%
No igen ,fékez.. És a kocsi előrebillenve ütközik ,a való életben kimarad a lökhárító az ütközésből és egyből a motorháztető kap ütést. Szóval már itt hamisak a tesztek. Nem is beszélve arról ,hogy a gyártók csak erre a tesztre készítik fel a kocsikat,hogy meglegyen az 5 marketing csillag , ha már 10 centivel arrébb kapja az ütést összeomlik a rendszer. Persze valamihez viszonyítani kell,de ne ringassuk magunkat illúzióba .
2014. máj. 4. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 Dörmögő ***** válasza:
82%
Látom lepontoztátok az első válaszomat. Nem a pontozás miatt, de megindokolná valaki hogy szerinte miért nincs igazam?
2014. máj. 4. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
95%

"Másrészt nem hiszem, hogy a jelenlegi technikákkal képesek vagyunk olyan autót gyártani, ami 100 km-es ütközésnél biztonságosan megóv minden esetben..."


Nem is igazán arról van szó, hogy technikailag ne tudnánk olyan autókat építeni, amelyeknek olyan az ütközési zónája és olyan szilárdságú az utasteret védő váza, hogy egy 100km/h-s ütközésnél csak az autó eleje gyűrődik össze, az utastér pedig szinte sértetlen marad.


A dolognak inkább fizikai és biológiai korlátai vannak. Hiába nem éri látszólag külső behatás a bent ülőket, a lassulás következtében olyan erőhatás éri a belső szerveket, hogy szinte azonnal szétrobbannak és elhaláloznak.

Az autó elejétől az utastérig van kb 1,5 méter, ez alatt kell lelassulni, ami túl kevés távolság, idő.

Így lehet az autóban akárhány légzsák, meg akármilyen energiaelnyelő anyag, a sebességet fizikailag nem lehet kijátszani.

2014. máj. 4. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
95%
# 8, szerintem igazad van és ezért föl is pontoztalak.
2014. máj. 4. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!